Förbjud Rottweiler
Kollaps
X
-
Däremot har grannen min världens snällaste rottweiler. Aldrig stött på någon trevligare. Hans far däremot var nära att bita ihjäl en liten unge, och en vuxen kvinna. Och 2 hundar. Men han hade ALLVARLIGA problem med ägarn, ett riktigt dickwad.Lämna en kommentar:
-
-
Kramfors, varför kommenterade du inte på att din senaste länk var en terrier och INTE rottweiler?Lämna en kommentar:
-
.....alltid ägaren... körkort på hund...
Visst har ägaren stor roll men hjärnan är ett organ och organ fallerar vilket gäller både husse/matte och hund.
Bra anledning att alltid ha hunden kopplad.
Körkort på hund låter bra, jag tycker vi även ska införa körkort för att få skaffa barn, utan tvekan.
Håller med om att kunskapsnivån kommer höjas på det viset
Vad som borde vara tydligare är ansvarsfrågan och påföljden när det fallerar, det hade gjort många mindre nonchalanta i sitt handhavande av hunden. Sedan har vi dem som skiter i allt...alltid ...Lämna en kommentar:
-
snällaste hunden, Rottweiler kontra chiuaua (stavning) så vinner klart rottweiler, skademässigt är det iofs skillnad.
men som sagt tidigare, det är inte hundens fel. kan ta upp massor liknelser men nöjer mig med den jag gav tidigare. Skyll inte på bilen skyll på ägaren.Lämna en kommentar:
-
nyss ute med polarn och hans schäfer, ser man 5 "ultra-manliga" blingblingade gentlemen vid fotbollplanen som håller på och "tränar" sin boxer. Vi ber dom å det vänligaste att sätta koppel på jycken vilket gör dom vansinniga, könsord haglar och dom försöker stenhårt få hunden att attackera oss och schäfern. Stackars boxern såg livrädd ut och vill bara fly in i deras bil igen.
Som sagt: Det är alltid ägaren, inte hunden.
Var själv med om att min hund (korsning dvärgpudel/tibetansk spaniel) blev biten i huvudet av en rottweiler, förra året.
Hemskt kan tyckas, men det var min hund som ville busa, och rottisen ville det inte.
Bettet var enbart för att markera, inget mer.
Ägaren till rottisen blev dock galen på hunden och ja... Kort sagt så var det väl sekunder från att jag tog hennes hund med mig hem.
Hundkörkort ÄR det enda rätta. Utan tvekan.
Eller var det ditt fel som ägare-Lämna en kommentar:
-
nyss ute med polarn och hans schäfer, ser man 5 "ultra-manliga" blingblingade gentlemen vid fotbollplanen som håller på och "tränar" sin boxer. Vi ber dom å det vänligaste att sätta koppel på jycken vilket gör dom vansinniga, könsord haglar och dom försöker stenhårt få hunden att attackera oss och schäfern. Stackars boxern såg livrädd ut och vill bara fly in i deras bil igen.
Som sagt: Det är alltid ägaren, inte hunden.
Var själv med om att min hund (korsning dvärgpudel/tibetansk spaniel) blev biten i huvudet av en rottweiler, förra året.
Hemskt kan tyckas, men det var min hund som ville busa, och rottisen ville det inte.
Bettet var enbart för att markera, inget mer.
Ägaren till rottisen blev dock galen på hunden och ja... Kort sagt så var det väl sekunder från att jag tog hennes hund med mig hem.
Hundkörkort ÄR det enda rätta. Utan tvekan.Lämna en kommentar:
-
Ja, och flera med mig... Och förresten, hur skulle det hjälpa, skulle han bli seriösare då menar du? Enbart sättet han citerade mig på vid ett tillfälle borde gjort att Kjell åtminstone skulle gett honom en varning (om han nu läste det) anser jag. Varken jag, eller nå´n annan, som har "lovat" att inte skriva mer i tråden har nå´n skyldighet att hålla det "löftet" då det inte är vi som är oseriösa, eller beter oss som troll.
Du kan ju inte ha missat att vi är några stycken som för längese´n insett att han är oseriös?Senast redigerad av Shepard; 16 November 2010, 18:50.Lämna en kommentar:
-
-
Kramfors, antingen leker du troll eller så gör du något så korkat som att inte ens läsa skiten:
"American Staffordshire terrier"
Det var en av dina älskade terriers...
Edit: Nej, du kommer inte svara på detta för allt du vill göra är att irritera vid det här laget. Jag hoppas det är anledningen i alla fall.Lämna en kommentar:
-
-
inte läst hela tråden, men nej klart vi inte ska förbjuda en viss hundras. många av de såkallade kamphundarna är mycket mer lämpliga familjehundar än t ex spaniel som har labila sinnen. nej inget förbud men kanske körkort till hundägare. oftast dom som ställer till det precis som bilförare i trafiken, inte fan skyller vi på bilen.. jag vet set är en dålig liknelse men ändå!Den här tråden är nämligen rena farsen.
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: