Varför är det bara fel människor som har pittbull ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #31
    Ursprungligen postat av lenis3
    nog är det sjukt allt att man inte får försvara sitt hem. tur att man bor i lägenhet..
    ...varför är det tur? ....vi fick inbrott i vår lägenhet för ca 2,5 år sen , vår lilla blandras var ensam hemma när det hände, i ca 6 månader blev hon orolig varje gång hon hörde något utanför fönstret (det var där tjuven tog sig in) ..... en intressant sak är att hemförsäkringen INTE gäller förstörda fönster (det ska vara en tilläggs försäkring, trots att både sambon och jag har varsin hemförsäkring)
    / dtoppen /

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #32
      aha.. hm ja jag tänkte nog att risken att de väljer just min lägenhet borde ju vara ganska liten, 5e våningen. Jag har både extralås (dvs 2 lås) + säkerhetskedja, men vet ju inte hur det verkligen skyddar i praktiken :S
      stackars lilla vovve tur att hon inte blev fysisk skadad.
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #33
        Inför mentaltest av hundar och ägare som av den breda allmänheten uppfattas som kamphundar.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • bena
          • April 2006
          • 1245

          #34
          Ursprungligen postat av Kramfors
          Inför mentaltest av hundar och ägare som av den breda allmänheten uppfattas som kamphundar.
          du menar t ex schäfer?
          sen införskaffar vi mentaltest för alla som vill bli föräldrar...?

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #35
            Det finns förmodligen många mentalt störda schäfrar med olämpliga ägare.

            Det finns säkert många människor som är olämpliga som föräldrar.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • bena
              • April 2006
              • 1245

              #36
              Ursprungligen postat av Kramfors
              Det finns förmodligen många mentalt störda schäfrar med olämpliga ägare.

              Det finns säkert många människor som är olämpliga som föräldrar.
              schäfer är en hund som kan ses som kamphund, och skulle då testas ju.
              och ja, det finns många olämpliga föräldrar.

              tror inte att ett test, ett förbud eller ett 'hundkörkort' skulle lösa så många problem. folk hade skaffat hund ändå. och risken finns då att aveln på dessa hundar blir ännu värre. i de länder där renrasiga pitbulls är förbjudet så dyker det upp olika avel istället. man korsar t ex en pitbull med en staffordshire, så har du en lite hyperaggresiv hund, men det är ingen pitbull...

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #37
                Vissa hundar är mentalt störda, och stora hundar ger större skador vid angrepp.
                Har någon träffat en a-lagare eller en knarkare med en liten Pudel eller Mops.
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • sweetie
                  • April 2007
                  • 9

                  #38
                  alla som har apbt skaffar sig inte denna underbara hund
                  för att vara cool eller så.
                  inte jag i alla fall. har en rasren ej någon blandras pitbull.
                  jag skaffade mig min apbt för att jag älskar denna hund &
                  att rasen i sig är en mycket social,snäll & en tillgiven hund.
                  dom är trevliga också. en lagomt stor hund att ha.
                  har haft fler apbt:s förut.
                  jag är varken missbrukare eller likn. bara för att jag valt denna ras som familjehund. dom har et toppen psyke.
                  min hund är fostrad med en fast hand alltså aldrig fått stryk aldrig kampat eller likn. han har aldrig visat någon aggressivitet eller rädsla mot varken djur eller människa.
                  alltid lika glad & vänlig mot djur & människa.
                  dom andra apbt:s som jag haft,var mental testade med godskänt.
                  så dom var lika trevliga som den jag har idag.
                  man ska inte dömma alla apbt:s efter de dåliga attackerande hundarna !
                  det är inte hundens fel att den blir som den blir utan ägarens !
                  hunden blir vad man gör den till !

                  där jag bor är det inte appb:s som är den populära hund rasen bland missbrukare invandrare eller likn. utan rottweiler !
                  dom tror att dom är coola för att dom har en sådan hund

                  det där med att apbt:s är billiga som någon här skrev, stämmer ej alltid.
                  det finns rasrena apbt:s (då med alla papper tex reg.stamtavla från usa m.m. ) som faktiskt inte är så billiga att köpa.
                  min var inte billig men han hade alla papper som reg.stamtavla m.m. också.
                  som bevis att han ej är blandras.
                  det är oftast pitbull eller amstaff blandraserna som är billiga. ( pitbull/amstaff,amstaff/staff. m.m.)
                  som dom kallar för pitbulls ! men är ej det då dom saknar reg.stamtavla .

                  Kommentar

                  • Kramfors
                    • January 2003
                    • 7265

                    #39
                    Är du beredd att mentaltesta din hund samma test som gör med hundar som ska bli ledsagarhundar polishundar osv.
                    http://www.kramforskoi.com/

                    Kommentar

                    • sweetie
                      • April 2007
                      • 9

                      #40
                      Ursprungligen postat av Kramfors
                      Är du beredd att mentaltesta din hund samma test som gör med hundar som ska bli ledsagarhundar polishundar osv.
                      det är ju det jag har gjort med mina förra apbt:s ! dom blev godskända hos polisen.på deras test.
                      kommer även att låta den apbt som jag har idag göra det samma.

                      Kommentar

                      • sweetie
                        • April 2007
                        • 9

                        #41
                        men bara för att jag har en apbt så måste jag inte genomgå detta test !
                        det kan ju även dom med vanliga raser också göra eller hur !?
                        man ska inte bli särbehandlad bara för att vi apbt ägare väljer just apbt.

                        Kommentar

                        • Kramfors
                          • January 2003
                          • 7265

                          #42
                          Om alla gjorde det och hade hunden i koppel skulle inte det vara något problem.
                          http://www.kramforskoi.com/

                          Kommentar

                          • qenzo
                            • February 2005
                            • 1747

                            #43
                            Man måste dessutom bearbeta de MH'n som finns för att det ska passa en hundtyp om ex apbt, då de inte reagerar likadant som ex en schäfer...
                            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                            Kommentar

                            • qenzo
                              • February 2005
                              • 1747

                              #44
                              Ursprungligen postat av bena
                              går att träna bort aggresiviten mot nya människor till att den blir misstänksam men ändå vaktande.
                              de jag vet som har haft en sån har tränat hundarna till att släppa in folk, men att inte släppa ut dem innan husse/matte släpper ut personen.
                              Det finns INGEN ras som föds aggressiv, utan man får den hund man förtjänar helt enkelt.
                              Att hunden vaktar betyder inte att den är aggressiv.
                              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                              Kommentar

                              • qenzo
                                • February 2005
                                • 1747

                                #45
                                Ursprungligen postat av sweetie
                                det är ju det jag har gjort med mina förra apbt:s ! dom blev godskända hos polisen.på deras test.
                                kommer även att låta den apbt som jag har idag göra det samma.
                                Vad heter din hund? Skulle vara roligt att se L-testet i sin helhet
                                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...