Grottmänniskans återkomst... Mobilen dödar vår hjärna???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Hur vore det om du länkade till någonting som inte är fyra(4)år gammalt?
    Här hittar du aktuella siffror från ARPANSA din bakåtsträvare.

    Att du inte gör någonting nyttigt istället som att fokusera på ett förbud mot global EMP
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Robert "mobilsmog"

      Ursprungligen postat av Gaffel
      Hur vore det om du länkade till någonting som inte är fyra(4)år gammalt?
      Här hittar du aktuella siffror från ARPANSA din bakåtsträvare.

      Att du inte gör någonting nyttigt istället som att fokusera på ett förbud mot global EMP
      Jag ska erkänna att jag är ny på det här ämnet med elektromagnetisk strålning och forskningen. Har bara hållit på i 3 mån med mitt "projekt" och inte riktigt hunnit fördjupa mig i allt. Mycket av tiden har gått åt till att dokumentera med kamera och att "vifta med antennen" för att få fram mätresultat.

      Den här tråden på Zoopet har varit mycket lärorik för mig, då jag inser att jag bör läsa på mer i ämnet kring forskningen och debatten i allmänhet, för att kunna ge ett trovärdigt intryck i just såna här situationer.

      När det gäller ditt argument, att mina referenser är 4 år gamla, så är väl det inget som har någon större betydelse i debatten, eller? Om jag hänvisar till en artikel som är 20år gammal, som visar hur giftigt DDT är, så betyder väl det inte att artikeln automatiskt inte är trovärdig?

      Jag förstår vad du menar. Att forskning är bättre i dag och att vi vet bättre i dag, men hallå? Fyra år är ingen tid i sammanhanget, då det har rapporterats om mikrovågsskador sedan 60-talet. Jag fick själv lära mig på 80-talet när jag gjorde militärtjänstgöringen, att strålningen från våra radaranläggningar i det militära var skadliga för oss människor och för vår fortplantningsapparat. Radar jobbar på frekvenser upp till 10Ghz vilket är likvärdigt med vår trådlösa teknik som vi idag har överallt i hem, arbetsplaster, skolor och på stan. Frekvensen ligger mellan 0,4GHz och upp till 6GHz. Frekvensen 6GHz som det nya trådlösa nätverket kommer att ha, som ska täcka alla våra städer i framtiden.

      Visst har radar oftast högre effekt på signalen, men då många studier visar att även långvarig exponering vid lägre effekter påverkar oss, så borde fler människor vakna och visa sin oro över detta.

      Varför jag är helt övertygad om det jag skrivit om här ovan, är på grund av egen erfarenhet och andras. Efter att jag köpte mitt instrument har jag anpassat mitt liv och andras, så att vi har utsatts för mindre mängd strålning från trådlös teknik. Detta har gett positiva resultat på både kropp och psyke(om man nu vill dela på dessa). Vetenskap bygger på att man kan upprepa resultat vid flera tillfällen. Än så länge har jag faktiskt lyckats med detta. Skeptiker kommer genast att avfärda detta med "psykosomatiskt". Visst varsågoda! Det kommer ändå inte att påverka min övertygelse och andras i min omgivning som sett resultaten.

      Lycka till säger jag!
      Senast redigerad av Gäst; 01 January 2009, 10:34.

      Kommentar

      • knutas
        • December 2008
        • 63

        Ursprungligen postat av Azur
        http://www.who.int/features/qa/30/en/
        Safety limits have been set by the European Union for the protection of workers and the general public against the effects of mobile phones and other electromagnetic fields. Are these safety limits adequate in the light of recent scientific evidence?


        Det är reviews som sammanfattar läget, men med referenser.
        Du kan också vänta till i oktober, då kommer WHO med en stor review på hälsoeffekter av elektromagnetisk strålning.
        Eller gå till Google Scholar och sök på "cell phone health effects" och se hagelsvärmen av motsägelsefulla resultat.
        Jag gör ett gästspel.
        Det är dubbla stolar... att det är industrin som satt gränsvärdena... att WHO inte är något annorlunda än vad som helst som eliten/industrin/de etablerade intressena har. Det är samma folk hela tiden, ingen står utanför el gruppo.

        Så det blir lite lustigt att du tar upp om tex WHO...

        Repacholi, WHO, styrda rapporter etc - det som gjort att många anat ugglor i mossen. Det är många skumma fiskar där. Det är värre än så.

        Några exempel (från Kalle Hellbergs utskick):

        Petition to the World Health Organization to remove Dr. Mike Repacholi immediately from his position as General Coordinator “International Electromagnetic Fields Project”
        http://www.omega-news.info/petition_...repacholi.html


        Petition To Remove Repacholi

        ! think “The WHO EMF Charade Continues” can be a good basis for a petition of “show us the money, Mike” by scientists and citizens. It should be the interest of the WHO eventually to remove this guy from his job (if they have some honest people left there)
        http://www.emfacts.com/weblog/?p=130


        Petition to remove Dr. Mike Repacholi as General Coordinator "International Electromagnetic Fields P
        http://www.thepetitionsite.com/takeaction/409444403?ltl=1123577974


        WHO’s Repacholi Flip-Flops Again
        Once again, we ask: Show us the money, Mike.
        http://www.microwavenews.com/fromthefield.html#Repflip


        Money Talks and the WHO Follows
        http://www.microwavenews.com/fromthefield.html#LKped

        .....

        Please find attached a letter to Mr. Lee Jong, Director General of the WHO, about corruption within the WHO.
        A employee of the WHO, Rephacoli, who is responsible for the subject of Cellular Technology and Powerlines health effects evaluation in the world health organization to receiving payments of 150,000 dollar a year directly from the cellular phone industry for meetings and travels, this means he broke the rules of the WHO which bar
        to receive money directly from the industry.

        This is also a petition, so if you want to sign your name under the letter and return it to me please do so, and I will send it on.
        Best regards.
        Agnes Ingvarsdottir.

        .....

        Dear all, for your information,

        In December, Mike Repacholi was asked by Next up (a french organization with a legal status) about the claims in the letter that was sent to Lee Jong, whether they are right, pointing to the money he receives from the industry as claimed in the letter (on the basis of Microwave News report), Repacholi hasn't answered them until today. A copy was sent also to Lee Jong but he ignored them either. Silence is as agreement, isn't it. There must be an investigation and publication of these things. If you can, please involve the media, police, EU, whatever...the light of sun is very healthy for this info, because as long as people will not know it, time will play to the hands of the WHO to continue to cover for the industry, and the courts will accept governments claim that the WHO is responsible for our health. Please see here about the letter that was sent to Repacholi by Next Up, all the best to you and thank you for your cooperation and signatures, Iris.

        Next-up wrote to the WHO, to Repacholi to ask him his argumants against the
        accusation to have accepted the mony from the lobby of themobile tel. They
        told this person that never untill now anybody had a greater repnsability
        than ihe has this ten years. They told him also that they what to know the truth and that all of tem are akting acording to there moral convictions. They Told Repacholi that the
        SMALLEST MISTAK FROM HIM IN THE APPROCH AN IN THE INTERNATIONAL RECOMMODATIONS MIGHT BE DANGEROUS FOR HUNDERDS OF MILLION OF PEOPLE. That he makes an professional abuse.

        ………………………………………………………………..

        The WHO's spokesman (and ICNIRP member) Michael Repacholi, heads its radiation department and electro magnetic frequency committee.

        He systematically downplays and ignores the numerous scientific findings which prove that this cellular technology is not safe. So why does the WHO's Michael Repacholi refuse to guide governments to take the appropriate safety measures and protect human lives from this worldwide threat to our health?


        http://www.thisisbath.co.uk/displayN...folderPk=89161

        …………………………………………………………….

        The people of Malta were fed with lies at the conference by the WHO/ ICNIRP
        Malta: the next victim of Repacholi, Veyret and Vecchia
        Kommentar: Dr.Bernhard Veyret sitter i SSI:s sk vetenskapliga råd.
        http://omega.twoday.net/stories/2310262/

        …………………………………………………………….

        It's official. Mike Repacholi has left the WHO. The EMF project is now in the hands of Emilie van Deventer.
        ………………………………………………………………

        Ny WHO-studien av Mild – Repacholi m fl. Verkligen skrämmande nonchalans mot elöverkänsliga. Hela denna studie är bara en ”slägga i skallen” på de som ”inbillar” sig att elektromagnetisk strålning skulle kunna skada. Se t ex deras råd till myndigheter på sidan 18
        http://trans.voila.fr/voila?systran_lp=fr_en&systran_f=1137612784&systra n_id=Voila-fr&systran_url=http://www.next-up.org/main.php?param=electroehs&systran_f=100000000000

        ……………………………………………………………..

        Depleted uranium risk 'ignored'
        Dr Mike Repacholi, who oversaw work on the report, told Angus Stickler of BBC Radio Four's Today programme that depleted uranium was "basically safe".
        But a senior UN scientist said research showing how depleted uranium could cause cancer was withheld.
        http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6105726.stm

        ……………………………………………………………

        It’s Official: Mike Repacholi Is an Industry Consultant
        And He’s Already in Hot Water
        http://www.microwavenews.com/CT.html



        -------------

        Tyvärr blev gårdagens TV-program om strålning precis så illa som jag befarade (jag hade ingen aning om vad det skulle handla om vid tidpunkten för gårdagens utskick). Det var ett beställningsprogram från kärnkraftsindustrin (eftersom kärnkraften nu ska byggas ut i många länder), vilket bekräftas av att den riskförnekande professorn Repacholi medverkade (ni som har följt denne WHO”expert” genom mina utskick genom åren vet ju vad han står för i alla ”strålande” sammanhang).

        Inga ryska experter fick medverka, bara en rysk mor och hennes dotter, vilka var med känslomässigt som bevis för att barn som föddes efter olyckan inte hade tagit skada (skulle bekräfta för tittarna att det var fel att abortera ca 400 000 foster 1986 i Tjernobylområdet). Några levande råttor visades som bevis för att djuren inte mådde dåligt av strålning. Det var knappast Tjernobylråttor som varit med sedan 1986 och för mig vore det inte det minsta förvånande om dessa råttor var tagna från något engelsk laboratorie. Man påstod t o m att lite radioaktivitet var nyttigt, att risken för cancer minskade vid lite strålningspåverkan.
        Ni som inte såg programmet, här kan ni läsa om det
        http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/5173310.stm

        Här kan ni läsa kommentarer och omdömen om programmet
        http://www.emfacts.com/weblog/?p=522

        Min skepsis mot allt som i svensk radio och TV kallas för något med ”Vetenskap” i programtiteln har genom åren blivit total. ”Vetenskapsradion”, med ”vetenskapsjournalisten” Ann-Louise Martin och hennes gäng, kan med beundran i rösten förmedla vilka galenskaper som helst, bara det är en ”professor” som gjort något uttalande. Nästan allt de förmedlar är propaganda för någon penningstark industri eller något politiskt trams (fast nästan bara från England och USA, givetvis).

        ”Nu har forskningen med genteknik lyckats klona Carl Bildt och fått fram ytterligare 248 exakta kopior, efter nästa val kan hela riksdagen bestå av endast Carl Bildt, visst är det fantastiskt vad duktiga de är”!
        Skulle inte förvåna mig om ett sådant uttalande snart kommer i det programmet.

        Programmet ”Tekno” i P1 är inte bättre, propagandan för all ny teknik finner inga gränser, ordet hälsorisk har aldrig förekommit i detta program (gör reklam för varje ny mobilmodell som Ericsson tar fram).

        Jag hoppas att jag inte är ensam att genomskåda dessa köpta journalister och deras idogt bärande av stenciler från makten till folket? Alltför många i min omgivning verkar gå på allt detta trams, utan att förstå syftet med den massiva propaganda som kontinuerligt vräks över oss i alla sammanhang!

        Nu vill man ju testa JAS i praktiken, vilket förmedlas på nyheterna i dag. I krigszoner (Afghanistan bl a) ska man medverka i Natos bombningar, för att göra ”praktisk reklam” för JAS till hugade köpare. Detta är verkligen mänsklighetens idioti och lågvattenmärke nummer ett, vad är det för människor som står bakom denna galenskap och varför tillåts de fortsätta?

        I ”Vetenskapens värld” i TV kommer vi troligen snart att se eländet höra beundrande röster.
        ”Vi har fått åka med i ett JAS-Gripenplan och ska nu få ta del av dess fantastiska förmåga att eliminera terrorister, se där har vi en skola med en massa barn ute på gården! Vi dyker nu och där…avfyras en projektil…och poff…där ser vi hur skolan med omgivning effektivt jämnas med marken. Svensk teknik kan man verkligen lita på”!
        (fy f - -, jag måste bara skriva av min frustration)

        ……………………………………………………………..

        Är det någon som tror att WHO är en organisation som gör allt för att vi ska må bra?
        Såg ni propagandaprogrammet på TV om radioaktiv strålning i förra veckan? Då vet ni vem den riskförnekande Repacholi är, han som i så många fall får vara ”expert” i strålningssammanhang, t ex för WHO. Här följer en beskrivning om på vilken sida han står.
        Se http://www.microwavenews.com/CT.html
        http://www.microwavenews.com/fromthefield.html#LKped
        http://www.microwavenews.com/fromthefield.html#whoottawa

        I understand Repacholi, formerly of the World Health Organisation, has been generously giving info to the Jersey media (and to the Scrutiny Committee?).
        I attach for your interest - and to pass on to said Committee if you wish - information relating to his antics during and since his time with the WHO, including clear info of industry money bankrolling his activities during that time and his 'adoption' by the industry since.
        The email below was originally provided to a friend who was trying to persuade a local landowner that the WHO advice handed to them by the operator was NOT as independent as they claimed.

        I hope you find it useful.

        Regards
        Grahame

        _____



        Alzheimers' Tsunami - a/k/a " Worldwide Epidemic "

        To All: Reports are numerous -- everyone is commenting (article, "Alzheimer’s Set to Explode" below) -- note the huge increases projected for Asia!!! I have also included a portion of an Asian webpage re WiFi information from 2005.

        Will the United Nations step in to announce "prudent avoidance measures re EMF/EMR" before the figures are adjusted to reflect what is really happening?

        The addition of WiFi to our already over-polluted, toxic EMF/EMR environment has "added fuel-to-the fires" that Dr. Michael Repacholi, while working for the World Health Organization, refused to help control.

        It is beyond me what can be done to mitigate harm being caused by WiFi short of "reversing course," but it is painfully obvious that some sort of warnings need to be issued to persons around-the-world to immediately reduce "close, chronic, prolonged EMF/EMR exposures."

        Since reduced levels of melatonin are now known to be linked to autism as well as Alzheimers and other neurodegenerative disorders including Parkinsons, the United Nations should call upon the World Health Organization (WHO) to institute measures to inform international media that persons should check sleeping areas re electric appliances, cordless phones, telephone equipment including transformer boxes as well as cell phones and cell phone chargers -- a long list of "items of concern," and to move beds away from walls opposite electric or gas meters, as well as appliances, computer equipment, etc. that might be against wall opposite bedroom.

        I wonder how many Asian children, teens and adults keep their cell phones close to their pillows? I received a report from a woman here in the United States that her mother -- recently diagnosed with Alzheimers -- has been sleeping with her cell phone "under her pillow....." AND also has it close to her while the cell phone is being charged......!!!"

        Take care everyone

        Joanne C. Mueller
        Minneapolis, Minnesota USA


        Här är artikeln:
        http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=81716

        ___

        Jag hade ett dokument också, men kan inte bifoga filer.


        Hälsa fiskarna!



        http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

        Kommentar

        • knutas
          • December 2008
          • 63

          Health and mobile masts - what does the law say?

          Ö Hallberg 2008-04-27 C 1(1)
          Health and mobile masts - what does the law say?
          "To speak with one tongue"
          Örjan Hallberg, Hallberg Independent Research

          Örjan Hallberg, Hallberg Independent Research
          Non-ionizing radiation is classified as an environmentally dangerous activity if related land area, buildings or constructions are used in a way that can cause discomfort for surroundings. Environmental law (Miljöbalken, MB) 9:th chapter, 1 §, clause 3.

          According to chapter 32 §3 pt 8 damages caused by non-ionizing radiation may give ground for compensation claim if a predominant probability for a causation is present. Damage responsible are the property owner and the part performing the activity (the operator) 6 §.

          The land lord that underlets his land to a mobile phone operator must consider the risk that he by the time will be held responsible for environmentally dangerous activity. If the activity continues despite prohibition by an authority anyone is entitled to claim for compensation (§12).

          According to MB chapter 33 §1 an environmental damage insurance is required if the activity according to MB needs approval or notification. According to MB chapter 12, §6 a notification is required only for masts built in nature reservation areas while other approvals are applied for and given according to the plan- and construction law (PBL). Thus, an insurance against environmental damages is today only required for masts put up in nature reservation areas.

          As long as the activity explicitly was allowed according to directions by law or other regulations or by an authority's decision, or was not considered to cause damages according to the scientific and technical knowledge available at the time, there is no responsibility to demand for damages caused by the activity.

          Thus, according to MB it is of importance for the mobile phone industry that information given by WHO-ICNIRP,
          EU-SCENIHR, SSI and FAS unanimously certify that radiation from mobile phone base station masts is harmless to both humans, animals and e.g. broadleaf trees.

          Scientific advisory committee and who is chairman:

          ICNIRP Epidemiology (International advisory org.)
          Chairman: Anders Ahlbom

          SCENIHR (EU advisory organization)
          Chairman: Anders Ahlbom

          SSI (Rad. Protection Authority's scientific advisory)
          Chairman: Anders Ahlbom

          SOS (Board of Health and Welfare's expert group EMF) Chairman: Anders Ahlbom

          FAS (Sw council for working life and social research, advisory group for EMF)
          Chairman: Anders Ahlbom

          According to Handbook for administrating authorities Chapter 10 on recusation, §11 administration law, Anders Ahlbom may be challenging his role as chairman in the advisory boards for SSI and FAS since he is also charring similar boards in the international organizations ICNIRP and SCENIHR, thereby bound to international decisions even if new facts should motivate new decisions to be taken in the national organizations.

          In a confidential memo leaked to the Financial Times (Oct 11 1996), Willis Corroon, a leading U.K. insurance brokerage stated: "A priority of the electricity industry must be to prevent a legal precedent being established. This will require the strenuous defense of any claims, and the associated defense costs are likely to be high The uncertainty surrounding this topic has created unease in the insurance market and has resulted in coverage being restricted".

          So, it is important to be clear about this and to speak with one tongue only, apparently the one in the mouth of Anders Ahlbom. We will see who becomes chairman of the next advisory group for SSI that is expected to issue a report on why mobile phone masts have nothing to do with our vanishing bees and birds, what so ever.

          Note. EMF = Electromagnetic fields.
          Senast redigerad av knutas; 01 January 2009, 12:18.
          http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            @Knutas: Ja, jag är helt medveten om att det finns folk som inte accepterar de studier som finns, eller de reviews som gjorts, och som är fullt & fast övertygade om att hälsoeffekter finns. Det är inte nånting jag kan göra nånting åt.

            Den som vill kan lämpligen gå till Google Scholar, göra en sökning på "cell phone health effects" och se vad som publicerats de sista åren, och vad slutsatserna är. Det gjorde jag och summerade som att:

            "det finns inga belägg alls för att cancerfrekvensen är högre hos dem som använder mobiltelefon mycket eller bor nära en mobilmast jämfört med dem som inte använder mobiltelefon eller bor långt från mobilmast. När man bestrålat enskilda celler som odlas i petriskål har man märkt förändringar i hur gener uttrycks, men inte i djurförsök.
            Det är för all del tänkbart att mobiltelefonstrålning har hälsoeffekter, men de effekterna är i så fall mycket små, så små att de drunknar i bruset av andra effekter."
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Robert "mobilsmog"

              Ursprungligen postat av Azur
              @Knutas: Ja, jag är helt medveten om att det finns folk som inte accepterar de studier som finns, eller de reviews som gjorts, och som är fullt & fast övertygade om att hälsoeffekter finns. Det är inte nånting jag kan göra nånting åt.

              Den som vill kan lämpligen gå till Google Scholar, göra en sökning på "cell phone health effects" och se vad som publicerats de sista åren, och vad slutsatserna är. Det gjorde jag och summerade som att:

              "det finns inga belägg alls för att cancerfrekvensen är högre hos dem som använder mobiltelefon mycket eller bor nära en mobilmast jämfört med dem som inte använder mobiltelefon eller bor långt från mobilmast. När man bestrålat enskilda celler som odlas i petriskål har man märkt förändringar i hur gener uttrycks, men inte i djurförsök.
              Det är för all del tänkbart att mobiltelefonstrålning har hälsoeffekter, men de effekterna är i så fall mycket små, så små att de drunknar i bruset av andra effekter."
              Grottmänniskans intåg är snart bevisad. Snart förnekar du väl din egen existens?

              Citat:
              ”Våra gränsvärden är satta med stor försiktighet och omsorg. Man kan förenklat säga att de är så försiktigt satta att försiktighetsprincipen från miljöbalken redan är tillämpad” SSI

              ”Hur ofta har inte majoriteten av forskare haft fel? Om vi hade levt efter majoritetsuppfattningen så hade vi fortfarande trott att jorden var platt och fortsatt att bespruta skogarna med hormoslyr.” Björn Gillberg

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                Ursprungligen postat av Robert "mobilsmog"
                Jag ska erkänna att jag är ny på det här ämnet med elektromagnetisk strålning och forskningen. Har bara hållit på i 3 mån med mitt "projekt" och inte riktigt hunnit fördjupa mig i allt. Mycket av tiden har gått åt till att dokumentera med kamera och att "vifta med antennen" för att få fram mätresultat.

                Den här tråden på Zoopet har varit mycket lärorik för mig, då jag inser att jag bör läsa på mer i ämnet kring forskningen och debatten i allmänhet, för att kunna ge ett trovärdigt intryck i just såna här situationer.

                När det gäller ditt argument, att mina referenser är 4 år gamla, så är väl det inget som har någon större betydelse i debatten, eller? Om jag hänvisar till en artikel som är 20år gammal, som visar hur giftigt DDT är, så betyder väl det inte att artikeln automatiskt inte är trovärdig?

                Jag förstår vad du menar. Att forskning är bättre i dag och att vi vet bättre i dag, men hallå? Fyra år är ingen tid i sammanhanget, då det har rapporterats om mikrovågsskador sedan 60-talet. Jag fick själv lära mig på 80-talet när jag gjorde militärtjänstgöringen, att strålningen från våra radaranläggningar i det militära var skadliga för oss människor och för vår fortplantningsapparat. Radar jobbar på frekvenser upp till 10Ghz vilket är likvärdigt med vår trådlösa teknik som vi idag har överallt i hem, arbetsplaster, skolor och på stan. Frekvensen ligger mellan 0,4GHz och upp till 6GHz. Frekvensen 6GHz som det nya trådlösa nätverket kommer att ha, som ska täcka alla våra städer i framtiden.

                Visst har radar oftast högre effekt på signalen, men då många studier visar att även långvarig exponering vid lägre effekter påverkar oss, så borde fler människor vakna och visa sin oro över detta.

                Varför jag är helt övertygad om det jag skrivit om här ovan, är på grund av egen erfarenhet och andras. Efter att jag köpte mitt instrument har jag anpassat mitt liv och andras, så att vi har utsatts för mindre mängd strålning från trådlös teknik. Detta har gett positiva resultat på både kropp och psyke(om man nu vill dela på dessa). Vetenskap bygger på att man kan upprepa resultat vid flera tillfällen. Än så länge har jag faktiskt lyckats med detta. Skeptiker kommer genast att avfärda detta med "psykosomatiskt". Visst varsågoda! Det kommer ändå inte att påverka min övertygelse och andras i min omgivning som sett resultaten.

                Lycka till säger jag!
                Ingen betydelse?

                Du hänvisar till en 4 år gammal informationsvideo(absolut ingen vetenskaplig text) som dessutom sedan länge tagits bort av ARPANSA.

                Genom att länka till videon upplever jag det som om du försöker köpa lätta poäng, tittar du dessutom på den här sidan så hittar du information hur ARPANSA utför sina mätningar vilket kan ge en förklaring till att man vid foten av en mobilmast ibland hamnar i radioskugga..

                Jag accepterar din närvaro eftersom du i övrigt verkar vara en resonerande individ och dessutom är huvudämnet på Katharinas inlägg, däremot tror jag inte på slumpen så om någon skulle vilja förklara följande för mig..

                1# Vilken strategi användes för att starta upp en tråd för UFO-Stollar på Zoopet?

                2# På vilket sätt är Katharina inblandad eller tror någon på allvar att Robert helt holistiskt yrat omkring i hennes bostadsområde?

                3# Är Knutas och Robert samma person fast med väldigt olika personligheter?
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • knutas
                  • December 2008
                  • 63

                  Ursprungligen postat av Azur
                  @Knutas: Ja, jag är helt medveten om att det finns folk som inte accepterar de studier som finns, eller de reviews som gjorts, och som är fullt & fast övertygade om att hälsoeffekter finns. Det är inte nånting jag kan göra nånting åt.

                  Den som vill kan lämpligen gå till Google Scholar, göra en sökning på "cell phone health effects" och se vad som publicerats de sista åren, och vad slutsatserna är. Det gjorde jag och summerade som att:

                  "det finns inga belägg alls för att cancerfrekvensen är högre hos dem som använder mobiltelefon mycket eller bor nära en mobilmast jämfört med dem som inte använder mobiltelefon eller bor långt från mobilmast. När man bestrålat enskilda celler som odlas i petriskål har man märkt förändringar i hur gener uttrycks, men inte i djurförsök.
                  Det är för all del tänkbart att mobiltelefonstrålning har hälsoeffekter, men de effekterna är i så fall mycket små, så små att de drunknar i bruset av andra effekter."
                  Men är du inte medveten om att jag flera gånger sagt att man måste vända på allt...

                  "Google Scholar" Scholars... hehe...

                  Ingen kan vakna för någon annan...

                  Utvidgning under följer, om man är mån om att söka efter sanningen hur den än ser ut. Annars får alla naturligtvis ha sin "värdsbild" kvar, om så inom fyra glasväggar:


                  The United Nations, along with all the agencies working under the UN umbrella, such as the World Health Organization (WHO), are full time players in this scheme. Similarly, NATO is a military tool of the NWO.
                  http://educate-yourself.org/nwo/


                  "To achieve world government, it is necessary to remove from the minds of men their individualism, loyalty to family traditions, national patriotism, and religious dogmas." - Brock Adams, Director UN Health Organization

                  "We are not going to achieve a New World Order without paying for it in blood as well as in words and money." - Arthur Schlesinger Jr., 'The CFR Journal Foreign Affairs', August 1975.

                  A world government can intervene militarily in the internal affairs of any nation when it disapproves of their activities." - Kofi Annan, U.N. Secretary General
                  http://www.zoopet.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=1234756

                  ...

                  Repris:
                  The United Nations , along with all the agencies working under the UN umbrella, such as the World Health Organization (WHO), are full time players in this scheme. Similarly, NATO is a military tool of the NWO.
                  http://100777.com/node/20


                  Det kan göra ont när knoppar brister.

                  ---

                  Det här är sista delen... del 16/16...:
                  Dr. Horowitz
                  War on Humanity Health & Corporatism pt.16/16
                  http://www.youtube.com/watch?v=Mu687DDMGho


                  här heter dom:
                  In Lies We Trust Part 1 of 16
                  alla delar:

                  http://www.youtube.com/watch?v=8df9-oADP_c&feature=PlayList&p=B5E4A77CDC079B84&index=0 &playnext=1

                  -----

                  Man måste ju bara se de denna!!!
                  http://www.mercola.com/townofallopath/index.htm



                  Senast redigerad av knutas; 01 January 2009, 13:09.
                  http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                  Kommentar

                  • knutas
                    • December 2008
                    • 63

                    Ursprungligen postat av Gaffel

                    1# Vilken strategi användes för att starta upp en tråd för UFO-Stollar på Zoopet?

                    2# På vilket sätt är Katharina inblandad eller tror någon på allvar att Robert helt holistiskt yrat omkring i hennes bostadsområde?

                    3# Är Knutas och Robert samma person fast med väldigt olika personligheter?
                    Jag har sällan skådat så många konspirationstroende som på detta forum, vad beror det på...
                    http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      Jag ser endast en konspiration av två eller tre personer, trådskaparen och de två nyreggade multipostarna.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • knutas
                        • December 2008
                        • 63

                        Ursprungligen postat av Gaffel
                        Jag accepterar din närvaro eftersom du i övrigt verkar vara en resonerande individ och dessutom är huvudämnet på Katharinas inlägg, däremot tror jag inte på slumpen så om någon skulle vilja förklara följande för mig..

                        1# Vilken strategi användes för att starta upp en tråd för UFO-Stollar på Zoopet?

                        2# På vilket sätt är Katharina inblandad eller tror någon på allvar att Robert helt holistiskt yrat omkring i hennes bostadsområde?

                        3# Är Knutas och Robert samma person fast med väldigt olika personligheter?
                        Jag accepterar din närvaro också, men det börjar gå för långt och skärper du inte till dig så får jag be admin banna dig...

                        Var inte forumtroll. Är man inte det så läser man inlägg, och behöver inte bete sig konstigt och plumpt, trolla vidare.

                        Katharina skriver ju om vad det gällde, du är bara en oförskämd en nu, men kanske är inne i en tung period bara;-) ?

                        Jag skrev om hur jag fick reda på tråden här.



                        Så ett vänligt men bestämt råd är Skärpning, annars banning...
                        http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                        Kommentar

                        • Gaffel
                          • December 2007
                          • 6200

                          Du Knudas, klipp dig och skaffa ett jobb, första delen av mitt förra inlägg riktade sig till skribenten Robert och inte till dig men om du känner att ni är som ler och långhalm så är du välkommen att svara, men då naturligtvis under signaturen Robert.

                          Den andra delen handlar om sannolikheten att Katharina, som visserligen i mina ögon har lite av stämpeln "psykopatmagnet" över sig, skulle springa på "Robert/Knutas" som liksom bara av en tillfällighet springer omkring utanför hennes fönster och gör reklam för sin site, antingen använder sig "Robert/Knutas" av en uppsökande verksamhet som tidigare mest setts bland just ufo-sekter och liknande där den blivande anhängaren ytterst noga väljs ut och bemöts, lite som när släkten jehova ringer på, den här delen vänder sig alltså inte till dig Knudas utan till övriga skribenter på Zoopet och då naturligtvis inte nytecknade "ufoiter"

                          "Robert/Knutas" behöver inte vara en och samma person, faktum är att jag mer och mer lutar åt teorin att Knudas är en kvinna, inget ont om kvinnor i allmänhet men när kvinnor har pms så verkar det som om all världens uppdämda förtvivlan och ilska bubblar upp..
                          Life's a bitch and then you die..
                          "I might be right handed but im always left-winged"
                          Skriv på!

                          Kommentar

                          • miluhe
                            • June 2006
                            • 2090

                            Ursprungligen postat av Gaffel
                            "Robert/Knutas" behöver inte vara en och samma person, faktum är att jag mer och mer lutar åt teorin att Knudas är en kvinna, inget ont om kvinnor i allmänhet men när kvinnor har pms så verkar det som om all världens uppdämda förtvivlan och ilska bubblar upp..
                            Jag tror inte mina ögon. Det är faktiskt 2009 nu!!

                            Kommentar

                            • knutas
                              • December 2008
                              • 63

                              Gaffeln i lådan

                              Ursprungligen postat av Gaffel
                              Du Knudas, klipp dig och skaffa ett jobb, första delen av mitt förra inlägg riktade sig till skribenten Robert och inte till dig men om du känner att ni är som ler och långhalm så är du välkommen att svara, men då naturligtvis under signaturen Robert.

                              Den andra delen handlar om sannolikheten att Katharina, som visserligen i mina ögon har lite av stämpeln "psykopatmagnet" över sig, skulle springa på "Robert/Knutas" som liksom bara av en tillfällighet springer omkring utanför hennes fönster och gör reklam för sin site, antingen använder sig "Robert/Knutas" av en uppsökande verksamhet som tidigare mest setts bland just ufo-sekter och liknande där den blivande anhängaren ytterst noga väljs ut och bemöts, lite som när släkten jehova ringer på, den här delen vänder sig alltså inte till dig Knudas utan till övriga skribenter på Zoopet och då naturligtvis inte nytecknade "ufoiter"

                              "Robert/Knutas" behöver inte vara en och samma person, faktum är att jag mer och mer lutar åt teorin att Knudas är en kvinna, inget ont om kvinnor i allmänhet men när kvinnor har pms så verkar det som om all världens uppdämda förtvivlan och ilska bubblar upp..
                              Klipp gräsmattan, mata silverfisken och borsta dig, deal?

                              Efter det så ner i besticklådan...

                              Kanske admin är bortrest för tillfället, annars hade du säkert bannats vid det här laget. Du postar i en tråd men har redan glömt Katharinas inledande rader i hennes första inlägg.
                              http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                              Kommentar

                              • Gaffel
                                • December 2007
                                • 6200

                                Hurså, tror du att pms är en uppfinninga av det enväldiga partriarkatet eller varför inte ett resultat av försurade kroppar i samband med långvariga mobiltelefonsamtal?

                                Fast annars kanske pms inte är någonting annat än en lättköpt ursäkt för kvinnor att en gång per månad få bete sig som en riktig karl!
                                Life's a bitch and then you die..
                                "I might be right handed but im always left-winged"
                                Skriv på!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...