Varför är det bara fel människor som har pittbull ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #16
    Ursprungligen postat av M-SwEDen
    Det är nog 'vaktandet' jag inte ser mer fördelar än nackdelar med.
    Vad är det den ska vakta mot 'på landet' galna kossor och svampplockare?
    kanske brevbäraren slutar komma med räkningar då ju

    jag vill kunna välja vem jag vill ha i min trädgård och inbrotten ökar konstant ute på landet. även om hundar är trevliga att umgås med, så väljer jag hellre en hund som kan användas som brukshund framför en knähund.

    Kommentar

    • M-SwEDen
      • March 2007
      • 74

      #17
      Ursprungligen postat av bena
      kanske brevbäraren slutar komma med räkningar då ju
      hmm.. bra idè! ska genast börja fakturaträna jycken

      Håller med om brukshund helt å hållet, tycker knähundar och minimoppsar
      är så (får man säga gay?)
      /mvh Micke
      "-Stupid Like a Fox!" -Homer Simpson

      Kommentar

      • northspawn
        • June 2005
        • 14

        #18
        har inte polis anmält,prata med polisen dem ansåg att det var hopplöst.
        Ägaren vägra oxså lämn tele eller någon kontakt info.denna gång vart det bara ett mindre bitsår.Problemet är att allt jobb man laggt ner får att få min hund att känna trygghet mot andra hundar,är bort blåst. så nu får man börja "träna honom igen"

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #19
          Ursprungligen postat av bena
          fördelar med hunden:
          vaktar sin familj med sitt liv
          den är stor

          nackdelar:
          snarkar
          fiser
          aggresiv mot folk utanför familjen (om/när hunden införskaffas så kommer det att byggas en STOR rastgård som den kan vara i när man får besök)
          dreglar
          äter mycket
          kort livstid (ca 10år)
          Ja men tjena... Not!
          Misstänksamhet hade jag kunnat hålla med om, aggressivitet.. nej du tack.
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          • bena
            • April 2006
            • 1245

            #20
            Ursprungligen postat av qenzo
            Ja men tjena... Not!
            Misstänksamhet hade jag kunnat hålla med om, aggressivitet.. nej du tack.
            går att träna bort aggresiviten mot nya människor till att den blir misstänksam men ändå vaktande.
            de jag vet som har haft en sån har tränat hundarna till att släppa in folk, men att inte släppa ut dem innan husse/matte släpper ut personen.

            Kommentar

            • fairing
              • October 2003
              • 574

              #21
              vi som har såna här hundar som familjehundar blir väldigt svart målade det är väldigt tråkigt och jobbigt,våra är kanon snälla.men folk tror att alla är lika dana tyvärr.
              Bifogade filer
              www.akvarietorget.se

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #22
                jag har 2 förklädda pittbulls ...ivarje fall så tror de det ( de är jättekaxiga mot större hundar, gärna rottweilers)

                På jobbet mötte jag en gubbe som har en pyrenee (en stor luden bjässe) .
                Gubben hade fått inbrott i sin lägenhet och hunden hade bitit tjuven som kvickt försvann därifrån, nu riskerar hunden avlivning (när jag har träffat dem så är hunden kolugn). Jag tycker att den bara försvarade hemmet, men men
                / dtoppen /

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #23
                  Boxer...

                  ... är en underbar hund med underbart psyke men det finns lite av kamphunden kvar i dem också... min 43 kg hanne kunde lika gärna slåss som leka och han gick från 0-100 på en sekund... det gällde att vara med... det är det som är lite jobbigt med de här raserna, de är så orädda för att slåss och det smäller så attans kvickt...
                  Nu var min vovve snäll och slängde "bara" de andra i backen men efter att ha blivit attackerad ett antal gånger blev han allt mer grinig mot allt fler raser...

                  Det bästa med en boxer är att han inte skäller speciellt mycket utan boffar mer för att tala om och han förutsätter att alla som ringer på dörren eller kommer in är vänliga och han lär sig att grannarna får gå på gatan utanför... det är attans jobbigt med de raser som inte lär sig sådant utan nästan attackerar ytterdörren när barnens kompisar kommer hem eller tokskäller på grannarna år ut och år in, dygnet runt...

                  Däremot känner en boxer direkt om någon beter sig konstigt eller om hans ägare blir rädd och då kliver han fram ordentligt och låter helt livsfarlig men attackerar inte förrän han måste... Underbara helt enkelt... utom mot andra hanhundar då
                  Senast redigerad av Katharina; 01 April 2007, 20:55.
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Daniel Blom
                    • June 2003
                    • 1670

                    #24
                    Jaha, dags igen...
                    Vila i frid, Tjalle.
                    Man får väl skaffa grävling som husdjur. Bör - enligt Sverige roligaste serietecknare - kunna göra slarvsylta av varenda pitbull.
                    Senast redigerad av Daniel Blom; 01 April 2007, 22:57.
                    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                    och framgången är given.
                    Samuel Clemens
                    Mina bilder

                    Kommentar

                    • awasegg
                      • March 2006
                      • 141

                      #25
                      Fy så hemskt
                      Jag tycker man ska få ha vilken hund man vill, men oavsett hur snäll hunden är hemma så ska den ALLTID var kopplad. Djur kan helt utan förvarning bli väldigt aggressiva och det faktumet ska man alltid ha i åtanke.
                      *Vila i frid Tjalle
                      Fishie fishie fishie !

                      ZOON: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1299523
                      BLOGG: http://thedeborah.blogspot.com

                      Kommentar

                      • Knyttet
                        • December 2006
                        • 646

                        #26
                        Ursprungligen postat av Daniel Blom
                        Jaha, dags igen...
                        Vila i frid, Tjalle.
                        Man får väl skaffa grävling som husdjur. Bör - enligt Sverige roligaste serietecknare - kunna göra slarvsylta av varenda pitbull.
                        Jag har sett den där Berglin-serien med grävlignen helt underbar!

                        Det är inte bara pitbull som knipsar småhundar, det gör även vissa individer av t ex schäfer. Men det verkar inte tidningarna skriva om. En stor hund som biter en liten hund över ryggen kan om man har otur punktera lillhundens båda lungor på en gång.
                        min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                        Kommentar

                        • mckvinnan
                          • December 2004
                          • 760

                          #27
                          Fast man får ju ha viss urskiljning också på vad det är som sker och vad som har med hunden att göra och vad som har med ägaren att göra.

                          Min Yorkshireterrierhane har blivit attackerad 3 ggr i sitt liv och det av följande 3 raser:
                          - Stor pudel (som helt plötsligt tog honom över ryggen - aldrig gjort nåt sånt tidigare enligt matte, Hobbe klarade sig mirakulöst utan sår - bara chockad liksom matte!)
                          - Saluki (då var det tur att min jycke hade på sig vinterjacka - inga spår av attacken alls och var väldigt väl dresserad av husse o släppte genast på kommando)
                          - Schäfer (min egen gammelschäfer som var sjukligt svartsjuk på att jag inte skulle skaffa någon ny hund - över hans döda kropp! De gick aldrig ihop under de 5 år som de fanns samtidigt innan vi var tvugna att ta bort schäfern pga ålder. Schäfern bodde hos mina föräldrar från 2 års ålder - därav kunde vi ändå ha båda)

                          Bara för att detta har hänt så ser jag inte illa på dessa raser och min får leka med alla typer av hundar - han älskar andra jyckar nämligen. Om jag skulle börja begränsa hans umgänge av rädsla för att han skulle få stryk/stryka med så skulle han nog tycka att hans liv var bra tråkigt. Men han är försiktig o rusar inte fram till stora hundar utan att kolla att det är okej först, men inbjuder de till lek så tvekar han aldrig. Världens tuffaste lilla hund är han!

                          Han har träffat många pitbulls i sina dagar o liknande vägkorsningar och det har gått bra. Jag tittar oftast på ägaren istället för hunden om jag tycker det är okej för dem att hälsa. Iaf i de fall det är en pitbull. Bott i en sthlms-förort tidigare där det var coolt att ha bull-hundar och såg mycket skit där... Stackars fina hundar säger jag bara! Usch.
                          Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                          Kommentar

                          • bena
                            • April 2006
                            • 1245

                            #28
                            grävlingar är bara trams.
                            såg bilder på gängvakter från nigera. babianer och hyenor! där kan vi prata om att skapa 'respekt'...

                            Kommentar

                            • peterhaack
                              • November 2004
                              • 1752

                              #29
                              Ursprungligen postat av rödtoppen
                              På jobbet mötte jag en gubbe som har en pyrenee (en stor luden bjässe) .
                              Gubben hade fått inbrott i sin lägenhet och hunden hade bitit tjuven som kvickt försvann därifrån, nu riskerar hunden avlivning (när jag har träffat dem så är hunden kolugn). Jag tycker att den bara försvarade hemmet, men men
                              Tyvärr har man ingen rätt att försvara sitt hem, så jäkla sjukt!

                              Man skall helst låta dörren stå öppen eller hållas upp så dem som kommer in och stjäl det du hårt arbetat ihop inte får den i nacken OBS glöm inte sanda och halkbekämpa trappan, man kan riskera att få betala skade stånd med men du får inget på din försäkring på tvn han bar ut..

                              Skulle jag stöta på ngn och överlumpla en sådan person i mitt hem hade vovven haft att äta gott de närmaste dagarna(hon e dalmatiner och skulle få det kokt isfall)(hmmm går vårt skelett under de tre Fågel Fisk Fläsk kanske då som Fä)
                              Jaja om inte annat har jag bra mylla om två år och kalk till trädgården..
                              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                              Kommentar

                              • lenis3
                                • June 2004
                                • 2254

                                #30
                                där var det ord och inga visor peterhaack!
                                nog är det sjukt allt att man inte får försvara sitt hem. tur att man bor i lägenhet..kanske skulle träna mina undulater till flygattackerande dödsmaskiner
                                Min zoon
                                Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                                Kommentar

                                Arbetssätt...