Hemmabyggen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bahuba
    • January 2009
    • 20

    Dax att vakna.

    Tycker väldigt mycket om denna tråd och som grönjöling mycket användbara tips. Därför väcker jag den igen.
    Som trådskaparen skrev i första behöver det inte vara akvarierellaterat så...
    Har byggt en tv-bänk, dock ej 100%färdig, som mäter 4,60m och är benlös för lättare åtkomst med dammsugaren Sen att det inte kommer synas en kabel när allt är klart är bara en bonus... Eftersom jag inte är goldmember får ni hålla till godo med det jag laggt upp på http://www.minhembio.com/Bahuba/
    Bänkskivan är ännu på "brainstorm" stadiet. Ju mer jag funderar desto mer osäker på vad jag ska ha blir jag. Vill inte ha ek, det är snyggt men "alla" har det. Högtalarna ska bytas ut, dom nya som jag vill ha har en speciel design som jag funderar på att överföra på bänken, om bara ekonomichefen tillåter det...
    Jobba sig varm??? Nä, här har du en som kan frysa

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      Bra gjort, hade nästan glömt denna tråden....

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • ImPulse
        • August 2009
        • 203



        Det är den bänken min 200l balja står på. Håller prima.

        Edit: Uh, sry. Jag läste för snabbt, detta var kanske inget "hemmabygge" direkt utan mer något jag gjorde på jobbet.
        65 liter
        220 liter

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          Sålänge du har gjort den själv? Snygg var den i alla fall!

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • JLi
            • December 2004
            • 773

            Ursprungligen postat av Bahuba
            Tycker väldigt mycket om denna tråd och som grönjöling mycket användbara tips. Därför väcker jag den igen.
            Som trådskaparen skrev i första behöver det inte vara akvarierellaterat så...
            Har byggt en tv-bänk, dock ej 100%färdig, som mäter 4,60m och är benlös för lättare åtkomst med dammsugaren Sen att det inte kommer synas en kabel när allt är klart är bara en bonus... Eftersom jag inte är goldmember får ni hålla till godo med det jag laggt upp på http://www.minhembio.com/Bahuba/
            Bänkskivan är ännu på "brainstorm" stadiet. Ju mer jag funderar desto mer osäker på vad jag ska ha blir jag. Vill inte ha ek, det är snyggt men "alla" har det. Högtalarna ska bytas ut, dom nya som jag vill ha har en speciel design som jag funderar på att överföra på bänken, om bara ekonomichefen tillåter det...
            Snyggt och trendigt. Coola högtalare också. Bra att väcka denna tråd till liv igen, en av de bästa OT trådarna.
            h. Johan

            Kommentar

            • Bahuba
              • January 2009
              • 20

              Ursprungligen postat av JLi
              Snyggt och trendigt. Coola högtalare också. Bra att väcka denna tråd till liv igen, en av de bästa OT trådarna.
              Tackar så mycket.
              Jag tyckte det också, att väcka en björn som sover

              Jo, högtalarna rockar på, inga highend multi hifi, men funkar bra. Tyvär så är dom för stora för vardagsrummet nu mera. På bilden så står den ena uppe på bänken men den har nu fått ställas ner på golvet framför fönstret, såg lite groteskt stora ut uppe på bänken...
              Jobba sig varm??? Nä, här har du en som kan frysa

              Kommentar

              • Mick13
                • May 2008
                • 1796

                Ursprungligen postat av Bahuba
                Tycker väldigt mycket om denna tråd och som grönjöling mycket användbara tips. Därför väcker jag den igen.
                Som trådskaparen skrev i första behöver det inte vara akvarierellaterat så...
                Har byggt en tv-bänk, dock ej 100%färdig, som mäter 4,60m och är benlös för lättare åtkomst med dammsugaren Sen att det inte kommer synas en kabel när allt är klart är bara en bonus... Eftersom jag inte är goldmember får ni hålla till godo med det jag laggt upp på http://www.minhembio.com/Bahuba/
                Bänkskivan är ännu på "brainstorm" stadiet. Ju mer jag funderar desto mer osäker på vad jag ska ha blir jag. Vill inte ha ek, det är snyggt men "alla" har det. Högtalarna ska bytas ut, dom nya som jag vill ha har en speciel design som jag funderar på att överföra på bänken, om bara ekonomichefen tillåter det...
                Har du löst kylningen till recivern ??
                Jag kom bara att tänka på att du kunde montera in en tyst kylfläkt av PC modell i en av ändskåpen och tagit upp ett hål för den var i från den kan suga in sval luft. För jag antar att du borrat hål mellan skåpen får ledningarna dessa hål kan då fungera som en kyl kanal för luften.
                Senast redigerad av Mick13; 31 March 2010, 20:46.
                In vino veritas, in aqua sanitas

                Kommentar

                • Bahuba
                  • January 2009
                  • 20

                  Ursprungligen postat av Mick13
                  Har du löst kylningen till recivern ??
                  Jag kom bara att tänka på att du kunde montera in en tyst kylfläkt av PC modell i en av ändskåpen och tagit upp ett hål för den var i från den kan suga in sval luft. För jag antar att du borrat hål mellan skåpen får ledningarna dessa hål kan då fungera som en kyl kanal för luften.
                  Kylningen är inte löst ännu. Hade en fundering på det med fläkt ute i ändarna, men tror att effekten försvinner när det kommer till mittenskåpet. Däremot så ska det in en dator till vänster om stereon, funderade på att göra hål i nedre hörnet mellan skåpen och sedan montera minst 2 st 120mm tysta pc-fläktar i botten på "dator skåpet". Tror det bli bra cirkulation då, allternativt 2 fläktar till datorn och kanske en 92 eller 80 fläkt till stereon i botten. Tror att det räker med lite cirkulation till stereon men behöver bättre flås till datorn...
                  Jobba sig varm??? Nä, här har du en som kan frysa

                  Kommentar

                  • ImPulse
                    • August 2009
                    • 203

                    Ursprungligen postat av NIC
                    Sålänge du har gjort den själv? Snygg var den i alla fall!
                    Jupp, byggt själv. Var lite orolig över hur bordet skulle klara runt 250kg tryck men det håller än. :] Tackar.
                    65 liter
                    220 liter

                    Kommentar

                    • Mick13
                      • May 2008
                      • 1796

                      @bahuba
                      Det är bra kräm i PC fläktarna sedan finns det fläktar som är för styrskåp serverrack och liknande de går på vanlig AC 230 kolla på ELFA's hem sida men jag är osäker på hur mycket de väsnas.
                      In vino veritas, in aqua sanitas

                      Kommentar

                      • Mick13
                        • May 2008
                        • 1796

                        @ImPulse
                        Du råkar inte ha en ritning på din snygga bänk =)
                        In vino veritas, in aqua sanitas

                        Kommentar

                        • ImPulse
                          • August 2009
                          • 203

                          Ursprungligen postat av Mick13
                          @ImPulse
                          Du råkar inte ha en ritning på din snygga bänk =)
                          Jag tror att jag har den kvar, dock ligger den på jobbet. Jag ska kika på måndag och hittar jag den så kan jag skicka info till dig i PM här. :]
                          65 liter
                          220 liter

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            jao lekstugan till min systerdotter har jag byggt helt själv den e en miniatyr av vårt hus. ska se om jag kan hitta nått kort på den sen
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • Mick13
                              • May 2008
                              • 1796

                              Ursprungligen postat av ImPulse
                              Jag tror att jag har den kvar, dock ligger den på jobbet. Jag ska kika på måndag och hittar jag den så kan jag skicka info till dig i PM här. :]
                              Vore juste . Jag lurar på en bänk till mitt 300 kar som ser bra ut men inte heller kostar skjortan.
                              In vino veritas, in aqua sanitas

                              Kommentar

                              • Bahuba
                                • January 2009
                                • 20

                                Ursprungligen postat av Mick13
                                @bahuba
                                Det är bra kräm i PC fläktarna sedan finns det fläktar som är för styrskåp serverrack och liknande de går på vanlig AC 230 kolla på ELFA's hem sida men jag är osäker på hur mycket de väsnas.
                                Tack för tipset, ska kolla och se vad dom har att erbjuda. Är ju även ute efter små dörrbrytare, ska ha LEDi varje skåp som tänds när man öppnar dörren så man hittar det man söker
                                Jobba sig varm??? Nä, här har du en som kan frysa

                                Kommentar

                                Arbetssätt...