Thailand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jim_J
    • October 2009
    • 254

    Ursprungligen postat av ansjo
    Där har min fru lite kusiner, kanske en sväng till Kambodja eller Laos för din del då? Angkor Wat vill jag se, det vore en höjdare.
    Angkor Wat, visst är väl det de där jättegamla templen i kambodja?
    Blir förmodligen ingen tripp dit, men Laos har vi pratat om. Men det blir väl som vanligt, man hinner med hälften man skulle vilja
    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
    350L Diskus
    160L Vattenskalle (lejonhuvud)

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av ansjo
      Väl hemkommen från ett betydligt varmare klimat än den här, där den kalla vita skiten ligger överallt.
      Ingen nyckelring Nubi, Budha kanske inte gillar att ha grejer i skallen eller passa nycklar. Däremot en del andra saker som tyngde ner väskorna, eller vad sägs om 5 cirkulationspumpar i tre olika storlekar för 200:-? Ska testa dem och sedan säga om det är skit eller hyffsade grejer, men man brukar kunna se kvalitén på orken genom watteffekten och den skäms inte för sig.
      Någon vidare solbränna blev det inte heller, det var alldeles för många "måsten" att passa, och det roliga är att beställa tid med en hantverkare i Thailand är att hn kommer en vecka efter utsatt tid, sk. "Thai-time"!
      Bilder blev inte så jättemånga, glömde givetvis laddaren hemma, men ett och annat kort blev det som kommer in sedan.
      Välkommen hem! skönt att höra att du inte är brun som pepparkaka
      Lyckades du behålla din plånbok denna gång?
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • cirs
        • May 2009
        • 48

        Ursprungligen postat av Jim_J
        Siam Paragon har vi planerat in också! Hur är det med fotografering där? Är det någon mening att man tar med sig blixt, eller är det strängeligen förbjudet?
        Va där för några veckor sen nu, stativ hade jag föreslått för det är mörkt i lokalen men ljus i karen så med blixt kommer du bara få bild på dig själv Sen va det förbjudet på vissa ställen med bläckfiskar m.m.
        Helt klart värt ett besök! Köp all inklusiv biljetten de har kostar ca200bhat mer vill jag minnas så får man åka båt med glas botten o grejer, annars får man betala de 200bhat flera gånger om på insidan. 3D bion va dock en riktigt besvikelse när vi va där, inget med fiskar att göra utan en sketen jul film. Tror för 1500-2000kr kunde man dyka med hajarna Men vi såg haj, muräna drakfiskar m.m när vi dök vid phiphi öarna så det kändes lite tråkigt att dyka i ett akvarium

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Jim_J
          Har du någon koll på vad thailändarna själva använder för fabrikat på ytterfilter? Duger det åt dem så duger det gott och väl åt mig
          Nja, de flesta kör faktiskt med luftdrivet skumfilter eller bottenfilter. Ytterfilter har jag inte sett så ofta, men då är det troligen Kinafilter som gäller.
          Usch vad ledsamt det är med ficktjuvar... Har haft turen att inte råka ut för någon, fast jag har alltid plånboken i framfickan, men det hjälper väl kanske inte alltid :/ Vägrar gå runt med midjeväska iaf
          Så sa jag med innan jag blev av med min...
          Siam Paragon har vi planerat in också! Hur är det med fotografering där? Är det någon mening att man tar med sig blixt, eller är det strängeligen förbjudet?
          Inga problem med blixt där, annat än hos bläckfiskarna. Kolla in på mina foton här på Goldmedlemmarnas album så finns ett album från Paragon. Kommer även en liten artikel om Siam Paragon, när Kjell hinner sätta in den.

          Kom att tänka på en av de inhemska delikatesserna jag testade första gången jag var dit, kong ten... Smakat det någon gång? Bifogar en liten bild nedan:
          Är det de småfiskarna som är torkade? Smakar bara salt tycker jag, ingen höjdare om man jämför med Ahlgrens bilar...
          Ursprungligen postat av Jim_J
          Angkor Wat, visst är väl det de där jättegamla templen i kambodja?
          Blir förmodligen ingen tripp dit, men Laos har vi pratat om. Men det blir väl som vanligt, man hinner med hälften man skulle vilja
          Jepp, det är de. Tre veckor är för kort tid om man inte gör dessa tre veckor varje år!

          Ursprungligen postat av Nubi
          Lyckades du behålla din plånbok denna gång?
          Yes, men inte innehållet som försvann i lite olika affärer i Bangkok!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            När får man se korten?

            Eller har jag missat dem..
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Nejdå, du har inte missat dem men jag är inne i jobbperioden nu och har inte riktigt haft tid/lust att gå igenom korten änu. Men det kommer, jag lovar!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ok
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • travianplayer
                  • October 2009
                  • 1201

                  Ursprungligen postat av Jim_J
                  Okej, då ska jag höra med henne om vi kan svänga förbi där Har du någon koll på vad thailändarna själva använder för fabrikat på ytterfilter? Duger det åt dem så duger det gott och väl åt mig
                  Usch vad ledsamt det är med ficktjuvar... Har haft turen att inte råka ut för någon, fast jag har alltid plånboken i framfickan, men det hjälper väl kanske inte alltid :/ Vägrar gå runt med midjeväska iaf
                  Siam Paragon har vi planerat in också! Hur är det med fotografering där? Är det någon mening att man tar med sig blixt, eller är det strängeligen förbjudet?

                  Kom att tänka på en av de inhemska delikatesserna jag testade första gången jag var dit, kong ten... Smakat det någon gång? Bifogar en liten bild nedan:
                  det tycker jag är jääätegott NOOT! har du käkat sånadär larver och gräshoppor som dom grillar??
                  Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                  Kommentar

                  • travianplayer
                    • October 2009
                    • 1201

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Nejdå, du har inte missat dem men jag är inne i jobbperioden nu och har inte riktigt haft tid/lust att gå igenom korten änu. Men det kommer, jag lovar!
                    men herregud du borde skaka av rädsla när du har en blodtörstig travianspelare efter dig!!
                    Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av travianplayer
                      det tycker jag är jääätegott NOOT! har du käkat sånadär larver och gräshoppor som dom grillar??
                      Är det sådana här du menar:
                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4492.jpg
Visningar: 1
Storlek: 151,8 KB
ID: 2117488

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4496.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,3 KB
ID: 2117489
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • drd
                        • March 2004
                        • 5586

                        Det där såg inte speciellt aptitligt ut anders
                        Fidde rackan.....
                        ________________________________________________

                        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det finns värre saker....
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Är det sådana här du menar:
                            [ATTACH]27439[/ATTACH]

                            [ATTACH]27440[/ATTACH]
                            just precis
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • travianplayer
                              • October 2009
                              • 1201

                              Ursprungligen postat av drd
                              Det där såg inte speciellt aptitligt ut anders
                              Fidde rackan.....
                              som sagt i thailand har dom konstiga maträtter
                              Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Det tycker nog många att vi har i Sverige med, tex kräftor, lutfisk och surströmming...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...