Hur får man katten att sluta sitta på bilen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jjumani
    • April 2005
    • 1

    Hur får man katten att sluta sitta på bilen

    Vår katter sitter alltid ovanpå våra bilar. ser inga andra katter göra det. Min man håller på att bli galen och jag bara måste få den att sluta. vad ska jag göra? Har provat spruta vatten, men det är svårt att vara konsekvent eftersom jag inte alltid ser katten. HJÄLP...
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Så vitt jag vet så har katter alltid suttit på bilar. Varm motor - mysigt gosigt ställe att vara på när det är kallt ute. Vet inte vad man ska göra åt det - skaffa hund som jagar bort katten från bilen?
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • oresare
      • December 2003
      • 273

      #3
      Det är väl oerhört vanligt? Alla våra katter och grannkatter har gjort det iaf. Speciellt på vintern då det är det varmaste stället ute.

      Lösningar är väl att antingen hålla katterna inne eller så att ordna ett ännu bättre ställe att ligga på i närheten. Mamma la en yllefilt på motorhuven så hoppade katten upp på den istället för att trampa på lacken. En bekant hade en utekaninbur brevid bilen och gjorde en mysig bädd där. Sedan så flyttade hon konsekvent på katten dit och efter ett par dagar så hade katten lärt sig vart han fick ligga och spana. För att det ska fungera så får man vara smartare än katten vilket är förvånansvärt omöjligt

      /olivia

      Kommentar

      • Ohlsson
        • April 2005
        • 176

        #4
        Katter på taket...

        Fick här om dagen höra talas om en liknande händelse där katten brukade ligga på biltaket och sova, den historien slutade inte trevligt...

        Det var så att katten brukade ligga på biltaket och sova, vilket ägaren var väl medveten om. Nu var det så att bilen hade varit på upp putsning och stod på garageinfarten vaxad och fin. Kissen hoppar upp på bilen och... försöker hålla sig fast med klorna... När husse upptäcker detta blir han så förbannad att han skjuter katten... SÅDANA PERSONER SKA INTE HA DJUR!!! Hur sjutton kan man göra en sådan sak? Det var ju inte kattens fel. Om man vet att katten ligger på taket på bilen så får man väl ha det med i bakhuvudet?

        Nu menar jag inte att ni skulle göra en sådan sak, ville bara berätta för jag tyckte det var så sjukt!
        "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

        Besök gärna min zoon...

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #5
          Jag skulle bli tokig om jag såg en katt på min bil... Men, skjuta den är nog o ta i. Däremot skulle nog vattenslangen åka fram
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • sockerconny
            • October 2004
            • 2349

            #6
            Hur får man katten att sluta sitta på bilen

            Sälj bilen!!

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              #7
              Ursprungligen postat av sockerconny
              Hur får man katten att sluta sitta på bilen

              Sälj bilen!!
              Sälj Katten
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              • Mathias-D

                • December 2002
                • 1122

                #8
                haha ja, det är ju rätt irriterande när grannens katt ska bosätta sig på bilen. skulle blir mer irriterad om grannen hund satt där eller min hund om inte det...katter ska hålla sig i skogen...

                Kommentar

                • gladhertha
                  • February 2005
                  • 1755

                  #9
                  När ja bodde i Bromma satt grannkatten i våran gamla bil under...liksom...inne i bilen? :P
                  Mvh Hanna
                  Min Zoon

                  Kommentar

                  • kentk
                    • January 2004
                    • 865

                    #10
                    En bekants katt brukade lägga sig på däcken inuti innerskärmen....

                    Tills bekantingen hade bråttom en dag och åkte iväg med en rivstart... RIP
                    Vision 180L

                    Kommentar

                    • Torstensson
                      • June 2002
                      • 1964

                      #11
                      Har hört om både avskjutningar och annat när det gäller katter som springer på bilar och pissar på däcken. Det grymmast jag hört e han som ställde en tallrik glykol i sin carport framför bilen. Det tog inte många veckor förrens ALLA katter i grannskapet var borta...

                      Har man ett husdjur får man allt hålla reda på den. Tänk om folk skulle släppa ut sina hundar eller ormar eller varför inte lite fågelspindlar för att dom ska få rasta sig själva?? Näe antingen koppeltvång på katter eller på kattägaren!!

                      Kommentar

                      • Gimbo
                        • January 2005
                        • 2734

                        #12
                        Ursprungligen postat av Torstensson
                        Har man ett husdjur får man allt hålla reda på den. Tänk om folk skulle släppa ut sina hundar eller ormar eller varför inte lite fågelspindlar för att dom ska få rasta sig själva?? Näe antingen koppeltvång på katter eller på kattägaren!!
                        Det var riktigt bra sagt...
                        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          #13
                          gillar katter men aldrig gillat när dom springer lösa.
                          varit på väg att köra över dom mer än 1 gång med moppen.
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Mathias-D

                            • December 2002
                            • 1122

                            #14
                            håller med, lättare att köraöver dom med moppe än man tror...efter när dom har fattat att det är fara så springer dom överallt...svänger åt höger dom springer åt höger...

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              tänker på den gången jag stack ut vid midnatt och köpte mat.
                              kör hemåt och helt plötsligt ser jag nåt svart springa ut bredvid framhjulet.
                              springer UNDER moppen och in i buskarna på andra sidan.
                              körde runt 15km då.

                              men nåt som är värre än katter är alla CENSUR kaniner jag varit på väg att nacka när jag varit på väg över en vis bro.

                              hatar fiskmåsar också varit på väg att krocka med dom flera ggr duvor med.
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...