Trasigt glas i naturen

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

Den sista raden var bäst Tricella !!!!
    Så fruktansvärt lågt och barnsligt vid en diskussion Haleli.

Men ok...ett skratt förlänger livet och visst kan även jag se det roliga i din kommentar.

Det är absolut inte roligt med dålig stämning och det mesta bygger på missförstånd. Jag hoppas att någon förstår vad jag ville ha sagt och vad jag menar i denna diskussion.

Kommentar

• Haleli
      • August 2003
      • 413

Tricella !

Vem var det som for med lögn nu då ?
      Du skulle ju avsluta tjafset "här och nu" ? Svårt att hålla ord ?
      MVH
      Lisa

Kommentar

• Tricella
        • October 2002
        • 1052

Lägg ned det här nu Haleli. Jag tänker inte gå in i någon diskussion längre då den bara ämnar att urarta pga er inställning till mig just nu. Ta det som det är och lämna denna diskussion med ett leende istället för att fajta vidare...

Det leder ingenstans då du inte ger mig en enda chans. Du har redan dömt mig. Precis som Kramfors...

Så låt oss avsluta detta på ett bra sätt...ok?

Kommentar

• FI
          • January 2002
          • 1153

Sluta bråka nu, jag tror att alla egentligen tycker synd om hundarna då det gäller fyrverkerier och givetvis även då det gäller glaset, tyvärr så blir det en massa missförstånd och barnsliga påhopp baserat på hur långt var och en är villig att kompromissa och till slut så urartar diskussionen precis som nu.

Det är väl en självklarhet att glas i naturen är ett stort problem, inte bara för hundar utan för att det kan bli skogsbrand, vilda djur kan skada sig, barn kan skada sig, man kan få punktering på cykeln, det är nedskräpning osv osv.
          Hundägare som Black 666 föregår med gott omdöme här, vi borde nog allihop börja plocka upp glas och annat skräp då vi ser det ligga och skräpa, det försvinner ju inte av sig själv...
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

Kommentar

• Puffbum
            • January 2004
            • 85

Tillbaka efter ca ett års bortovara från sajten av skäl som snabbt kom mig till minnes.

Konstaterar lugnt att dagis fortfarande råder på zoopet.

Drivkraften att få sista ordet och söka lite spänning genom infantil pajkastninger är tydligen så stark, även bland folk som så uppenbart är av samma åsikt.

Dagligen mördas och kidnappas människor i konflikter världen över många här inte ens vet existerar, och ni tjafsar om ungeför ingenting. Ta er tid och lek med era hundar istället för att använda dem som slagträ på en hobbyssajt.

Men hey, det är bara vad jag tycker.

Kommentar

• golv
              • November 2003
              • 61

"Ja, det är inte bara vid hanteringen av fyrverkerier som det visas dåligt omdöme.
              Jag hoppas att inte allt för många på Zoopets forum försvarar rätten att sprida krossat glas på gator, trottoarer och i naturen.
              Om så är förvånar det mig inte." <font color="red">=</font id="red">

Ja, det är inte bara vid hanteringen av <font color="green">hundar</font id="green"> som det visas dåligt omdöme.
              Jag hoppas att inte allt för många på Zoopets forum försvarar rätten att sprida <font color="green">giftgas</font id="green"> på gator, trottoarer och i naturen.
              Om så är förvånar det mig inte

Tycker också det är ett dåligt innlägg av K, och vill försvara Tricella.

Kommentar

• Kramfors
                • January 2003
                • 7265

Du har rätt golv om att sprida gifter, fyrverkerier innehåller bl a. Strontium, Bly och Barium.
                Det är de gröna och röda färgerna som är radioaktiva.
                Rött ljus kommer från strontiumjoner och grönt från bariumjoner. Varenda jon som skickas upp i luften kommer ner igen.
                De går in i vår föda och in i kroppen.
                Där konkurrerar de bl a med kalciumjoner och stör skelettuppbyggnaden.
                Bariumjoner kan sannolikt också ersätta selemdjoner som fungerar som aktiv grupp på enzymer som reglerar celldelningen.
                En störd celldelningsreglering kan leda till ohämmad celltillväxt, cancer.
                Fyrverkerier innehåller bl a följande ämnen antimon, fosfor, blyföreningar, fenolhartser, naftalen, hexakloretan, PVC, kvicksilver, kadmium, zink, krom, koppar och nitrater.

Tack för hjälpen golv att påminna om de giftiga ämnen som fyrverkerier innehåller.

Jag vänder mig bara mot fyrverkerier med ljudeffekter.
                Förbjuda/begränsa gifter i miljön kan inte kommunerna göra.
                http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• golv
                  • November 2003
                  • 61

Varsågod K,hehe
                  Visste du föresten att kroppen innehåller 1-1,5 kg kalcium?

Kommentar

• Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

Tillbaka efter ca ett års bortovara från sajten av skäl som snabbt kom mig till minnes.

Konstaterar lugnt att dagis fortfarande råder på zoopet.
                    Och det skall komma från en som på en seriös fråga angående kön på Kejsartetror svarar:
                    Pojkar har snopp, flickor har det inte, det är den grundläggande skillnaden
                    Guy
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• H.G
                      • April 2003
                      • 183

Guy, han har ju onekligen rätt, eller hur?
                      -------------------------
                      168 liters malawi

Kommentar

• Black_666
                        • October 2003
                        • 475

Jisses. Jag kan till viss del hålla med puffbum om att detta påminner om ett dagis, men om man läser mellan en del rader (inte de elaka raderna nu barn!) kan man se att ALLA (med vett) ogillar att djur utsätts för stress, men då det är nästintill omöjligt att stoppa nyårs/valborgfirande och tillhörande fyrverkerier (med och utan smällar) tycker jag att man bör ta sin hund och åka ut på landet under desse 2 kvällar per år, så hunden får lite lugn och ro samt en trevlig vistelse i skog och mark. Om man nu inte kan ta med sin hud bort från stressmomentet så hör det till vanligt vett och sunt förnuft att göra det bästa av något dåligt, försöka lugna hunden och ta det allmänt lugnt och så normalt som möjligt för vovven.

Och slutligen; "Pojkar har snopp, flickor har det inte, det är den grundläggande skillnaden." Kanske inte DEN grundläggande utan EN grundläggande skillnad. Men det är rätt iaf, när man har ett par fiskar som till storlek och färg är nästan identiska, kolla efter "snoppen", pojkfisken har en, flickfisken har det inte
                        Black Molly

Kommentar

• Kramfors
                          • January 2003
                          • 7265

Men black 666 hur dum får man vara, menar du att hundägare ska tillbringa valborg och nyår ute i skogen så att andra ska kunna trots att det i många områden är förbjudet att använda fyrverkerier.
                          Jag skriver sakta så du ska lättare förstå, så här lyder lagtexten,

I ordningslagen stadgas att pyrotekniska varor inte får användas utan tillstånd av polismyndigheten, om användningen med hänsyn till tidpunkten, platsens belägenhet och övriga omständigheter innebär risk för skada på eller någon beaktansvärd olägenhet för person eller egendom.

Nu räcker det med fyrverkeri debatt.
                          http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Black_666
                            • October 2003
                            • 475

Jag menade inte att man skulle göra det för att fyrverkerierna och deras hejdukar skulle få dansa på borden utan för hundens skull. Ingen vill väl ha en nervös hund bara för att den blev utsatt för en smällare om man hade en möjlighet att göra något åt det? Jag vet att jag itne vill det iaf, men så vet jag ju inte hur det är med dig Kramfors? Du kanske gillar nervösa och sönderstressade djur?
                            Black Molly

Kommentar

• Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

Hur går det då för alla äldre med hund, synskadade med ledarhund med fler som varken har ork eller förmåga att åka ut i skogen ? Jag tycker att det var ett av de mest dumma förslagen hittills.

Guy
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• Tricella
                                • October 2002
                                • 1052

Men black 666 hur dum får man vara
                                Jag skriver sakta så du ska lättare förstå
                                På tal om ett överlägset sätt och en nedsättande ton. Verkligen!

tycker jag att man bör ta sin hund och åka ut på landet under desse 2 kvällar per år, så hunden får lite lugn och ro samt en trevlig vistelse i skog och mark.
                                Det kanske inte var den bästa lösningen, men i grunden är det inte så fel. Att du skaffar hund är på ditt egna ansvar och ingen annans.
                                Det är ofattbart om man inte inser att du själv har gjort valet att skaffa hund och därför har man automatiskt sett till att man har vissa skötselåtaganden...
                                Det är ingen annan som fattade det beslutet åt dig.
                                Om det finns en lag angående fyrverkerier så får man hoppas att den följs...gör den inte det och man störs av det förfarandet så får man anmäla brottet om man nu nödvändigtvis behöver göra det för några smällare under en eller ett par kvällar.

Kommentar

Arbetssätt...