Pajkastning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #61
    Hehehe... snacka om pajkastning... smörpaj!!!
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Joacim
      • December 2003
      • 964

      #62
      Uhm ok... eftersom jag är en långhårig snygg musikerkille så förväntar jag mig att höra ett "ooooooh" samt en och annan avsvimmning bland kvinnofolket efter varje inlägg jag skriver

      /J
      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #63
        Ja, det enda jag begär är att ni uttrycker er vårdat och grammatiskt rätt om ni förväntar er att jag ska svara på några inlägg... med tanke på mina 60 högskolepoäng i svenska då... Att jag själv ibland använder ett språk som skulle få varenda svenskafröken mörkrädd... ja, det får ni ha överseende med.
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • salo
          • January 2002
          • 108

          #64
          Det heter faktiskt svenskfröken :-)

          /J

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #65
            Det heter faktiskt svenskfröken :-)
            Jepp... är fullt medveten om det!!! Det är väl det första man börjar bråka med sina elever om Men var det inte så att ni måste ha överseende... trodde att jag hade tillräckligt mycket utbildning för att få göra som jag vill!!!!
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #66
              Heter det inte lärare.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #67
                Nops Kramfors, jag är fröken... hmmm... fru fröken
                Hur det nu är, så blir det alltid diskussioner i alla fall svenskfröken/svenskafröken... svensklärare/svenskalärare... Tänker inte gå in på varför det ena eller det andra är rätt.... Jag har, hur det än är, helt avslutat min karriär som undervisande objekt... tänker ju faktiskt bli heltidsakvarist... och då är det väl bäst att lära sig latin i stället
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • peppito
                  • December 2003
                  • 1612

                  #68
                  Nu börjar den här tråden att arta sig. Riktigt rolig läsning faktiskt.
                  "du ångrar bara det du inte gjorde"

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #69
                    Ursprungligen skickat av peppito
                    Nu börjar den här tråden att arta sig. Riktigt rolig läsning faktiskt.
                    Ja men då borde detta ämne ligga under humaniora - vilket det i och för sej borde ha gjort redan från början. Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Joacim
                      • December 2003
                      • 964

                      #70
                      Jo, jag hoppas också att "13'åringen" vågar sig tillbaka. *kastar en paj*

                      /J
                      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                      Kommentar

                      • peppito
                        • December 2003
                        • 1612

                        #71
                        erikthur: Jo jag läste den när den började men drog fingrarna åt mig tills den lugnade ner sig lite.
                        "du ångrar bara det du inte gjorde"

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          #72
                          Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
                          Vet inte vem som har blivit mest sårad, men jag misstänker att det är den personen som indirekt har startat hela den här soppan. Stackars tjej, hon ställer en fråga angående ett i hennes ögon felaktigt fiskhållande. I stället för att lugnt och sansat förklara killihållning, att det är små lugna fiskar som trivs parvis eller som trios och att det rör sig om stillsamma fiskar som inte behöver så stort akvarium. I stället talar man om för henne att eftersom hon är så ung och inte vet någonting skall hon hålla tyst.
                          Det är bara att beklaga när någon amatör som du försöker dra ner deras hobby till en låg nivå. Skäms !
                          Guy
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Tant Nancy
                            • April 2002
                            • 5407

                            #73
                            Snälla! Kan ingen kasta en smörpaj på mig, innan det spårar ur här igen!!!
                            MvH
                            Tant Nancy
                            www.gladafisken.aqualogen.se
                            Mitt fotogalleri
                            Dagbok
                            Min zoon

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              #74
                              Ursprungligen skickat av Guy Palm
                              Vet inte vem som har blivit mest sårad, men jag misstänker att det är den personen som indirekt har startat hela den här soppan. Stackars tjej, hon ställer en fråga angående ett i hennes ögon felaktigt fiskhållande. I stället för att lugnt och sansat förklara killihållning, att det är små lugna fiskar som trivs parvis eller som trios och att det rör sig om stillsamma fiskar som inte behöver så stort akvarium. I stället talar man om för henne att eftersom hon är så ung och inte vet någonting skall hon hålla tyst.
                              Ja, det tycks vara den allmänna uppfattningen som jag inte verkar dela... Jämför med den tidigare Mazi-stormen (sluta sno mina bilder...) där jag för snabbt tog parti i det fallet för den stackars tonåringen. Sedan dess är jag mer eftertänksam före jag skriver något i något ämne...
                              I det här fallet blev jag klart förvånad över det nästan kompanistryk som drabbade Haleli och jag kan fortfarande inte helt förklara vad som hände här.
                              Vissa personer kanske såg sin egen tretton-åriga dotter få kritik. Vissa personer kanske såg en chans att sätta dit Haleli - vad vet jag.
                              Och hursom det lär aldrig gå att förklara helt ut - det finns nog massor av olika psykologiska mekanismer som spelar sin omedvetna roll under ytan i detta händelseförlopp. Men jag misstänker att det sista ordet fortfarande inte är sagt och kanske en ny storm kommer under kvällen (även om jag hoppas innerligt att så inte blir fallet...)
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • Tant Nancy
                                • April 2002
                                • 5407

                                #75
                                Okej Kjell... jag lovade att vara tyst... men nu är toktanten irriterad... och jag kan bara inte hålla fingrarna i styr...

                                citat:
                                --------------------------------------------------------------------------------
                                Ursprungligen skickat av peppito

                                Nu börjar den här tråden att arta sig. Riktigt rolig läsning faktiskt.

                                --------------------------------------------------------------------------------


                                Ja men då borde detta ämne ligga under humaniora - vilket det i och för sej borde ha gjort redan från början. Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
                                Erik, jag har åtskilliga gånger läst att du inte gillar pajkastning... du har talat om att det börjar bli jobbigt att bemöta allt och ja.... varför i hela fridens dagar dra igång det då??? Nu hade det lättat här, och allt började bli frid och fröjd... men vi var väl några som blev glättiga och oseriösa förståss... vore ju trist om vi hade roligt i någon annan avdelning än Humormainia... så då måste du ju självklart få igång diskussionen igen!!!

                                Vissa personer kanske såg sin egen tretton-åriga dotter få kritik.
                                Skulle kanske kunna syfta på mig då... men jag är inte så inskränkt så att jag bara reagerar när mina egna barn blir ansatta... jag värnar även om dom som befinner sig utom min inre krets....


                                Men jag misstänker att det sista ordet fortfarande inte är sagt och kanske en ny storm kommer under kvällen (även om jag hoppas innerligt att så inte blir fallet...)
                                Du med din utbildning borde väl ha läst så pass mycket att du fattar att det är just en ny storm du satt igång... kanske är fler som handlar utifrån sitt undermedvetna.....

                                GRATTIS Erik! Du har lyckats styra bort den här tåten från den glada ton som antagits...


                                MvH
                                Tant Nancy
                                www.gladafisken.aqualogen.se
                                Mitt fotogalleri
                                Dagbok
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...