Usch...hoppas verkligen att hunden kommer till rätta igen snart så att alla ni blir glada igen i familjen.
Lider mer din mamma som säkert lär hålla hårdare i kopplet nästa promenad
Jag minns för några år sedan när min mormor skulle passa vår hund, minns inte varför.
Men iallafall hade hon glömt hunden ute, och hunden rymde. Eftersom vi bodde på andra sidan stan, och det fanns vägar överallt dit hon rymde, så fick vi panik och körde ut och letade hela natten. Tillslut fick vi åka hem och ge upp. Men vem stod framför dörren när vi kom? Jo, då hade vår hund sprungit 2-3 km genom massa olika terräng, och lyckats hitta hem!
Det bevisar hur smarta dom är, och vilket minne dom har. Hon måste ju ha kommit ihåg hur vägen såg ut när vi körde dit med bil.
Men lycka till med letandet, jag vet hur det känns!
Senast redigerad av JojjeN; 02 January 2009, 08:43.
Ja, de har ju en inbyggd radar. Nej, hon hade tyvärr inget telefonnummer i halsbandet. Nu sitter det iaf lappar med foto överallt så ser någon något så har de nummer. Under dagen ska vi sprida lappar mot Nacka och Tyresö också om inte spårningen ger något. Jag har ringt till killen men han svarade inte så nu vääääääntar jag på att han ringer tillbaka...
Mamma pratade med uppfödaren igår och det lät på henne som att en eurasier visst kan knalla omkring på egen hand "förvildad" och hon är ju en skygg ras.
Hon är lite "gnagig" av sig så jag har svårt att tänka mig att hon bara skulle sitta fast utan att gnaga av kopplet.
Jag har också svårt att tänka mig att hon skulle dö av fysiska problem efter en panikslagen språngmarsch, hon är ung och i god form.
Jag tror inte att hon skulle frysa ihjäl med den där pälsen heller..
Min boxer skulle ha suttit fint och stilla och väntat på att jag skulle komma och hämta honom om han satt fast. Han skulle ha litat på att jag skulle komma och hämta honom... Han skulle inte gnaga av kopplet. Men han skulle heller aldrig stannat borta utan han skulle ha varit hemma såsnart rädslan lagt sig, om han inte satt fast alltså..
Näää.. Fasen, nu ringer jag honom igen snart... Det var en halvtimme sedan...
Senast redigerad av Katharina; 02 January 2009, 09:18.
Hon är helt okey.. Hon kom bara gående på gatan med avbitet koppel och är helt utan skador och var bara glad och pigg..
Lyckan är total.. Hon har alltså suttit fast någonstans, troligen inte så långt hemifrån eftersom tassarna var oskadda..
Åhh vad vi är lyckliga.. Stora glädetårar..Tack för all suport.. Vi är helt slut hela familjen.
De bästa råden vi har fått är att kontakta brukshundsklubbar.
Sätta upp lappar.
Säga till alla hundägare vi har sett och bett dem sprida ryktet.
Lägga ut en filt där hon försvann med en matskål, lite skymt och inte öppet.
Ringa alla polisstationer och inte lita på polisens egen internkommunikation.
Lägga ut på "Aktiv hund" och Vovve.
Min pappa var daghusse åt min tax, taxen stannade och nosade, pappa knallade på, han såg rätt dåligt. När jycken lyfte nosen var husse borta, så han gick hem, över två stora fyrvägskorsningar. Men han visste hur man gjorde, man väntar tills det blir grön gubbe, så där satt han och glodde på trafikljusen.
Detta vet jag eftersom en klok hundägare i bil såg det hela, innan hon tog hand om honom.
Men vi hann ju leta ett bra tag innan vi ringde polisen, så jag vet hur förtvivlad man blir.
En extra godisbit från oss på Zoopet??
För mycket är inte nog!
Jag VILL ha en Elefantofon!!
Ta inte och gör en allt för stor sak av det här nu, för hundens skull
Jooo... Jag ska åka dit och mata henne med praliner.. nej choklad är inte bra.. levergodis får det bli.. Jag ska bara duscha och äta först.. Är fortfarande helt chockad och lipsillig... Fryser och svetta om vart annat..
Kommentar