Det jag vill få fram av mina inlägg är det att blandras hundar är lika mycket hund som renrasiga. Det är bara det att vi människor alltid ska placera saker och ting i olika fack som är av olika ekonomiska värden.
i mina ögon är en hund en hund oavsett storlek och ras.
sen om det är en liten blandras på 20kg eller en stor grand danois på 85kg spelar ingen som helst roll.
Det finns många argument mot blandrasavel, jag tänker inte ta dom här..
Man träffar många trångsynta och präcktiga männiksor som inte kan tänka sig att skaffa blandis! Nej det går ju inte, det är ju fel, osv osv.
Vad e det för fel med det?? Man behöver ju inte blanda en stor å en liten men som vår lilla vovve som är chihuahua/papillon, sig mig vad felet är med hennes blandning!
Näe, jag kommer nog att fortsätta att skaffa blandisar, finns inget bättre än blandisar!
Om du vill bidra till fortsatt planerad blandrasavel så är det helt och hållet upp till dig.
Sen om du inte kan hålla isär att vara emot planerad blandrasavel och att vara emot blandraser är det också upp till dig.
Att sen kalla dom som tycker annorlunda för trångsynta och präktiga är kanske ett sätt att försöka sätta sig över någon....eller?
Det finns många argument mot blandrasavel, jag tänker inte ta dom här..
Man träffar många trångsynta och präcktiga männiksor som inte kan tänka sig att skaffa blandis! Nej det går ju inte, det är ju fel, osv osv.
Vad e det för fel med det?? Man behöver ju inte blanda en stor å en liten men som vår lilla vovve som är chihuahua/papillon, sig mig vad felet är med hennes blandning!
Näe, jag kommer nog att fortsätta att skaffa blandisar, finns inget bättre än blandisar!
Om du vill bidra till fortsatt planerad blandrasavel så är det helt och hållet upp till dig.
Sen om du inte kan hålla isär att vara emot planerad blandrasavel och att vara emot blandraser är det också upp till dig.
Att sen kalla dom som tycker annorlunda för trångsynta och präktiga är kanske ett sätt att försöka sätta sig över någon....eller?
Jag kallar ingen för något, kanske verkade så, men folk som står å skryyyyyter om hur REEEEEN byracka de har verkar mest vara präktiga, snorkiga...
Planerad blandrasavel, och?? Varflr är det så viktigt att alla hundar e så reeeena? Jag ser ingen anledning i att dämpa blandrasaveln. Däremot, visst måste man ha sans och sunt förnuft. Får ju vara max 2,3 raser inblandat, där e jag med.
Dock att tänka på, den hund som bits och hugger mest i Sverige är den så oskyldigt reeena labradoren...
Om man inte sitter med en varg i soffan då.
Vi har en blandis hemma. blandningar : 50% tollare 25% portugisisk vatten hund (stavning) och 25% labrador.. Den bästa hund man kan tänka sig, så vacker och så klok och lätt lärd.
Jag är för blandisar om man inte blandar åt helvete fel. med andra ord. Man ska veta vad man ger sig in på...
Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.
Det var inte alls min mening att dra igång någon diskussion, jag blev bara förvånad av någons inlägg sedan sånt inte existerar i min trångsynta, präktiga värld...
Jamen bilderna då? Jag suktar efter fler fina bilder på fina hundar. Blandras eller ej, visa vovvarna nu! Jag som aldrig haft en hund vill se fler bilder.
Svea
Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.
Det var inte alls min mening att dra igång någon diskussion, jag blev bara förvånad av någons inlägg sedan sånt inte existerar i min trångsynta, präktiga värld...
okey, skit i duskussioner nu =) det var ngn som efterlyste bilder på hundar, och då ska ju inte vi förstöra hans inlägg.
Tyvär har bilderna på min blandras hund försvunnit
okey, skit i duskussioner nu =) det var ngn som efterlyste bilder på hundar, och då ska ju inte vi förstöra hans inlägg.
Tyvär har bilderna på min blandras hund försvunnit
Då kan jag sätta in en till bild på min istället då...många frågar ju vilken blandras han är :-P
Kommentar