Har era katter nån lustiga egenheter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #31
    Lärde sig Leafie att visa respekt för de äldre då? ;-)
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Norpan
      • December 2003
      • 679

      #32
      Stella är den äldsta katten, en lite stackares hittekatt uppfödd på flaska samt hundmamma..Hon tror att hon är en hund, morrar vid dörren om det går okända människor i porten. Hon är världens snällaste katt, man kan göra vad som helst med henne ;-) Favoritgos är att ligga på rygg i husses knä och trampa under hans haka (ni vet, med klor och allt), tur att husse är tålig.. Hon äter dessutom allt, apelsin, mango, potatisskal, You name it..

      Smirre är näst äldst och även hon hittekatt, katternas Einstein, hon kan stänga av väckarklockan och dricker endast rinnande vatten ur kranen, hon är typ dubbelt så stor som de andra, men ändå den mesigaste av dem, får alltid äta ur den "sämsta" matskålen osv och en gång när de fick räkor stal stella en räka ur munnen på henne, den sista.. Hon är också en "snuttare" och snuttar på örsnibbar och på tröjor..

      Yngst är Nala, hon är en riktig primadonna som alltid ska bestämma, hon gillar vatten och ska alltid ha svansen i badkaret när man badar, hon apporterar gärna och älskar att leka kurragömma, speciellt när det är hennes tur att leta efter husse eller matte, hon slickas i ögonen när hon är gosig och vill inte vakna på morgonen (hon sover alltid liggandes på mig..). Man väcker inte Nala ostraffat då blir hon jättearg, annars är hon hur snäll som helst. Hon har även lyckats med konststycket att som 12 veckor gammal kattunge fångat en livs levande mus i en lägenhet på andra våningen, blä..

      Det var lite om mina katter, det.. (hade en katt till tidigare, Sheba, hon åkte buss och tåg snällt sittande i sele och sov alltid i vasken..)

      //Jenny
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

      Grodor..lite trevligare, lite bättre

      Kommentar

      • Susanna
        • July 2004
        • 215

        #33
        Min katt måste väl vara värst! iaf i dryghet! på morgonen kan hon INTE tillåta att någon ligger och sover utan hon måste upp och väcka alla innan HON kan sova! sen går hon omkring och jamar och ska ut. då kan det ta typ en eller en halv minut innan hon ska in igen. så tar det någon minut till så ska hon ut. har man dörren öppen så ställer hon sig några meter bort vid den stängda altandörren och jamar. men en gång tog hon personbästa. pappa stod av en händelse vid "entré" dörren och min brorsa vid altan dörren. katten hade just sprungit in vid brorsan och kom galoperandes och ut genom dörren där pappa stod! HON STANNADE INTE ENS! varför ska hon in och ut hela tiden? har hon nå fel eller?

        Kommentar

        • Hydrofila
          • June 2004
          • 31

          #34
          Appropå katters olika egenheter, kan jag bidra med en smått pinsam historia...
          För mer än tio år sen bodde jag på ett större hyresområde. Min mamma bodde på samma och hon hade en stor fet röd hankatt. En dag när jag kom hem från jobbet såg jag morsans katt utestängd på en balkong på andra våningen.
          Han skrek hjärtskärande och ville in.
          Ilsken som en jag, sprang jag upp och ringde på dörren och frågade varför dom som bodde där knyckt min mammas katt. (stölder av varierande slag förekom frekvent på hyresområdet) Innanför dörren stod tre stycken frågetecken av för mej okänt ursprung. Jag frågade igen... Inget svar, bara tre frågetecken.
          Då trängde jag mej in, (hemfridsbrott)gick ut på deras balkong och hämtade katten.
          Frågetecknena blev vita och gjorde konstiga tecken...
          Jag gick hem med katten till mamma och tala om vad som hänt. Hon tyckte det var förskräckligt och funderade på vad dom tänkt göra med katten.
          Allt var frid och fröjd. Så en dag när jag kom hem från jobbet ser jag kattjäveln klättra upp på en annan balkong på andra våningen.
          IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!
          Har funderat ganska ofta på vad familjen som jag trängde mej in hos trodde.

          =)

          Kommentar

          • monostump
            • April 2003
            • 34

            #35
            En vän kläckte en gång ut sig en sak som stämmer väldigt bra.
            Katter är naturligt syrade. (Naturlig LSD-påverkade med alla de egna rycken som de kan få)
            Monostump
            fd. leg. kabeltattare

            Kommentar

            • CalleAkvarist
              • November 2005
              • 1059

              #36
              Tar upp en ganska gammal tråd....


              Min katt Hannah är ganska lustig. Hon leker inte med något annat än färska tranbär från Ica. Dessutom gillar hon att leka med styrplattan på min laptop. Ett tag hade jag enkelklick, och när jag lämnade datorn en stund (Zoopet) hade hon när jag kom tillbaka lyckats ta sig in på "Nanokar, teknik och tillbehör!" och klickat på svara-knappen! Katter är speciella, ingen är den andra lik !

              Kommentar

              • kentk
                • January 2004
                • 865

                #37
                Vår ena katt som kallas drömis är en fena på att öppna vattenkranar när hon är sugen på färskt vatten...

                Tyvärr stänger hon inte av efter sig
                Vision 180L

                Kommentar

                • Inka
                  • July 2005
                  • 1233

                  #38
                  Otto älskar att tugga på plast å så älskar han gurka. Finns ingenting som gör en Otto så påträngande och skrikig som gurka! Inte ens tonfisk eller annat sånt som katter vanligtvis tycker om. Otto är otroligt social och kommer alltid direkt fram till folk. Sen vet han att min mamma brukar ta fast i kinderna och pussa honom på munnen när hon hälsar på. Han avskyr det men vet att det är nåt man ska genomlida, så han sitter med hopknipna ögon och mun och ser ut som att han vill dö innan det är överståndet.
                  Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                  www.kvitter.n.nu

                  Kommentar

                  • Hemma
                    • October 2003
                    • 141

                    #39
                    Jag hade en katt som också älskade gurka och kakor! Selma. Hon gjorde skäl för namnet. Satte skräck i en Varghund vi mötte en dag på promenad. Hunden var lös och kom springande mot oss. Selma burrade upp sig och fräste. Hunden tvärstannade, lade sig ner och visade strupen!
                    När jag kom hem från jobbet hoppade hon upp på min axel. Från golvet rakt upp på min axel utan att ge mig en skråma!

                    Snurre älskade att kramas. Han lade tassarna runt min hals. Dreglade kopiöst när vi kelade. Klockan 21.00 gick han till köket, då skulle han ha kvällsmat och bli nattad. (Han fick bo i köket på nätterna av olika anledningar.) Kom vi inte satt han och jamade.

                    Var nuvarande katt är en ganska ordinär katt. En sak var dock rolig i helgen.
                    Jag lade mig i ett skönt bad för att koppla av....trodde jag! Jesper blev jätteorolig och jamade och gick fram och tillbaka. Tillslut hoppade han upp med framtassarna och försökte fiska upp mig ur badkaret. Jag har hyfsade rivsår på axeln!
                    Vi hade en kanin ett tag. Gissa vem som bestämde?? Kaninen. Jesper hade MYCKET stor respekt för den. Ibland jagade kaninen Jesper...:-)
                    som gillar fiskar !

                    Kommentar

                    • Thomas&Anna
                      • January 2006
                      • 1030

                      #40
                      Våran katt Gissa dricker bara vatten ur handfatet,när man kommer upp på morgonen så ligger han där och sover.När man sätter på vattnet så ruskar han lite på huvudet och flyttar på sig för att dricka och tvätta sig.Han är mer som en hund men det beror väl på för våran hund har alltid tagit hand om honom.
                      Thomas & Anna

                      www.annaothomas.com

                      Kommentar

                      • martal
                        • May 2004
                        • 618

                        #41
                        Hej.
                        Jag har en hittekatt.Jag har insett att du får en katt som har färdigheter du inte har en aning om.Varje morgon när jag stiger upp är alla garderobsdörrar öppna.
                        Dessutom kan den "hoppa" upp och ner tills dörrar(framförallt ytterdörren) öppnas.En aning "störande" :-)men låsta dörrar och gummiband fungerar.
                        MVH Marita
                        Det här behöver du veta
                        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                        Kommentar

                        • maricici
                          • March 2006
                          • 303

                          #42
                          Ursprungligen postat av mohlin
                          Vi har en katt som var "halv-vild" när vi fick henne och det tog lång tid innan hon kunde slappna av ordentligt. Nu har hon däremot fullständigt blivit en i flocken och är väldigt noga med att tex hålla oss rena... Hon kan sitta o slicka oss i håret och i ansiktet hur länge som helst, och det gör ont efter en stund kan jag säga!
                          Hon väntar också på oss när vi kommer hem (hon är ute på dagarna) och sen sitter hon o jamar irriterat medans vi bär in mat o packar upp osv för då ska hon "gå tur". Det innebär att vi ska runt i trädgården (3500 m2) och inspektera. Hon går som en hund efter oss och ska alltid upp i sina speciella träd och blir sur om vi hoppar över nåt. Sen är det lugnt och hon går in o äter! Märkligaste katt jag träffat!
                          Mina katter och egenheter:
                          Den ena katten har sin sovplats ovanpå hundralitersakvariets ljusramp, förmodligen för att det är varmt och skönt. Vid vattenbyte i akvarierna är båda katterna framme och slickar vattenspill, däremot är dom rätt ointresserade av fiskarna. Dessutom är dom som besatta av att få smaka fiskfoder vid matdags.
                          I
                          MY

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            #43
                            Tja, lustigheter efterfrågar trådrubriken. Jag vet inte om jag vill kalla det för lustigheter, men mina katter föredrar att dricka akvarievatten framför färskt kranvatten. Det kan jag väl stå ut med, men värre saker kan hända. Jag gjorde i ordning ett 80 liters akvarium med rådasand igår kväll. Jag kom inte längre än jag sandfyllde med ny råsdasand och ett av täckglasen las ej på inför natten.
                            Imorse när jag skulle mata i andra kar, så satt min svarta katt i karet och krafsade och hoppade sedan snabbt därifrån. Jag hann inte se mer än så. Jaja, ni har väl redan gissat att mina två katter har nyttjat en annan toalett i natt än den vanliga. Det var bara att gå och hämta en kattspade m.m.

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #44
                              Ursprungligen postat av HazelCR
                              Imorse när jag skulle mata i andra kar, så satt min svarta katt i karet och krafsade och hoppade sedan snabbt därifrån. Jag hann inte se mer än så. Jaja, ni har väl redan gissat att mina två katter har nyttjat en annan toalett i natt än den vanliga. Det var bara att gå och hämta en kattspade m.m.
                              välkommen i klubben min katta försökte göra det framför ögonen på mej.

                              även läst om en katt som satte sej på mittstaget och pissa i akvariet.

                              dricka akvarievatten är en klassiker
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              • Raven
                                • February 2005
                                • 15385

                                #45
                                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                                Faktatråd Om AkvarieVatten
                                Växtakvaristernas Paradis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...