Grottmänniskans återkomst... Mobilen dödar vår hjärna???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Har du pms Knudas?
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      Ursprungligen postat av Gaffel
      Hurså, tror du att pms är en uppfinninga av det enväldiga partriarkatet eller varför inte ett resultat av försurade kroppar i samband med långvariga mobiltelefonsamtal?

      Fast annars kanske pms inte är någonting annat än en lättköpt ursäkt för kvinnor att en gång per månad få bete sig som en riktig karl!
      Off topic ledsen Katharina din tråd men jag måste fråga Gaffel vad han menar?
      Senast redigerad av miluhe; 01 January 2009, 17:46.

      Kommentar

      • knutas
        • December 2008
        • 63

        Ursprungligen postat av Gaffel
        Har du pms Knudas?
        Angående grodorna:

        Guy Pal skrev:
        Kan det kanske bero på att vi (Mäniskor) fördärvar deras naturliga miljö ?
        Narii skrev:
        Håller me.
        Janne E skrev:
        Inte bara grodor utan alla amphibier, man vet att de stora orsakerna till deras försvinnande beror på en svampinfektion som sprider sig över världen bland amphibier och klimatförändringar, svampens ursprung kommer från Afrika och den Afrikanska Klogrodan som säljs som "husdjur". Sedan har ju människor under flera hundra år förstört deras habitats genom utdikning och olika gifter som vi spridit ut.
        Att utdöendet bland amphibier skulle ha något med elektromagnetiska fält att göra är mycket långsökt.

        Kom igen lite nu...
        Narii håller dessutom med om något som är en fråga...???
        Jag hade inte postat det om det vore så bara...


        Det är inte så att alla amphibier minskar i antal. En del grodarter ökar.

        Några talar om grodor och jämför med hur man hade kanariefåglar i gruvor...

        Grodor kan (kan) vara väldigt känsliga i vissa avseenden, kanske de forskarna hade velat gå vidare med att undersöka det... för den största enskilda påverkan, miljöförstöringen vi utsätter dom för är emf... go figure...

        Det finns områden, nationalparker där grodorna minskar drastiskt, och det verkar då besynnerligt/oförklarligt i vitrockars ögon, de kan inte se någon förklaring... kanske inte långt därifrån, på en strand i nationalparken... strandar massa valar på stranden... ingen förstår... go figure...

        I havet har de satt ut många Väldigt starka emf-saker, eliten, för deras hemliga projekt. Så är det tex utanför Australien. Vissa grejer är för ubåtar...
        Senast redigerad av knutas; 01 January 2009, 23:42.
        http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          Ursprungligen postat av knutas
          Klipp gräsmattan, mata silverfisken och borsta dig, deal?

          Efter det så ner i besticklådan...

          Kanske admin är bortrest för tillfället, annars hade du säkert bannats vid det här laget. Du postar i en tråd men har redan glömt Katharinas inledande rader i hennes första inlägg.
          Om du hade läst på 1:a sidan av Zoopet så hade du sett att admin inte är bortrest.
          OBS - Kjell bortrest 10-24/1 - OBS
          Tycker också att du borde läsa forumreglerna innan du bannar folk till höger och vänster.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • knutas
            • December 2008
            • 63

            Gaffel är ett troll

            Ursprungligen postat av Gaffel
            Har du pms Knudas?
            Är du inte bannad än...
            http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              Ursprungligen postat av knutas
              Är du inte bannad än...
              Om det är någon här som är ett troll så är det nog du i första hand. Gaffel skriver inte enbart i denna tråd.
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • knutas
                • December 2008
                • 63

                Ursprungligen postat av Guy Palm
                Om du hade läst på 1:a sidan av Zoopet så hade du sett att admin inte är bortrest.

                Tycker också att du borde läsa forumreglerna innan du bannar folk till höger och vänster.
                Jag deltar i en tråd på Zoopets forum, inget annat.

                Det gör i vilket fall inte emf rumsrent.
                http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                Kommentar

                • knutas
                  • December 2008
                  • 63

                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Om det är någon här som är ett troll så är det nog du i första hand. Gaffel skriver inte enbart i denna tråd.
                  Försök att blanda bort kort bara.
                  Alla ser lätt i denna tråd att Gaffel trollar.
                  http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    Hoppsan - snarare tvärtom - du får dock en värre variant av hr Gaffel än normalt.
                    Och det verkar som du/ni förtjänar det.
                    Sluta störa oss med er gallimatias...
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Gaffel
                      • December 2007
                      • 6200

                      Hur blev Knudas konspirationsteoretiker?

                      Ursprungligen postat av knutas
                      ..för den största enskilda påverkan, miljöförstöringen vi utsätter dom för är emf... go figure...

                      Det finns områden, nationalparker där grodorna minskar drastiskt, och det verkar då besynnerligt i vitrockars ögon, det kan inte se någon förklaring... kanske inte långt därifrån, på en strandi nationalparken... strandar massa valar på stranden... ingen förstår... go figure...

                      I havet har de satt ut många Väldigt starka emf-saker, eliten, för deras hemliga vapenprojekt. Så är det tex utanför Australien. Vissa grejer är för ubåtar...
                      "Vitrockar", "Eliten", "EMF", "deras hemliga vapen projekt.." Allt oftare än ibland låter du verkligen rudis..
                      Life's a bitch and then you die..
                      "I might be right handed but im always left-winged"
                      Skriv på!

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        Att knutas refererar till NWO-konspirationsteorin innebär att han antingen är ett troll från den där svenska blöjsajten som försöker imitera 4Chan, kommer inte ihåg vad den heter, eller att han är medlem i Prisonplanet-kulten.

                        NWO (New World Order) är en konspirationsteori som drivs av Prisonplanetkulten och som går ut på att större delen av jorden styrs av Satan - japp, Satan, personligen - via ett hemligt råd av trollkarlar, de s.k. Illuminati, dit bl.a. president Bush hör, och som håller på att erövra USA i hemlighet bland annat genom att fejka terrorattacken mot World Trade Center tornen i USA.
                        En teori kan knappast bli mer efterbliven än NWO teorin, men är ganska populär bland amerikaner i lägre tonåren så man ser den rätt ofta på nätet.

                        I alla fall - inget gott kommer av att diskutera med knutas. Helt garanterat. Jag lämnar härmed denna tråden och råder alla andra att göra likadant.
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • knutas
                          • December 2008
                          • 63

                          Jag bortser från trollinläggen ovan.

                          Jag vet inte vad vissa är ute efter...
                          suck.
                          ...

                          Katharina förtjänar inte era inlägg, dra inte skam över akvarismen heller... den kan ju bli bedömd efter hur ni är och verkar... (skojar)

                          Så från riktiga mäns hjärntrust:

                          Ursprungligen postat av Katharina
                          Hur då? Skyddar kalk mot strålning eller förbrukar kroppen kalk när den skyddar sig mot strålning?
                          Jag gick in lite på det (liiite) här ju:

                          http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1232984&postcount=42

                          Jag tror Robert scannade av ett dokument jag har, om han gjorde det så kan han kanske maila dig det.

                          Det är faktiskt viktigt att kolla upp kring vad mineraler, försurning är i detta sammanhang,+ "stress" i den verkliga meningen, som inte har mycket att göra med att ha mycket att göra... utan om man ser vad stress är (på olika sätt) i relation till oss, våra celler mm. Känslomässig stress, stress från gifter, elf, etc etc... - på en fysisk nivå så har mineraler en nyckelroll i detta.

                          Något tips att kolla på om man har intresse kan vara Kurts Sandviks sajt http://www.phbalans.com/sid.asp

                          Där finns mycket skojsamt, tankeväckande och intressant att ta del av.

                          Man kan kolla igenom i menyn till vänster, läsa om "hans historia" etc + en länk där är Försurning, annan är Syra-Bas, + andra i just detta sammanhang + andra länkar är bra i sammanhanget att läsa.

                          Där finns också länkar till ett föredrag han har haft, eller om det var från Göteborgs lokaltv (http://www.phbalans.com/sid.asp?sid=76), som tar upp kring försurning av oss:

                          Föredrag i Naturens Läkekonst

                          Del 1:
                          http://www.youtube.com/watch?v=en6aMnExLFI

                          Del 2:
                          http://www.youtube.com/watch?v=1gABO6xWudU&feature=related

                          Del 3:
                          http://www.youtube.com/watch?v=uVNsbiIdpks&feature=related

                          Detta är också "bra":

                          pH-KALK i SVT - Kurt Sandvik + Gertrud Rullander
                          http://www.youtube.com/watch?v=iLyfL3FOLEs&feature=related
                          Senast redigerad av knutas; 01 January 2009, 17:39.
                          http://img.photobucket.com/albums/v2...ishEarings.jpg

                          Kommentar

                          • Robert "mobilsmog"

                            Ursprungligen postat av Gaffel
                            Ingen betydelse?

                            Du hänvisar till en 4 år gammal informationsvideo(absolut ingen vetenskaplig text) som dessutom sedan länge tagits bort av ARPANSA.

                            Genom att länka till videon upplever jag det som om du försöker köpa lätta poäng, tittar du dessutom på den här sidan så hittar du information hur ARPANSA utför sina mätningar vilket kan ge en förklaring till att man vid foten av en mobilmast ibland hamnar i radioskugga..

                            Jag accepterar din närvaro eftersom du i övrigt verkar vara en resonerande individ och dessutom är huvudämnet på Katharinas inlägg, däremot tror jag inte på slumpen så om någon skulle vilja förklara följande för mig..

                            1# Vilken strategi användes för att starta upp en tråd för UFO-Stollar på Zoopet?

                            2# På vilket sätt är Katharina inblandad eller tror någon på allvar att Robert helt holistiskt yrat omkring i hennes bostadsområde?

                            3# Är Knutas och Robert samma person fast med väldigt olika personligheter?
                            Svar:
                            1# "UFO-stolle" kan jag ta på mig, eftersom jag är öppen för det mesta. Så länge ingen kan bevisa att "ufon" inte finns så är det enligt mig fortfarande möjligt att de finns, gröna eller med antenner, vad vet jag.

                            2# Hon är inblandad precis som hon beskrev vårt möte i hennes första inlägg. Vi har tidigare bott grannar i ca 2 år, 2002-2003. Jag var där i området för att undersöka miljön runt lägenheten jag bott i. Där står en 3G mast mitt i radhusområdet, med en enligt mig tokhög fältstyrka på 60dBm/antenn x 3st= 3000Watt. Tror ni mig inte så kommer det en dokumentärfilm på bloggen mobilsmog.se om någon vecka, då jag har filmat mätningen i minsta detalj. Avsikten är att hjälpa folk i området och att få dem att se hur deras boendemiljö verkligen är.

                            3# Om du tror att jag drar igång ett sånt jätteprojekt som min blogg innebär, med ett högt mål att nå ut till folk och skulle jag då sumpa min trovärdighet genom att ljuga? Att vara enligt er otrevlig och hota med att banna? Jag skulle aldrig riskera att min trovärdighet för att ha "lite skoj" på ett fiskforum! Nu kommer jag givetvis få påhopp om min trovärdighet för att jag har de åsikterna jag har kring elektromagnetisk strålning, men eftersom motsatsen ännu inte är bevisad så står ord mot ord, i den debatten. Det har spekulerats kring hur jag kunde hitta hit så snabbt efter att Katharina skrev första inlägget. På bloggen har jag en "spion" som registrerar alla som besöker den och varifrån de kommer. Så det var inte konstigare än så. www.susnet.se (Kan FRA så kan ja.)

                            När det gäller radioskugga vid master, så är det enligt mig en ren myt. Jag har ibland fått mycket högre värden vid mastens fot än 50, 100 eller 200 meter därifrån. Det är just därför jag har börjat med att mäta själv, för att det finns så många myter kring det här med mobiltelefonin. Flera av dem kommer så småningom att visas på bloggen mobilsmog.se.
                            Senast redigerad av Gäst; 01 January 2009, 18:21.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Skärp nu till er (gäller personer på bägge "sidor").

                              Diskutera och kritisera gärna de argument som framförs - men det är inte tillåtet att kasta skit på varandra.
                              Om någon gör det i fortsättningen så kommer jag i första hand att deleta hela dennes inlägg, om det inte hjälper - stänga av.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Robert "mobilsmog"

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Skärp nu till er (gäller personer på bägge "sidor").

                                Diskutera och kritisera gärna de argument som framförs - men det är inte tillåtet att kasta skit på varandra.
                                Om någon gör det i fortsättningen så kommer jag i första hand att deleta hela dennes inlägg, om det inte hjälper - stänga av.

                                Tack!

                                Var har du varit de senaste dagarna?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...