Hur får man katten att sluta sitta på bilen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #16
    så fort går inte min så ja kör på fiskmåsar. Men hade en katt mitt i vägen som satt å slicka sig i röven och var allmänt upptagen. så när man kommer där i 70 blås och väntar på att han ska sticka och välja vikket håll man ska åka åt...typ 5 meter innan svänger ja av åt sidan å han lika så...samma sida. hälig panik!

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      va på väg å köra in i 2 måsar igår dom ville inte flytta på sej kom i runt 25km.

      ska köpa en moppe med högre FPM(Fun Per Mile) och SPM(Smiles Per Mile)
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Mathias-D

        • December 2002
        • 1122

        #18
        25 går det att köra så sakta ..sprängs dom inte om du kör under 30km?

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          har en mgb korado.

          det är det simplaste idag som finns att köra.
          motorn består av 15 delar eller nånting.
          tar mej under 2 timmar att plocka av den byta alla lager packningar och packboxar och få på den igen och starta.

          den har inga växlar inte ens variator.

          den har en FAST växel med slirkoppling.
          suck saknar min förra moppe

          suzuki k50 60cc 16.5mm förgasare 4 växlar omdrevad från 10-38 till 14-32 gjorde 80km ärliga men den gick ändå köra på 4:ans växel 800 varv på motorn och gasa du så bara den stack med ett illvrål.

          plana toppen lite mycke på den.
          tog man bort topplockspackningen som va 0.15mm så slog kolven i.

          fortfarande chockad att jag hitta en idiot som va beredd att pröjsa 800kr för den när jag sålde den.
          det enda som va halv fräsht eller bättre på den var bromsklossarna fram resten var.........dåligt

          fundera på en dt.


          men tillbaks till topic.
          om man nu konsistent hela tiden sprutar/kastar vatten på en katt som lägger sej på bilen lär den sej då inte att inte va där ?
          eller lär den sej bara att springa när du kommer ?
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Hemma
            • October 2003
            • 141

            #20
            Ursprungligen postat av Raven
            kastar vatten på en katt
            Haha, det var kul! Taget ur sitt sammanhang blir det lite tokigt!

            Det är inte mycket att göra förutom att vara konsekvent, spruta vatten, morra, ta i nackskinnet (om man hinner få tag på dem) och trycka ned dem.

            Våra grannar gillar Jesper fast han ligger i deras utemöbler! De är så glada att han håller rent kring deras kompost....
            MEN när han varit på deras bil grymtades det lite grann. (Fast vi vet inte om det var han, då han har två kompisar som vistas i samma revir.)

            När vi skaffade honom gick jag runt till de närmaste grannarna och presenterade honom och förklarade vad de ska göra om han stör dem.
            Flera tyckte jag var elak, när jag sa att de ska spruta vatten på honom!
            Jag sprutar också Fy-spray runt den gemensamma sandlådan...

            Själv tycker jag hundägare borde skärpa till sig. Att låta sin hund kissa på t ex någon annans brevlåda tycker jag är botten!! Hysteriskt skällande hundar borde hållas inomhus.
            Obs att jag älskar hundar (också)!
            som gillar fiskar !

            Kommentar

            • kentk
              • January 2004
              • 865

              #21
              Man kanske kan tvätta bilen med fy-spray

              Så får man en fräsch citrondoft...
              Vision 180L

              Kommentar

              • Hemma
                • October 2003
                • 141

                #22
                Men guuuuu vicken bra idé!
                som gillar fiskar !

                Kommentar

                • Torstensson
                  • June 2002
                  • 1964

                  #23
                  Eller tvätta katten med det!!

                  Kommentar

                  • lennart wiklund
                    • April 2005
                    • 292

                    #24
                    katter skall man hålla under uppsikt.skulle en katt hoppa upp på min nästan nya bil o repa lacken vilket de gör när de hoppar upp på bilarna,jaa då åker bössan fram de e då säkert.Jag har katt själv men under uppsikt,skulle aldrig tollerera att han hoppar på andras bilar..


                    lennart

                    Kommentar

                    • join4t
                      • October 2003
                      • 854

                      #25
                      Om du har samma uppsikt över frugan (om du har nån) hoppas jag att ingen rör henne...
                      "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

                      Kommentar

                      • Marlin
                        • January 2005
                        • 156

                        #26
                        Måste bara upplysa om att man inte får skjuta katter hur som helst enligt djurskyddslagen. Även om de går på era nya bilar.
                        Mvh,
                        Malin

                        Kommentar

                        • Hemma
                          • October 2003
                          • 141

                          #27
                          Join4t.......tur att man inte är fruga där.....

                          Senast redigerad av Hemma; 27 April 2005, 08:00.
                          som gillar fiskar !

                          Kommentar

                          • Torstensson
                            • June 2002
                            • 1964

                            #28
                            Skulle frugan, ja sambon alltså, hålla på att klättra på bilen, repa lacken å pissa på däcken, då e nog hennes tid förbi... Iaf hos mig!

                            Men varför kan inte folka som har katter ha koll på dom?? Varför bara öppna dörren å låta dom gå ut? Problemet e ju inte katten utan husse/matte!!

                            Kommentar

                            • mckvinnan
                              • December 2004
                              • 760

                              #29
                              Håller helt med föregående talare. I stan hör inte frigående katter hemma. På landet är en annan sak. Har många bekanta som har problem med lösgående katter som skiter i barnens sandlåda ute - tänk vilket rabalder det skulle bli om min hund gjorde det!
                              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                              Kommentar

                              • Gimbo
                                • January 2005
                                • 2734

                                #30
                                Ursprungligen postat av Torstensson
                                Skulle frugan, ja sambon alltså, hålla på att klättra på bilen, repa lacken å pissa på däcken, då e nog hennes tid förbi... Iaf hos mig!

                                Men varför kan inte folka som har katter ha koll på dom?? Varför bara öppna dörren å låta dom gå ut? Problemet e ju inte katten utan husse/matte!!
                                Får hålla med. Jag hade stenkoll på min katt när jag började släppa ut honom. Det har funkat kanon eftersom han inte sprang upp på bilar eller sprang i sandlådor. Så egentligen är det nog mer tur.

                                Men, se för tusan till era katter om ni inte vill ha förbannade grannar För vore det min lack så hade ägaren glatt fått betala omgående. Och då inte för repan utan en hel omlackning så klart.

                                Katter är goa djur.
                                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...