Senaste nytt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalejdoskop
    • January 2003
    • 323

    Senaste nytt för mig och min sambo(chrillo)är de 8 pseudotropheus flavus:arna som vi köpte igår.. vi hade redan två sen tidigare, 10 golden, 5 kadango och en kingsize, men nu är flavusarna alltså fulltaliga.. ska bli kul att se hur det ser ut när alla firrarna färgat ut, då blir det ett färgglatt akvarium =)
    Akvarist - javisst!

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796

    Kommentar

    • Dagan
      • November 2002
      • 411

      Mina A hongloi har lekt av och inom några dagar kanske det kommer simma smått i karet!
      Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

      Kommentar

      • klara
        • September 2002
        • 1112

        Har bokat ett begagnat kar på 215 liter. Måste börja köpa på mig pump, lysrörsramp, grus mm.
        Ska limma filterkammare i det och köra en Aquaclear med filtermatta. Lysrör? En dubbelramp räcker, ska bara ha massor av tunna rötter med anubias, olika javaormbunkar och en varietet av cryptocoryner i det. Hm, inte så särskilt sydamerikanskt nä! Å där ska det simma pansarmalar, neon- och citrontetra. Fiskarna lär inte bry sig om vilka växter jag har i det som tur är ;O)
        Är det inte den 16e snart? *otålig*
        /Klara
        ------------------------
        Min hemsida
        Min zoon

        Kommentar

        • Oscar Cederqvist
          • November 2002
          • 6546

          Har flyttat över mina Discus till mitt 310 liters, blev skitsnyggt. Malawna går nu i mitt 170 liters i väntan på ett nytt kar.
          Oscar Cederqvist

          Kommentar

          • Kalejdoskop
            • January 2003
            • 323

            Har köpt till en hane till mitt kar där det nu går 3 st Prinsessan från Burundi... det blev världens liv, liplock ett antal gånger och nu ligger den nyinköpta hanen under en sten och vägrar komma fram..balansen var perfekt i karet innan, men så var jag tvungen att förstöra den förstås..*suck*
            Akvarist - javisst!

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796

            Kommentar

            • klara
              • September 2002
              • 1112

              I fredags fick jag äntligen hem nya digitalkameran efter nästan en månads väntan efter beställning. Kommer att ta sin tid att lära sig alla funktioner. Ett stativ är ett måste för närbildstagning men även för full zoom... skakkänslig som sjutton!

              Idag kom paketet från aquaristic.net, helt oannonserat så jag blev glatt överraskad och fick jaga kontanter i hela huset. Beställde en hel del storpack så som Aqutan, Seachem buffer m fl, Seras testset, billiga Eheiminnerfilter, sugproppar, håvar, yngelkasse i nät mm mm. Mycket nöjd med min första beställning!
              /Klara
              ------------------------
              Min hemsida
              Min zoon

              Kommentar

              • Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

                I dag fick jag mitt första problem med Discus, tror det blv lite höga nitrit värde. En fisk strök med
                Oscar Cederqvist

                Kommentar

                • Manne_74
                  • July 2003
                  • 533

                  synd mrsonk
                  MVH Magnus

                  600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
                  Red Sea Max Salt med slimline

                  Kommentar

                  • Dagan
                    • November 2002
                    • 411

                    Idag har både mina Corydoras mpygmeus lekt och mina ap hongsloi har lekt om igen då de misslyckades första gången....
                    Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

                    Kommentar

                    • Mogwai
                      • November 2002
                      • 3021

                      Har beställt lite växter från Hjortgatanszoo.....å de kommer inte förrens v. 45 !!!
                      Osså beställde jag en till grej därifrån....en sån där trädstam mé håligheter. Ska bli kul å se hur den blir.
                      På ett annat ställe på internet så har jag beställt sån där svart rådasand å en dekorationsklippa. Det stundar en större ommöblering i lilla karet.

                      Kommentar

                      • klara
                        • September 2002
                        • 1112

                        Det blev inget köp av 215-liters karet. På tok för repigt och dessutom inte möjligt att fylla det helt pga den stora bottenytan och för tunt glas. Istället höll det på att bli ett lite större kar med möbel och dubbelramp - men karln här hemma skrek: Stopp! Vi ska ju renovera, vart ska du göra av alla kar och fiskar då?
                        Så då fick han punga ut med lite mera och jag satsade på 375an istället, ett Fluval 404 är på väg hit.

                        Mogwai: köpte en sån där plastträdstam för evigheter sen - de är verkligen fula! Satte en javaormbunke på den, men plasteländet blir inte snyggare för det... möjligtvis om man gräver ner hela i gruset.
                        /Klara
                        ------------------------
                        Min hemsida
                        Min zoon

                        Kommentar

                        • klara
                          • September 2002
                          • 1112

                          Nya ytterfiltret kom i måndags och har puttrat på sedan dess. Idag plockade jag bort utströmmarröret som satt längs med hela karets baksida (från 2252an).

                          Skulle köpa ett nytt nitrattest idag, men någon annan hade hunnit före och snott åt sig det sista. Beställde ett till nästa vecka och lämnade butiken endast 98 kr fattigare eftersom jag köpte en bunt med fem Anubias barteri var. barteri och en bunt med åtta stjälkar Hydrocotyle leucocephala.
                          /Klara
                          ------------------------
                          Min hemsida
                          Min zoon

                          Kommentar

                          • mert91
                            • July 2002
                            • 877

                            Nöjd med ytterfiltret?
                            Med vänliga hälsningar!

                            //M.M

                            Kommentar

                            • _Varanus_
                              • October 2003
                              • 38

                              Jag har köpt 4 st små eldbuks ciklider

                              Kommentar

                              • _Varanus_
                                • October 2003
                                • 38

                                jag har köpt 4 st eldbuks ciklider

                                Kommentar

                                Arbetssätt...