Förbjud Rottweiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • qenzo
    • February 2005
    • 1747

Ursprungligen postat av Katharina
    Vad du är hemlig med det då! Men du påpekar gärna att du har vetenskaplig erfarenhet.
    Är det i ovidkommande ämne eller är det inget att stoltsera med?

Är det någon som kommer ihåg???
    Finns en länk.
    Mammografi, cystor i bröst...
    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

Kommentar

• gladys
      • March 2005
      • 1962

Ursprungligen postat av qenzo
      Nej men är du galen?
      Han har ju cairnterrier. Dom är små och inte det minsta problematiska
      Haha, inte det minsta va!?
      Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Kommentar

• qenzo
        • February 2005
        • 1747

Ursprungligen postat av gladys
        Haha, inte det minsta va!?
        Nejje, dom är ju smååååå

Kommentar

• bessa
          • October 2007
          • 266

Men om man har en sån hund som har intsinkter till att attakera så MÅSTE man kunna kontrolera den o ha kontroll det kallas uppfostran vilket vissa hundägare skiter i totalt
          Katt +Fisk = Älskade

Kommentar

• qenzo
            • February 2005
            • 1747

Ursprungligen postat av bessa
            Men om man har en sån hund som har intsinkter till att attakera så MÅSTE man kunna kontrolera den o ha kontroll det kallas uppfostran vilket vissa hundägare skiter i totalt
            Hoppades att tråden var död :P

Iaf... VIlken hund har instinkter att Attackera?

Kommentar

• Kramfors
              • January 2003
              • 7265

Ursprungligen postat av qenzo
              Hoppades att tråden var död :P

Iaf... VIlken hund har instinkter att Attackera?
              Rottweiler.
              Kan inte låta bli.
              http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• jessie_980@hotmail.com
                • March 2008
                • 6

Angående förbjuda rottisar

Ursprungligen postat av Kramfors
                2 gånger på en vecka har vi och vår hund blivit angripna av 2 olika Rottweiler.
                Båda gångerna har de slitit av sina koppel.

Den ena hunden var Polisanmäld tidigare och var ålagda att ha munkorg.

Ägarna är duktiga skötsamma personer.
                Hej måste bara kommentera det du skrivit.. Har själv en rottis kille på 7år haft haft andra raser förrut men rottweiler är helt klart den mest underbara ras som finns.. det är inte bara rottweiler som angriper folk men det är bara dessa man skriiver om kan vi lika väl förbjuda alla andra raser med då .... min rottis sover på rygg i sängen varje natt är en riktig kelgris så säg inte att dessa ska förbjudas när du inte vet vad du snackar om förbjud folk att ha rottis i stället så har vi löst problemet punkt slut!!!!!!!

Kommentar

• EvaPeva
                  • May 2007
                  • 765

Jag antar att ovanstående menar förbjud folk som inte uppfostrar/tar hand om sina hundar. Inte allt folk väl?

/Eva

Kommentar

• Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

Ursprungligen postat av EvaPeva
                    Jag antar att ovanstående menar förbjud folk som inte uppfostrar/tar hand om sina hundar. Inte allt folk väl?
                    /Eva
                    Ha ha.. Jag satt precis och tänkte samma... Om man förbjuder folk att ha Rottisar så är det ju samma som att förbjuda Rottisar, Jessie!!!

Nu verkar det som att Kramfors ändå börjar bli lite skamsen när han lägger in puckade kommentarer?!
                    Du har redan slagit alla rekord med den här tråden, Kramfors. Eller var rakettråden för några år sedan längre???
                    Hur som helst så kan vi lägga ner diskussionen nu för vi kommer inte längre med Herr konservativ Kramfors...
                    Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• jessie_980@hotmail.com
                      • March 2008
                      • 6

Ursprungligen postat av Katharina
                      Ha ha.. Jag satt precis och tänkte samma... Om man förbjuder folk att ha Rottisar så är det ju samma som att förbjuda Rottisar, Jessie!!!

Nu verkar det som att Kramfors ändå börjar bli lite skamsen när han lägger in puckade kommentarer?!
                      Du har redan slagit alla rekord med den här tråden, Kramfors. Eller var rakettråden för några år sedan längre???
                      Hur som helst så kan vi lägga ner diskussionen nu för vi kommer inte längre med Herr konservativ Kramfors...
                      Kanske formulerade mina ord lite fel givetvis kan man inte förbjuda folk att ha rottisar men någon slags koll på vilka man säljer sina hundar till kanske kunde funka ex. om dessa haft rottisar innan eller lämplighets testa dem tillsammans med vuxna rottisar på kenneln eller i hemmet för att se hur hund o hund förare uppträder tillsammans.. så kallat hundkörkort... kan ju aldrig skylla aggresivt beteende på hunden utan beror alltid på ägaren. jag har haft schäfrar o labradorer innan o dessa raser skiljer sig inte så särskilt mycket mot en rottis i temprament o lynne

Kommentar

• jessie_980@hotmail.com
                        • March 2008
                        • 6

Ursprungligen postat av Julle*
                        Det ni förmodligen tror att det är, är kamphundar, rottwiler är en sorts av dom. MEN ni kan inte kalla alla rottwiler farliga, hemska eller "att såna borde man inte ha". För det stämmer verkligen. O du kan inte kalla ägarna duktiga om de inte kan ta hand om sina egna hundar
                        så alla av den här sorten ska förbjudas
                        Tror inte du vet vad man ursprungligen använde rottweiler till!!!

Dessa hundar användes som gårdsväktare o inte till hundkamper... Rottisar har aldrig avlats för att användas till hundkamp.. Läs på historik om hundrasen eller fråga en uppfödare om detta... så den räknas alltså inte som kamphund......

Kommentar

• jessie_980@hotmail.com
                          • March 2008
                          • 6

Har du hund????? Vilken ras i så fall som du pratar så verkar du vara en av dessa personer som inte är lämplig att äga en hund eller har jag fel???? ta reda på fakta innan du säger nått

Kommentar

• jessie_980@hotmail.com
                            • March 2008
                            • 6

Du ska veta att äger du en diamant så är rottis den ras som är mest lämpad att vakta den den har en stor vaktinstinkt samtidigt bör man inte gå nära hundar som är kopplade vare sig det är en tax eller rottis det undviker ialla fall jag.. har heller aldrig blivit biten eller attakerad av någon hund.

Kommentar

• taklampa
                              • March 2008
                              • 13

Förbjud människan, Det finns massmördare, pedofiler, våldtäcktsmän, huliganer, rånare osv osv osv som skadar andra människor.. Jag vet inte.. men jag tycker det låter ganska likt att förbjuda människan som att förbjuda en hundras.

Det är flertalen av fallen där barnuppfostran spelar in om hur man sköter sig senare i livet.. Så om du behandlar en hund som skit när den är liten / äldre / när fan som hälst så spelar det in i psyket om hur den kommer betee sig.

Så man ska absolut INTE förbjuda hundrasen.

Det finns säkert nån som förstår vad jag menar.

/Stolt ägare av en 9 veckor gammal renrasig rottis och en 3 år gammal rottis/schäfer ( 50%50% )

Kommentar

• erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

Ja förbjuda taklampor kan jag i alla fall tänka mej efter det intelligenta inlägget...
                                Killies is a lifetime passion

Kommentar

Arbetssätt...