Grottmänniskans återkomst... Mobilen dödar vår hjärna???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Grottmänniskans återkomst... Mobilen dödar vår hjärna???

    Jag jobbade hemma dagen före jul och när jag tittar ut genom fönstret så springer det en karl utanför med något sorts mätinstrument som han riktar åt alla håll.. Jag går ut och frågar vem han är och vad han gör. Han berättar att han har börjat att undersöka strålning från sladdlösa telefoner, mobiler och mobilmaster.
    Han har fått skrämmande kunskap, berättar han, och allt tyder på att svenska myndigheter och media inte rapporterar eller följer utlänska rön och gränsvärden i detta utan att pengarna styr i Sverige...

    Han har precis startat en hemsida: www.mobilsmog.se
    Jag var in och läste lite där nu och bland annat en intervju med en tysk proffessor som berättade att han hade kommit fram till att strålningen skadar kommunikationen mellan våran "moderna" hjärna och vårt intellekt. Detta innebär att våra känslor, moral, etik osv blir avskilt och hamnar bland det undermedvetna och vi går runt som känslolösa robotar på dagarna. Att vi inte märker det, enligt professorn, beror på att vårt intellekt sköter oss robotar så bra.

    När våran moderna hjärna inte fungerar så är det reptilhjärnan som får kliva in.. Vansinnesdåd skulle alltså kunna förklaras med det??!!!
    Jag tänkte efter på när alla vansinnes dåd började att eskalera och det stämmer faktiskt med de sladdlösa telefonerna och mobilernas utbredning. 1985 när Palme blev skjuten så blev man chockad över liknande vansinnesdåd, nu är det vardagsmat..
    Pedofili känns jättevanligt... Vuxna som ger sig på barn både sexuellt och misshandel.. Folk blir mördade utan anledning i korvkön, typ..
    Jag har länge tänkt att det beror på gift i maten och dålig kost som ger hjärnskador men det verkar ju finnas en stor faktor till.. Lr vad tror ni???

    Jag kommer iaf att försöka lägga mobilen i hallen. Dra in sladdtelefoner igen lite varstans och placera den sladdlösa som reservtelefon i klädkammaren.. Då har man ju tagit bort lite strålning hemma iaf.. Jag är glad att jag bor i ett betongblockhus där strålningen utifrån är lite mindre.
    Modemet strålade en del också samt ganska mycket från micron, man ska stå en bit ifrån den, 7 meter ungefär, sa killen med mätaren.. En annan brukar ju stå och glo in i den..
    Men man kan ju inte ta bort mobilen ur sitt liv till vardags!!!

    Sen undrar jag lite om hur hjärnan reparerar skador, för det är den väl jättebra på??!
    Ha dé bäst... Tina
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    #2
    Intressant teori, men jag tror inte på den. Vi blir fler o fler på jorden, mer stress, mer upplysta. Vi människor är som vi alltid varit, tidningarna har mer koll på hemska saker.
    så jag sover lugnt iallafall än så länge

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Hjärnan är inte ssk bra på att reparera skador.
      En död nervcell förblir en död nervcell.
      Någon eller några har kanske pratat för mycket i sina mobiler.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ursprungligen postat av miluhe
        Intressant teori, men jag tror inte på den.
        Vad grundar du din tro på???
        Jag anser inte att man ska bli hysterisk och sätta sig ute i skogen men jag tycker inte att man ska säga att man inte tror när vi inte vet, vi har inte ens har någon forskning om det..

        Ursprungligen postat av erikthur
        Hjärnan är inte ssk bra på att reparera skador.
        En död nervcell förblir en död nervcell.
        Någon eller några har kanske pratat för mycket i sina mobiler.
        Nej, den tyske professorn pratar om att det förstör kommunikationen och visst är väl hjärnan bra på att skapa nya vägar eller gäller det bara barn???

        Jag såg inslaget med den svenske professorn Olle Johansson där han berättar att alla deras anslag har blivit strypta när de kom fram med negativa resultat i samband med dataskärmar. När de började kolla på mobiltelefoner så drogs alla pengar in och forskningen stoppades effektivt Jag blev lite rädd och matt så jag orkade bara se första av 15 intervjuer med forskare...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • miluhe
          • June 2006
          • 2090

          #5
          [quote=Katharina;1232603]Vad grundar du din tro på???
          Jag anser inte att man ska bli hysterisk och sätta sig ute i skogen men jag tycker inte att man ska säga att man inte tror när vi inte vet, vi har inte ens har någon forskning om det..


          //Det kommer nya rön att det mesta är farligt. Men så länge det inte är helt klart att det är farligt så tror jag inte på det. Är trött att gå omkring och tro att det mesta nytt är farligt. Har varit nojjig med sånt innan men har lyckats lägga det åt sidan och jag mår så mycket bättre.

          Kommentar

          • Junros
            • November 2007
            • 144

            #6
            Tror varken eller, och känner att det är inget ja orkar lägga ner nån vidare oro över, men...Ena dagen är det farligt med strålning/kaffe/socker.....osv, och jo visst kan det vara farligt men troligen inte i dom låga nivåer som vi får i våran kropp....tack för mig =)

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Jag tror att strålningen gör fåglar förvirrade (och andra djur)för alla radiovågor som går kors och tvärs måste ju påverka deras inbyggda kompass, det är väll därför vi får hit lite uddafåglar som inte brukar vara här.
              När jag jobbade på lagret och hade bärbar telefon på mig jämt, så kännde jag av konstiga surrningar i benet där telefonen brukade vara och fickan som den var i var en hängande utanpå ficka så den låg inte och skavde, Det tog några månader innan jag kännde av det och nu när jag inte jobbar längre så känner jag inte av surrningarna mer.
              Själv har jag en massa trådlösa telefoner och har ibland tänkt på vad dom kan göra men mer har det inte blivit av det.
              Jag lär nog behålla dom ett tag till.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Jag tror Katharina mött en person som förr hade suttit på institution.

                Vi har haft flera såna härjande kring museet och universitetet. En kille var enormt upprörd över de "människo-svamp-hybrider" museet producerade, t.ex., och en annan satte upp posters på universitetet med bilder på stenar "där man kan se johannes döparens ansikte", vilket förstås bevisar att jorden snart skall gå under.

                Å andra sidan fanns (finns?) det faktiskt en avdelning på universitetet som ägnade sig åt crystal healing, färgterapi, och homeopati också, så de kände sig väl som hemma. Avdelningen leds, kanske relevant i sammanhanget, av en professor med stort intresse för strålning, fast främst då i form av "jordstrålning" och "ley-lines".
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #9
                  Ursprungligen postat av miluhe
                  //Det kommer nya rön att det mesta är farligt. Men så länge det inte är helt klart att det är farligt så tror jag inte på det. Är trött att gå omkring och tro att det mesta nytt är farligt. Har varit nojjig med sånt innan men har lyckats lägga det åt sidan och jag mår så mycket bättre.
                  Ja, det är nog bra om man blir nojjig och mår dåligt... Jag var bara tvungen att opponera mig mot att du säger att du inte "tror". Jag tycker att det är bättre som junros skriver "varken eller" när man inte vet...

                  Det här hade jag tänkt på innan, när mobilen störde dataskärmen.. Så jag har rensat ut alla basstationer och apparater från mitt sovrum.. Jag rensade även ut allt som samlade damm och gjorde sovrummet allmänt ohälsosamt, och det är jag glad för nu...

                  Jag anser att sunt förnuft vinner i längden och jag tänker inte blunda för att strålningen kan vara farlig förrän motsatsen är vetenskapligt bevisad..
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Fanbyalperna

                    • September 2005
                    • 752

                    #10
                    Ursprungligen postat av Azur
                    Jag tror Katharina mött en person som förr hade suttit på institution.

                    Vi har haft flera såna härjande kring museet och universitetet. En kille var enormt upprörd över de "människo-svamp-hybrider" museet producerade, t.ex., och en annan satte upp posters på universitetet med bilder på stenar "där man kan se johannes döparens ansikte", vilket förstås bevisar att jorden snart skall gå under.

                    Å andra sidan fanns (finns?) det faktiskt en avdelning på universitetet som ägnade sig åt crystal healing, färgterapi, och homeopati också, så de kände sig väl som hemma. Avdelningen leds, kanske relevant i sammanhanget, av en professor med stort intresse för strålning, fast främst då i form av "jordstrålning" och "ley-lines".
                    Det värsta är att sådana tas på allvar av en del. En är en för mycket.
                    Har inte alltid rätt, men fel ibland

                    Kommentar

                    • miluhe
                      • June 2006
                      • 2090

                      #11
                      Ursprungligen postat av Katharina
                      Ja, det är nog bra om man blir nojjig och mår dåligt... Jag var bara tvungen att opponera mig mot att du säger att du inte "tror". Jag tycker att det är bättre som junros skriver "varken eller" när man inte vet...

                      Det här hade jag tänkt på innan, när mobilen störde dataskärmen.. Så jag har rensat ut alla basstationer och apparater från mitt sovrum.. Jag rensade även ut allt som samlade damm och gjorde sovrummet allmänt ohälsosamt, och det är jag glad för nu...

                      Jag anser att sunt förnuft vinner i längden och jag tänker inte blunda för att strålningen kan vara farlig förrän motsatsen är vetenskapligt bevisad..
                      Jag mådde inte dåligt, lägg inte ord i min mun. Men tex när det kom med chips ville jag helst inte barnen skulle äta chips. Ett tag var champinjoner farligt vi köpte inte många champinjoner då Nu är det kolhydrater, strålning som du menar brist på D-vitamin som är senaste rönen. Jag blir så trött på det. Äter gott o lever väl inom rimliga gränser.
                      Senast redigerad av miluhe; 28 December 2008, 19:44.

                      Kommentar

                      • Jenny054
                        • May 2007
                        • 920

                        #12
                        Ursprungligen postat av Azur
                        Jag tror Katharina mött en person som förr hade suttit på institution.

                        *HAHAHA* Jag tror faktiskt oxå det!
                        Det kryllar av tokiga människor överallt!
                        The fish is jumping.....
                        Bloggen:
                        http://aquastyle.blogspot.com/
                        Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                        Kommentar

                        • Erik...
                          • May 2006
                          • 1459

                          #13
                          Du kan då leta reda på original Katharina.

                          Det har gjorts försök att hitta bevis för att mobilstrålningen är skadlig, men det är svårt, folk kan leva precis vid masterna och prata i telefon hela dagarna utan att få fler hälsoproblem än andra.

                          Om det skulle vara av en betydande betydelse för det ökade våldet och annat elände skulle säljare, chefer och liknande stå för det ökande eländet, och de som lever precis vid master, eftersom de som pratar mest i mobiltelefon är de som utsätts för mest strålning mot hjärnan. Det är relativt nytt att var och varannan människa har råd att få örat platt av allt mobiltelefonpratande.

                          Även om jag inte känner till några vetenskapliga jämförelser så känns det väl bevisat att oron över strålningen är farligare än själva strålningen.

                          Att det verkar hända mer elände nu än tidigare beror inte helt på ökning i eländet, intrycket är starkare på grund av den ökade konkurrensen i massmedia. Mer elände händer säkert, men det är inte så mycket värre än vad det verkar, och det har andra orsaker än strålningen från telefoner.

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #14
                            Ursprungligen postat av miluhe
                            Har varit nojjig med sånt innan men har lyckats lägga det åt sidan och jag mår så mycket bättre.
                            Jag lägger inte ord i din mun det var du som skrev att du blev nojjig och mådde dåligt lr???

                            Ursprungligen postat av Azur
                            Jag tror Katharina mött en person som förr hade suttit på institution.
                            Ja, han som först sa att bakterier fanns spärrade vi väl in på psyket??? Tror du inte på dem heller???

                            Ursprungligen postat av Erik...
                            Du kan då leta reda på original Katharina.
                            Det har gjorts försök att hitta bevis för att mobilstrålningen är skadlig, men det är svårt, folk kan leva precis vid masterna och prata i telefon hela dagarna utan att få fler hälsoproblem än andra.
                            Ha ha.. Ja, det är möjligt men jag ska glatt erkänna att jag gillar allt som är lite annorlunda.. Ny musik, nya serier, nya rön osv.. Jag kan lätt tröttna på det som är likadant år ut och år in..

                            Var har du fått den infon ifrån?? När man går emot vad några professorer säger så ska man också kunna tala om var man har fått infon.. Ingen skulle bli gladare än jag om det var falskt men hur kommer det sig att man blir varm i örat om man pratar i sladdlös telefon lr mobil en stund???

                            Mobilmasten som sitter i området nedanför mig sitter bara på 10 meters höjd och strålar mot de boende. Utomlands har man mycket lägre gränsvärden.
                            Jag tycker inte att man ska jaga upp sig över allting och sätta sig i en hydda i skogen, som sagt, men jag har en känsla av att svensken är väl konservativ och är rädd för allt som är nytt..

                            Jag har aldrig låtit bli mat pga någon skrämselpropaganda... Jag har aldrig trott på lightprodukter lr bantning... Däremot tror jag att vi äter på tok för mycket pasta, potatis, ris, vetemjöl, jäst och socker...
                            Jag tror inte att våra grottmänniskokroppar är skapade för en sådan kost även om vi har förändrats lite sedan dess..
                            Jag har inte slutat att äta något men jag försöker att stoppa in lite mer nyttigt ist.. Omega oljorna tror jag att vi behöver mer av också..
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Gaffel
                              • December 2007
                              • 6200

                              #15
                              Kärt barn har många namn, en av släktets förgreningar är även kända som ufoiter eller ufo stollar som vi i hjärtat av skandinavien brukar kalla dom..
                              Life's a bitch and then you die..
                              "I might be right handed but im always left-winged"
                              Skriv på!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...