Pajkastning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #76
    <b>Tant Nancy</b>... Bra exempel på vad som kan gå snett och vilka oklara mekanismer som ligger i bakgrunden till det hela - jag känner till att du är fem-barnsmor men har inte pekat ut dej på något sätt och ändå kände du dej tydligen träffad.
    Sen vad gäller pajkastningen drog <b>DU</b>faktiskt bokstavligen in mej i den här tråden på nytt (annars hade jag inte varit här överhuvudtaget) se EDIT...
    Och som grädden på moset skyller nu Tant Nancy på mej för det som händer här...
    Men på något sätt känns det inte som över trots detta...
    Men <b>ingen </b>tvingar någon till att fortsätta detta...
    Allt är frivilligt liksom tidigare försök att skämta bort det hela.

    <b>Jag upprepar - <u>ingen </u>behöver känna sej tvingad till att fortsätta denna tråd...</b> eller hur
    Kanske dags att låsa densamma Kjell

    EDIT: se Tant Nancys inlägg skapat - 2004/08/03 : 23:53:42
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #77
      Jodå... så länge man bara läser det man vill, och tolkar in det som passar en...
      Erik, menar du verkligen att du inte fattar att jag syftar på att du drog i gång eländet nu på eftermiddagen??? Eller menar du kanske att du drog i gång den nu på eftermiddagen som någon sorts hämdaktion för att jag drog in dig i den här tråden igen??? Enda anledningen var att jag ansåg att "någon" dragit igång samma pajkastning i ytterligare en tråd och att det kanske var lika bra att hålla sig till den här. Det uttryckte jag i det inlägget... men kanske inte klart nog...
      Skulle kanske kunna syfta på mig då... men jag är inte så inskränkt så att jag bara reagerar när mina egna barn blir ansatta... jag värnar även om dom som befinner sig utom min inre krets....
      Du förstod alltså inte att jag KANSKE trodde att det syftade på mig... resten var faktiskt en syrlig kommentar till dig... kanske lika bra om du inte förstår vad jag menade....

      Jag vill förtydliga att jag inte skyller det som händer här på dig Erik... det är många, jag inkluderad, som är orsak till det... Däremot skyller jag det sista på dig... alltså från ditt inlägg kl 18:40:32 och framåt tills nu och förmodligen tills Kjell låser tråden....

      Jag kan tillägga att jag aldrig kommer att känna mig tvingad av någon att tjafsa i såna här trådar... Jag gör det av fri vilja och inte har jag så överdrivet mycket emot det heller... blir ett bra avbräck i mitt för tillfället genomtråkiga arbete... Däremot verkar det ju som om någon här, fortsätter att tjafsa trots att han egentligen inte vill det...

      Jag vet att jag ställt lite direkta frågor till dig Erik... men jag lovar att inte bli sur om du väljer att inte besvara dem... så kanske du får slut på tjafset då...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #78
        Tillbaka till "pudelns" kärna, visst måste det vara något som är galet om man som "amatör" har så många akvarium.
        Jämför med tanter som har många kattor.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • catwoman
          • February 2004
          • 183

          #79
          Är det nåt galet om man har många kattor Kramfors??? *ASG* Nu blev jag nyfiken....

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #80
            Jag har inte många kattor, inte en endaste en faktiskt, eller menar du alla mina akvarier??? För det måste väl självklart vara mig du menar när du skriver tanter Kramfors???
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • Joacim
              • December 2003
              • 964

              #81
              Kramfors&gt; Tja, kanske för en amatör... fast _som_amatör_ så har jag upptäckt att de förökar sig och blir fler... Snart har jag nog överskridit gränsen för antal kar min sambo vill se i hemmet hehe

              Fast... Jag vill inte ha någon pudel i karet... eller någon tant med massa katter...

              /J
              Det finns 10 sorters människor här på jorden.
              De som förstår binära tal och de som inte gör det.

              Kommentar

              • peterpansar
                • May 2004
                • 37

                #82
                Nä nu vill ja också vara med o kasta paj

                Katter stinker och har man många stinker det ännu mer
                Its nice to be importent but its more importent to be nice!

                Min zoon
                oid=213772

                Kommentar

                • Tant Nancy
                  • April 2002
                  • 5407

                  #83
                  Hemska tanke Du menar väl inte att jag ser ut som en pudel Kramfors??? Då kanske jag tar och surnar till ordentligt
                  MvH
                  Tant Nancy
                  www.gladafisken.aqualogen.se
                  Mitt fotogalleri
                  Dagbok
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #84
                    Kära Tant Nancy-
                    Eftersom du upprepade gånger ställer frågor till mej så kan jag inte låta bli att svara (det är <b>mitt </b>problem...) - men du kan låta bli att ställa flera frågor (det är <b>ditt </b>problem)... Och jag förstår inte hur du på slutet av ditt inlägg påstår att du inte ställer frågor till mej... I så fall ställ <b>inga </b>frågor till mej!

                    Som sagt jag är definitivt en <b>amatör</b>-psykolog men jag vet att jag ibland är duktig på att pejla in stämningar och se runt hörnet.
                    Du vet när du mycket väl när du drog mej in på nytt i den här röran (om inte så läs mitt föregående inlägg). Så det är ju inte lite förvånande att du nu skyller på mej...
                    Jag svarade på Guys inlägg och så hoppade du in igen...
                    Vad gäller syftingar så spekulerade jag bara om troliga underliggande förklaringar och hade <b>inte </b>ens någon tanke på dej - utan just spekulerade - eftersom jag i retrospekt insåg att jag kanske såg något av mej själv eller mina söner i vad Mazi som påstådd 12-åring gjorde i den tidigare nämnda tråden.

                    Än en gång till - <b>ingen behöver känna sej tvingad till att fortsätta denna tråd... </b>.
                    Men jag förbehåller mej rätten att besvara fortsatta påhopp tills Kjell eller Christian låser tråden - eller tills jag tröttnar på zoopet...
                    Nu säger i alla fall jag <b>god natt </b>till er alla.
                    Sov gott!
                    Dröm trevliga drömmar!
                    Och så hoppas i alla fall jag att jag inte behöver skriva nya inlägg imorgon...
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #85
                      Kan det vara något i den trista vardagen som man vill kompensera med en mängd akvarium och fiskar, somliga tar till flaskan andra tar till fisken.
                      Men alvarligt varför i hela friden ska man ha så många akvarium, finns lyckan där, är det vägen till nirvana.

                      (Nirvana är något annat än "himlen".
                      nirvana är ett tillstånd av sällhet och oinskränkt medvetande, ett uppgående i rent kosmisk tillvaro och är framtiden för dem som uppnått övermänsklig kunskap, renhet och andlig illumination.
                      Nirvana är personlig-individuell försjunkenhet i, eller identifikation med, det högsta Jaget.)
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • peppito
                        • December 2003
                        • 1612

                        #86
                        Joacim: Det problemet känner jag igen. Tyvärr gick det väldigt snabbt att uppnå denna nivå. Men jag ger inte upp. Sitter här hemma med "växtverk". Behöver större och fler, snabbt
                        "du ångrar bara det du inte gjorde"

                        Kommentar

                        • Holmby
                          • February 2004
                          • 1118

                          #87
                          Att man har många akvarium utesluter väl inte flaskan?

                          Jag har försökt intala mig själv att bojkotta denna tråd, men nu kan jag inte hålla mig från att skriva något längre.

                          Ni som håller på att älta fram och tillbaka - ta ett steg tillbaka och läs igenom hela tråden igen så att ni kanske kan se hur dumt ni bär er åt. Nu är det en uppvisning av sårade "egon".

                          Zoopet är ingen tävling. Allt är inte svart eller vitt. Säg vad ni tycker och stå sedan för detta. Man behöver inte försvara sin åsikt från påhopp, det står alla fritt att välja vilken information man vill ta till sig.

                          Släpp nu saken, det tror jag alla tjänar på.

                          Kommentar

                          • Tant Nancy
                            • April 2002
                            • 5407

                            #88
                            Nattinatt Erik! Eller god morgon blir det väl när du läser det här inlägget. Vad bra att du sovit ut, då kanske du kan ta och läsa igenom mitt sista inlägg en gång till... för jag tror inte du läste det ordentligt...
                            Jag vet att jag ställt lite direkta frågor till dig Erik
                            Inget INTE i den satsen vad jag kan se... jag skrev bara att det var OK om du inte ville svara... så du inte kände dig tvingad att fortsätta menade jag...
                            men du kan låta bli att ställa flera frågor (det är ditt problem)...
                            Tror jag var tydlig med att jag inte hade något emot att tjafsa... så det är inget problem...
                            Du vet när du mycket väl när du drog mej in på nytt i den här röran (om inte så läs mitt föregående inlägg). Så det är ju inte lite förvånande att du nu skyller på mej...
                            Jepp! Jag har full koll på när jag drog in dig... det skrev jag ju i mitt förra inlägg, även en förklaring till varför...
                            Det här däremot
                            Ja men då borde detta ämne ligga under humaniora - vilket det i och för sej borde ha gjort redan från början. Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
                            skulle jag vilja veta hur jag lockade dig till att skriva??? För det var just där som du gick in och bröt en svit av glada inlägg som faktiskt hade fått pajkastningståten ifrån tjafset.
                            Du vet när du mycket väl när du drog mej in på nytt i den här röran
                            I ursprungsröran har du lyckats dra in dig själv Erik... inser du inte det själv???
                            Och så hoppas i alla fall jag att jag inte behöver skriva nya inlägg imorgon...
                            DET är faktiskt helt upp till dig... om det nu inte är så att du behöver ha sista ordet förståss....


                            <b> Till Kramfors:</b>
                            Självklart har jag en trist vardag... annars skulle jag ju inte sitta här och tjafsa... Självklart kompenserar jag den med en massa akvarier... bättre akvaholist än alkoholist!!!!
                            Jag söker dagligen lyckan i mina akvarier... men hittar bara en massa lyckliga fiskar!!! Det måste helt enkelt vara så att man måste ha gälar för att finna lyckan i akvarierna... men utanför glaset är jag lycklig Det där Nirvana har jag inte hittat i mina kar... hur ser det ut?
                            MvH
                            Tant Nancy
                            www.gladafisken.aqualogen.se
                            Mitt fotogalleri
                            Dagbok
                            Min zoon

                            Kommentar

                            • Tant Nancy
                              • April 2002
                              • 5407

                              #89
                              Jodå Holmby.. du har nog rätt... tjurkärringen (jag) får väl ge sig utan att ha fått sista ordet(om inte Erik väljer att lämna sista inlägget obesvarat förståss). Lägger ner nu... för att alla ska slippa det här ...och inser att jag förmodligen funnit min tjafsöverman!
                              MvH
                              Tant Nancy
                              www.gladafisken.aqualogen.se
                              Mitt fotogalleri
                              Dagbok
                              Min zoon

                              Kommentar

                              • Kramfors
                                • January 2003
                                • 7265

                                #90
                                OK jag förstår de som det länkades till i trådens början de är lycklig, med många akvarium hittar man lyckan.
                                Jag förstår också hon som startade tråden, jag tycker det är något sjuk över att ha så många akvarium.
                                http://www.kramforskoi.com/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...