Bilder på era hundar..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosa
    • September 2002
    • 435

Ursprungligen postat av anna7607
    Tack...jag tror med att han är understimulerad så de skriker om de... stora hundar och små kräver ju faktiskt samma sak =) OCH borskämd =)
    Det är ju lite enklare att ha en uferstmulerad dvärgpudel hemma än en storpudel hjälp mitt hus säger jag bara.

Och ack så vanligt.

En jätteenkel lek som gör att dom måste använda huvudet är: om han gillar godis, en tom toarulle tejpa ihop ena änden visa hunden att du lägger in godis i rullen och tejpa ihop andra änden och ge den till hunden som själv får ta fram godiset. Eller lära han att öppna plastburkar nu börjar minnet komma igång det finns massa sådana små grejer man kan göra för att stimulera hunden.
    Tipsa svärmor om att det finns antiskällhalsband, funkar så att hunden får ett halsband med en liten box på och var gång han skäller duschas han med citrondoft
    Eva

Kommentar

• anna7607
      • November 2005
      • 1440

jo hon hade halsband ett som piper det hjälpte ett tag, han är jätte sotis om någon annan är med henne. Jag tror helt enkelt att hon inte orkar engagera sig, men klaga går bra, jo, det finns massor med små trix, vi hade en av statens polishundar som vi utbilda man fick lära sig endel, men de va när jag bodde hemma så de va inte så mycke jag gjorde =) hängde mest med för att de va kul och man glömmer ju tyvärr så mycket.
      lev livet medans de är värt att levas

Kommentar

• Rosa
        • September 2002
        • 435

En typisk dvärgpudel med dess tant med andra ord
        Eva

Kommentar

• anna7607
          • November 2005
          • 1440

japp fattas bara att hon bleker håret vitt =)

Kommentar

• Rosa
            • September 2002
            • 435

japp fattas bara att hon bleker håret vitt =)
            LOL tur att man har den stora varianten
            Eva

Kommentar

• anna7607
              • November 2005
              • 1440

hi hi tur att du har mörka vovvar =) om du vill ha samma färg, grannen har en jätte pudel som e vit, han e underbar =)

Kommentar

• Rosa
                • September 2002
                • 435

hi hi tur att du har mörka vovvar =) om du vill ha samma färg, grannen har en jätte pudel som e vit, han e underbar =)
                Får jag som jag vill har vi snart en vit tik, Bus ska paras så fort hon kommer igång med löpet, och vi var och träffade hanen igår en vit stilig gosse.

Och vi ska behålla en tikvalp, så nu hoppas vi att hon får vitt åsså men det är inte säkert att det blir annat än svart med tanke på hennes linjer.

Hmm jag är pudeluppfödare med kennel så dont get me started
                Eva

Kommentar

• sacha
                  • May 2005
                  • 1016

Här är ett kort på min lilla bastard...9år i Jan..

Tjopp...

Kommentar

• Raven
                    • February 2005
                    • 15385

och det ska föreställa en före detta lövhög under hunden ja
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• sacha
                      • May 2005
                      • 1016

typ
                      Tjopp...

Kommentar

• Raven
                        • February 2005
                        • 15385

haha känner igen de.
                        min andra hund gillad eå gräva i lövhögar, va inte alltid så populärt
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• daniel_i_malmö
                          • April 2002
                          • 1103

Ursprungligen postat av Rosa
                          Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`
                          Dom är självständig och allt du beskrivit men inte hårda, man ska inte behöva använda hårda tag mot en pudel,
                          Det är klart allt är en fråga om hur man definierar( hoppas ni förstår vad jag menar kan inte stava till det ordet ju) med mina (och jag är inne på nr 3 och 4) räcker ett NEJ och så har det varit från början.
                          Fast man måste vara väldigt envis förståss med dom
                          Ja nu tror jag du tolkar mig fel. Jag skriver inte att jag använder hårda tag. 'Hårda tag' låter väldigt otrevligt.

Men jag har upplevt en väldig skillnad mellan mina tre lakenois (och en terv) och min storpudel. Men skillnaden beror inte på att jag skulle behöva använda särskilt hårda tag mot pudeln, utan att lackarna alla varit väldigt speciella; 'förarveka' var ordet jag fick lära mig på brukshundsklubben. Pudeln är nog mer som hundar är mest. Ett mörkt och otrevligt röstläge eller en tyst morrning från mig kunde lätt få lackarna att lägga sig på rygg så det gällde att vara känslig och mjuk när man tränade dem. Så kraftigt reagerar inte pudeln, även om han vet precis vad ett NEJ betyder.

Att det var ett problem i början för mig berodde på att jag var van vid lackarnas ytterlighet. Naturligtvis är min jämförelse mellan hundraserna en generalisering och hårddragen.
                          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 08 December 2005, 11:25.
                          Malmö Akvarieförening
                          no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• Babbett
                            • October 2003
                            • 337

Intressant att du Daniel bytt från Terv och Lacke till Storpudel, hade en kompis i Norge som gjorde precis samma sak!
                            Mvh. Ann E.

http://www.freewebs.com/babbett/index.htm

Kommentar

• qenzo
                              • February 2005
                              • 1747

"Ursprungligen postat av Rosa
                              Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`"

Sen när blir en hund sur?
                              Det finns även individer inom pudel som behöver en mkt fast hand. Jag har bla träffat en svart stor hane som jag lovar och svär gick i samma klass som min rottweiler.
                              Inte hjälpte stryk, men nog hände det att ägaren "tog tag" i honom.
                              Och inte dog han av det.

Att ta tag i sin hund betyder inte att man ger den däng.
                              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

Kommentar

• Rosa
                                • September 2002
                                • 435

Ursprungligen postat av qenzo
                                "Ursprungligen postat av Rosa
                                Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`"

Sen när blir en hund sur?
                                Det finns även individer inom pudel som behöver en mkt fast hand. Jag har bla träffat en svart stor hane som jag lovar och svär gick i samma klass som min rottweiler.
                                Inte hjälpte stryk, men nog hände det att ägaren "tog tag" i honom.
                                Och inte dog han av det.

Att ta tag i sin hund betyder inte att man ger den däng.
                                Pudlar i allmänhet är väldigt "lätta" att ha och göra med största problemet brukar vara att de lär för lätt och blir uttråkade av att göra samma sak om och om igen.
                                Och jag lovar en pudel kan bli sur och förorättad.

En pudel man måste ta tag i är inte en "typisk" pudel det har varit disskusioner om det på pudelklubbens forum och vi alla blir konfunderade av det påståendet.
                                Till Daniel:
                                Och nu har du en annan ytterlighet väl? full fart sedan medvetslös eller?

Mitt största problem när jag började med pudel var att jag först hade en schäfer som jag inte fick bli arg på, för då bröt hon i hop, sen en blandras som var tuffare än tuffast, Sen helt plötsligt hade jag den här glada skiten i kopplet som bara studsar upp och ner och frågar vad ska vi göra nu
                                Eva

Kommentar

Arbetssätt...