Trasigt glas i naturen

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stenborg
    • April 2003
    • 367

    Trasigt glas i naturen

    Det har ju varit långa diskussioner om smällare och raketer i forumet,men det finns andra saker att prata om som är minst lika viktigt att ta upp.TRASIGT GLAS I NATUREN.Själv har jag lagt ut många tusenlappar på att hunden har skurit upp tassarna,våren är värst.Vad känner och tycker ni.Det här är skitjobbigt och frustrerande samt orsakar mycket smärta och inneliggande innan hunden har läkt,dagar eller veckor går åt till vård istället för trivsamt uteliv tillsammans.
    MVH Jörgen
  • Fija

    #2
    Ja, det är ju lika illa det.. En del människor, t.ex. såna som slänger skräp rätt ut i naturen, verkar inte ha förmågan att tänka på andra än sig själva..

    Kommentar

    • Black_666
      • October 2003
      • 475

      #3
      Jag brukar plocka upp glas när jag ser det, för då vet jag med mig att jag gjort allt JAG kan för att skydda min hund. Och eftersom jag oftast går samma runda så har jag lite koll på just den sträckan och vet att allt glas jag hittar är nytt glas. Dessutom så finns det säkert någon annan hund och hundägare som slipper dessa glasbitar som är tacksamma även om de inte vet om det
      Black Molly

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Ja, det är inte bara vid hanteringen av fyrverkerier som det visas dåligt omdöme.
        Jag hoppas att inte allt för många på Zoopets forum försvarar rätten att sprida krossat glas på gator, trottoarer och i naturen.
        Om så är förvånar det mig inte.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #5
          Det är oerhört mycket sämre med det du skriver nu. Glas hör verkligen inte hemma i naturen och de som efterlämnar detta skall få höga böter om de ertappas med att ha vistats där...
          Det är ju inte bara hundar som kan råka illa ut...vilt i naturen löper egentligen en större risk.
          Jag håller helt med dig Outsider i din diskussion, även om det egentligen är uppenbart hur det skall vara i naturen.

          Sedan ser jag med sorg på Kramfors inlägg...snacka om att inbjuda till aggressiva diskussioner genom att provocera.

          Kommentar

          • Haleli
            • August 2003
            • 413

            #6
            Tricella !

            Var det sista nödvändigt ?
            MVH

            Lisa

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Var det sista nödvändigt ?
              <b><font size="5">?</font id="size5"></b>
              Det är inte bara risk för djur att skada sig på glas i naturen som är problem. Det är nog fler än en skogsbrand som har startats av bortkastat glas.

              Guy
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Tricella
                • October 2002
                • 1052

                #8
                Fråga inte mig...fråga Kramfors.

                Det var en riktad pik emot oss som inte tyckte som Kramfors på föregående ämne som nämnts här. Med de orden klassades vi som tyckte annorlunda som, i det närmaste, idioter.

                Ingen kan väl i sunda vätskor försvara glas i naturen som något som skall tillhöra i naturen? Därför var de orden direkt förolämpande.

                Jag tycker definitivt inte att sådant har att göra i en diskussion och därför påtalade jag det.

                Jag är verkligen inte ute efter att skapa dålig stämning eller att tjafsa om småsaker, men tyvärr så stör det mig med sådana kommentarer. Vi lever i ett fritt samhälle där vi alla har möjlighet att tycka annorlunda utan att straffas...

                Kommentar

                • Stenborg
                  • April 2003
                  • 367

                  #9
                  Kramfors.Jag utgår ifrån att alla på forumet tycker illa om glas i naturen och alla dess skador den ställer till med,så detta påhopp på zoopets medlemmar är pinsamt låg,öppnade inte denna tråd för att vi skall ösa missnöje på varandra, utan meningen var att vädra en känsla ,tanke eller åsikt utan bitterhet.
                  MVH Jörgen

                  Kommentar

                  • Kramfors
                    • January 2003
                    • 7265

                    #10
                    Tricella och outsider mfl. de som inte förstår att hundar lider av ljudet från fyrverkerier tänker nog inte på att krossat glas där hundar vistas kan skada hunden.
                    Och outsider du skriver i tråden om fyrverkerier citat: och det är fan ta mig min skyldighet att se till att hunden inte mår dåligt under dessa dagar.Jag har flera månader på mig att fixa till detta till nästa gång,vi hundägare har en satans förmåga att lägga allt utanför oss själva och kräva full respons av andra.
                    Kanske du ska gå före hunden och plocka glas, som en skyldighet mot hunden.

                    Nu något väldigt alvarligt och det är de hundar som arbetar som blind hundar, som hjälper döva att höra telefon dörrklockor mm. hundar som varnar sina ägare att de kan få ett epileptiskt anfall, ja, det finns många hundar i arbete som kostar 100 000 tals kronor att utbilda, blir de skrämda av ljudet från fyrverkerier, då vågar ägarna inte lita på dem mer.

                    Jag är medveten om att en del av de som är på Zoopet fullständigt struntar i vad lagen och andra anser.
                    PS motionen är antagen av fullmäktige.
                    http://www.kramforskoi.com/

                    Kommentar

                    • Tricella
                      • October 2002
                      • 1052

                      #11
                      Tricella och outsider mfl. de som inte förstår att hundar lider av ljudet från fyrverkerier tänker nog inte på att krossat glas där hundar vistas kan skada hunden.
                      Vart har du läst att jag inte har förståelse för detta Kramfors?
                      Du far med lögner rakt upp och ned och du skapar en oerhört dålig stämning genom dina sarkastiska och överlägsna inlägg.

                      Kommentar

                      • catwoman
                        • February 2004
                        • 183

                        #12
                        Weee! kramfors-you're back! Försvinn inte igen bara !!!! Tricella- alla har rätt att uttrycka åsikter (även du) utan att bli beskyllda för att vara sarkastiska, överlägsna och skapa dålig stämning. Även om du tycker det kan du väl behålla det för dig själv? vad gagnar det att skriva sånt? För övrigt tycker jag att alla ska sluta hacka på varandra......

                        Kommentar

                        • Haleli
                          • August 2003
                          • 413

                          #13
                          Tricella !

                          Nu får du väl ta och ge dig !
                          Sluta upp med att attackera Kramfors!
                          Alla har rätt till sin åsikt,Kramfors värnar om djuren.
                          Om du kallar Kramfors lögnare och en som kommer med sarkastiska och överlägsna inlägg,då börjar dina kommentarer likna personförföljelse.
                          Om du inte kan hålla dig till sak,skall du inte vara kvar här !
                          Lisa

                          Kommentar

                          • Tricella
                            • October 2002
                            • 1052

                            #14
                            Alltså...nu får vi se här...

                            Ni anser att jag attackerar Kramfors? Har ni läst i vilken ordning inläggen kommit?

                            Det enda jag gjorde på ämnet "Valborg..." var att skriva att hundägarna har ansvar för att se till att deras hundar mår så bra som möjligt under den korta tid som dessa smällare förekommer. Jag tycker inte att hundägare skall styra icke hundägares intressen och absolut inte svenska traditioner.

                            Här på denna tråd retade jag mig på Kramfors attack mot mig och de andra som inte höll med Kramfors om att smällare borde förbjudas pga att hundar inte mår bra av det...
                            Kramfors använde en nedsättande ton i sitt inlägg och det var väldigt tråkigt att se.

                            En sista "vädjan"...läs mina inlägg och titta i vilken ordning de kommer så ser ni nog att jag varken förespråkar smällare eller attackerar Kramfors utan att först blivit attackerad.

                            Alla har rätt till sin åsikt,Kramfors värnar om djuren.
                            Om du kallar Kramfors lögnare och en som kommer med sarkastiska och överlägsna inlägg,då börjar dina kommentarer likna personförföljelse.
                            Vart har jag sagt att Kramfors inte har rätt till sin egen åsikt? Vart har jag sagt att jag själv inte förstår hundarnas lidande vid t ex smällare eller åska?

                            Kramfors skrev:
                            Tricella och outsider mfl. de som inte förstår att hundar lider av ljudet från fyrverkerier tänker nog inte på att krossat glas där hundar vistas kan skada hunden.
                            Det är en ren lögn att jag påstått att jag inte förstår hur hundar kan fara illa av detta. Jag har aldrig skrivit att smällare är bra eller att hundar inte lider av detta. Det är ju uppenbart att hundar mår dåligt av smällare och åska när de flesta blir rädda av det. Men jag tycker fortfarande att det är hundägarnas ansvar att ordna så att hunden kan må så gott som möjligt under de stunder detta förekommer. Det är en svensk tradition och jag anser inte att alla andra människor som inte har hund skall behöva rätta sig efter hundägarnas önskemål.

                            Om det nu är så att ni anser att jag varit uppbåd till tjafset så avslutas det här och nu.

                            Kommentar

                            • Haleli
                              • August 2003
                              • 413

                              #15
                              Den sista raden var bäst Tricella !!!!
                              Mvh
                              Lisa

                              Kommentar

                              Arbetssätt...