Aquascaping forumsdel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pwrdesign
    • January 2003
    • 384

    Aquascaping forumsdel

    Hej!

    Jag efterlyser en forumsdel där man kan diskutera aquascaping enbart!
    Malawi 540 Liter
    26 Liter Aquascaping
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    jag med! har nämligen ideer om att starta ett snartO

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      #3
      Det skulle verkligen vara nice! (säger jag som inte scapar, men det är ju alltid roligt att dregla över andras kar!) Väntar väntar på din scape hannesc!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        will come miliimli!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Varför inte starta egna trådar med sina aquascapes i "Projekt-kategorin".
          Det finns ju redan nu 45 kategorier och det känns ju lite övermaga att dra igång ännu fler kategorier.

          För att alla aquascapes trådar sedan skall samlas i en kategori så måste man ju då också gå igenom gamla trådar för att hitta sådana och flytta dom rätt.

          Egentligen borde hör definitivt också finnas en kategori för nanos - men av ovan nämnda anledningar har jag dragit mig för det.
          Det finns även andra som efterfrågat en kategori för odling etc. etc.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            jo men det finns ju frågor ang scaping. material o tillvägagångsätt osv.

            men jag köper dina argument. det går inte ta bort en kategori då? nån som inte används särskillt mycket?

            Kommentar

            • pwrdesign
              • January 2003
              • 384

              #7
              Jo självklart blir det en projekttråd så småningom, vill hitta informationen samlat någonstans...

              Behöver man lika kraftigt filter om man inte har fiskar i karet?
              Vad för belysning ska man satsa på?
              Finns det något lagom smidigt co2-system som inte kostar skjortan?
              Vad för sand ska man använda för att få så bra tillväxt som möjligt?

              Osv osv

              Får bli en pre-projekttråd då
              Malawi 540 Liter
              26 Liter Aquascaping

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                Enligt min mening är ett projekt ett projekt, oavsett om det är ett projekt för det ultimata snigelhemmet eller en aquascape. Alal växtfrågor och liknannde har vi ju redan en forumsdel för.

                Och Pwrdesign, Det är aldrig fel att köra igång ett teoretiskt projekt innan själva projekt projektet kommer igång, så gjorde jag med mitt 234L kar, startade en projekt tråd som hette typ teoretisk början där man kunde lösa en del frågor och tankar man hade redan innan saker började inhandlas.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                Arbetssätt...