Hemmabyggen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    Ursprungligen postat av Narii
    Fotar du med mobilkamera? Lr stänger du av blixten med flit

    Dom ser fina ut, den av körsbär är snyggast
    Mobilkamera.

    Tack, men den är också minst användbar...

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      Ursprungligen postat av JLi
      NIC. Har du karvat ur ett stycke eller har du limat ihop flera mindre bitar för att undvika sprickor i skedarna? Kanske inte så hårda material spricker så lätt.
      Jag yxar ur ett trästycke så mycket det går, sen täljer jag det sista, gröper ur och sandpapprar. Sen oljar jag in med vanlig olivolja.
      Hittils har ingen spruckit förutom nån enstaka när man håller på att karva..
      Karvade ihop en liten snutt.
      A fast video of spooncarving.My spoons are not intended to be beautiful, just useable.

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Guest

        Wow me yxa.
        Vrf är den av körsbär minst användbar? Smakar den nåt lr?

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          Ursprungligen postat av Narii
          Wow me yxa.
          Vrf är den av körsbär minst användbar? Smakar den nåt lr?
          Hehe, nä d e bara som så att det var den första jag gjorde så den blev inte så tunn...

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            Ursprungligen postat av JLi
            NIC. Har du karvat ur ett stycke eller har du limat ihop flera mindre bitar för att undvika sprickor i skedarna? Kanske inte så hårda material spricker så lätt.
            Just det, Björkstycket har torkat inomhus i 2 år, skulle göra ölkrus egentligen...

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Nu på nästa Syd träff så hoppas jag att du klär ut dig till en Viking och odlar hel skägg skaffar liknande outfitt,och skär ut skedar och hugger lite med yxa och så står vi runt dig och frågar en massa om detta kan även fråga grannarna om dem kan komma över ----är detta ok Nickan??..-)
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Nu på nästa Syd träff så hoppas jag att du klär ut dig till en Viking och odlar hel skägg skaffar liknande outfitt,och skär ut skedar och hugger lite med yxa och så står vi runt dig och frågar en massa om detta kan även fråga grannarna om dem kan komma över ----är detta ok Nickan??..-)

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Whistler84
                  • November 2007
                  • 850

                  Vad gör den här tråden i Offtopic? Borde väl i allra högsta grad ligga i "Akvarier och tillbehör"...

                  Kommentar

                  • Guest

                    Varför då? Den handlar ju inte om akvariehemmabyggen utan hemmabyggen öht.

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      Spelar väl ingen roll var skiten ligger...

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        hemma byggen? inkluderar detta smycken o sånt?? kör på det i allafall.

                        hästarna är gjorda i vanlig röd lera och sedan brända på ett speciellt sätt för att bli svarta

                        Hemmabygge vet jag inte. det är ju inte ett soffbord.. men kan man lägga upp skedar så kan man lägga upp lerhästar eller?
                        Bifogade filer
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • JLi
                          • December 2004
                          • 773

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          hemma byggen? inkluderar detta smycken o sånt?? kör på det i allafall.

                          hästarna är gjorda i vanlig röd lera och sedan brända på ett speciellt sätt för att bli svarta

                          Hemmabygge vet jag inte. det är ju inte ett soffbord.. men kan man lägga upp skedar så kan man lägga upp lerhästar eller?
                          Hemmabygge i alra högsta grad förutsatt att du gjort dem själv
                          h. Johan

                          Kommentar

                          • JLi
                            • December 2004
                            • 773

                            Gjorde till julen det här garaget åt sonen. Han är mycket glad över det och det tjänstgör som traktor hall. Hans morfar är jordbrukare så han vet hur det skall gå till. Finessen är det löstagbara taket som möjliggör lek även "inomhus".
                            Bifogade filer
                            h. Johan

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              har gjort det själv i allra högsta grad

                              Garaget var ju suveränt snyggt. blir sugen själv faktiskt sitta där med en grålle o nynna snappsvisor=)

                              nämen seriöst riktigt snyggt!
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Mick13
                                • May 2008
                                • 1796

                                Riktigt snygga kusar på miner lite av de som de hittade i kina, du vet ler soldat armen som vaktade kejsare graven. Snygga smycken med.
                                In vino veritas, in aqua sanitas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...