Inför dödsstraff!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

Ursprungligen postat av Olof Loklint
    - Det finns ju alltid det gamla att falla tillbaka på: Öga för öga -tand för tand! Det finns även exempel på hur man i andra länder har en mer "tillämpande" rättvisa. En otrogen kvinna kan stenas till döds i pausen under en fotbollsmatch. Om vi tycker det tillvägagångsättet är omoraliskt,inhumant eller barbariskt känns det inte särskilt logiskt att vi själva ropar på dödsstraff!
    Håller du med om att en sexualbrottsling och psykopat aldrig borde släppas ut igen pga att insatsen/riskerna är för stora om de återfaller till brott???
    Och vi kan faktiskt inte bota de här störda personligheterna för det är inga psykiska sjukdomar.

Om du håller med om det, vad är då den mest humana lösningen? Sätta dem på en öde ö tillsammans med alla andra mördare eller låsa in dem och kasta bort nyckeln??
    Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Klinten
      • July 2007
      • 1313

Ursprungligen postat av Katharina
      Alla som inte är svenska medborgare borde vi kasta ut omedelbart och inte ödsla pengar på att ha dem i fängelse här. Det är väl upp till deras hemland om de vill ha dem lösa sedan. Vi kunde lägga de sparade slantarna på större gränskontroll så brottslingarna inte återvänder. Kanske kunde vi fånga upp lite knark också påväg in i landet vore ju lite trevligt med lite koll iaf.. någonstans i landet..
      - Kan hålla med till viss del. Det finns dock en hake även med detta resonemang. Beroende på att vi har olika typer av rättsväsende, eller kanske brist på detsamma, händer det att "invandrare" som blivit fällda för brott samt därefter utvisas helt enkelt ställs på gatan i sitt hemland!

Det finns ingen "myndighet" som tar hand om denne person. Det kan få till följd att "brottslingen" ifråga helt slipper straff! Dessutom händer det att nämnde brottsling tar nästa plan tillbaka till Sverige!

..och det är ju inte den optimala lösningen!
      * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

Kommentar

• Klinten
        • July 2007
        • 1313

Håller du med om att en sexualbrottsling och psykopat aldrig borde släppas ut igen pga att insatsen/riskerna är för stora om de återfaller till brott???
        Och vi kan faktiskt inte bota de här störda personligheterna för det är inga psykiska sjukdomar.

Om du håller med om det, vad är då den mest humana lösningen? Sätta dem på en öde ö tillsammans med alla andra mördare eller låsa in dem och kasta bort nyckeln??

- Mycket nu! Jag har ingen lösning på detta dilemma. Ett slags moment 22. Det är inhumant att ha folk inlåsta på livstid - men det är även tokigt att döda folk i lagens namn!

Kommentar

• Katharina
          • December 2006
          • 4045

Det finns ingen "myndighet" som tar hand om denne person. Det kan få till följd att "brottslingen" ifråga helt slipper straff! Dessutom händer det att nämnde brottsling tar nästa plan tillbaka till Sverige!
          ..och det är ju inte den optimala lösningen!
          Jag sa just att vi ska ha bättre gränskontroll.. använda de sparade slantarna från fängelsen till tullgubbar som kan passa på och stoppa lite knark också..

Jag bryr mig inte så mycket om straff.. Skydda medborgare är mitt fokus.. Det är upp till brottslingens hemland anser jag..
          Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• *db*
            • February 2007
            • 243

Ursprungligen postat av Tenkare
            Med risk för att låta otrevlig och det är faktiskt inte min mening, men vad bygger du ditt uttalande på? Verkar lite drastiskt. Jag har själv rört mig i dessa kretsar tidigare och känner inte igen detta. Jag har alltid blivit trevligt bemött på både fester och när man varit där rent allmänt.
            Det är knappast så att dom vill fungera som någon sorts polis åt allmänheten.
            jag bygger uttalandet på egna iaktagelser.
            men självklart finns det trevliga människor där.har själv stött på en hel del själv.
            men ska man bygga upp en relation med en del av dessa människor så tycker jag man även ska va medveten om riskerna.
            det e ju inte direkt scouterna vi snackar om
            tex. vet jag att privata skulder kan "gå ganska snett" ibland.
            nej,jag tror inte heller de vill va nån poliskår på det sättet.
            men det e ju onekligen så att det finns en hel del stålar att tjäna på indrivningar av skulder mm..

mvh Danne

Kommentar

• Klinten
              • July 2007
              • 1313

- Är fortfarande skeptiskt till dödsstraff!

Kommentar

• Katharina
                • December 2006
                • 4045

- Är fortfarande skeptiskt till dödsstraff!

Bara för att det är "inne" att vara emot det lr??? För att det låter bra...

Obs. För alla som är osäkra så retas jag lite
                Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

Ett stort argument till att inte ha dödsstraff är att folk kan dömas oskyldigt. Men då anser jag att vi borde avskaffa fängelser också, av samma anledning. Det kan förstöra ett liv det med..

Jag är alltså inte helt klart för dödsstraff, jag bollar tankar och talar emot gängsle åsikt även om jag delvis håller med...
                  Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Klinten
                    • July 2007
                    • 1313

Jag sa just att vi ska ha bättre gränskontroll.. använda de sparade slantarna från fängelsen till tullgubbar som kan passa på och stoppa lite knark också..

Jag bryr mig inte så mycket om straff.. Skydda medborgare är mitt fokus.. Det är upp till brottslingens hemland anser jag..

- Håller med! Bättre gränskontroll vore fint. Men. I samband med att vi blev fullvärdiga medlemmar i EU flyttades gränskontrollen längre bort! Nu är det tänkt att det skall finnas en "mur" runt alla EU-länder som skall vara svår att överträda.
                    Däremot kan som bekant folk röra sig mer obehindrat inom EU-familjen. Detta har fått till följd att Tullens resurser minskat radikalt (eller omfördelats). Nu måste vi allt mer förlita oss på att gränsskyddet mot EU silar bort de fulaste bovarna...

För övrigt hörde jag att en intern utredning föreslog att Tullens uppgifter skulle tas bort helt uppe i Happaranda. Istället skulle deras uppgifter handhas av den lokala polisen. En underbemannad polis som redan tidigare skall bevaka/skydda folk på 1/4 av Sveriges yta!

Kommentar

• Klinten
                      • July 2007
                      • 1313

Bara för att det är "inne" att vara emot det lr??? För att det låter bra...

Obs. För alla som är osäkra så retas jag lite
                      - Ärligt talat! Jag vet inte! Skulle mina döttrar bli utsatta för ett liknande övergrepp....då vete tusan..om man inte skulle utkräva blodshämd!

Kommentar

• Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

Nu surnar snart sambon för att jag är osocial.. Godnatt zoopare..
                        Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Klinten
                          • July 2007
                          • 1313

Nu surnar snart sambon för att jag är osocial.. Godnatt zoopare..
                          - Haha! (men utan debatt stannar utvecklingen) Även om ämnet är svårt!

Kommentar

• Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

Ha ha.. Han har redan somnat på soffan.. Ja, det har varit en tung dag idag.. Vi har varit ute hela dagen och det är man ju inte van vid..

Apropå blodshämnd. Det var en 50 åring som hoppade på en flicka som bara var några år. Flickans pappa och en till man (minns inte) upptäckte det och kom springande. Gubben hoppar i vattnet och pappan med assistent hoppar i en båt och cirkulerar kring förövaren tills polisen var på plats.

Jag vet att jag hade dränkt gubben innan polisen hunnit fram. Jag hade aldrig tagit mig tid att ta båten, jag hade hoppat efter och hängt mig ryggsäck på gubben tills han hade drunknat. Jag vet det med mig själv, utan tvekan.. Fokus hade varit att inte släppa gubben ur sikte, att stoppa honom.. Båten hade inte varit påtänkt överhuvudtaget..

Ja ja.. Bingen ropar.. återigen sov gott zoopare...
                            Senast redigerad av Katharina; 19 April 2008, 22:37.
                            Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• C.Ciklid
                              • February 2005
                              • 12055

- Jag är "rädd" för gäng som springer omkring och ställer till elände!

- Är verkligen detta sanningen? Jag har hört detta påstående ett antal gånger. Hur kan man få reda på det faktiska förhållandet? Finns det uppgifter som är offentliga man kan ta del av?

- Hm! Mina bröder är och har varit MC-burna i många år. Om det är den "kulturen" du hänvisar som de representerade är jag med. Är det däremot den så kallade "kriminella" MC-kulturen du förespråkar backar jag genast. Kriminalitet är lika illa om den utövas av svennar med MC eller invandrare med krossade flaskor!
                              Jag vet inte hur det är där du bor, men Köping/Arboga är det verkligen tråkiga förhållanden innom detta område med invandrargäng. Tyvärr... Jag kan berätta massor som hänt mina vänner och min familj, men det tänker jag inte ta upp här.

Saker skrivs aldrig i media osv pga olika skäl. Men har man god infiltrering (polis) så vet man hur läget är. Det räcker väll oftast att titta på Efterlyst och upptäcka att de flesta rån/annat brott utförs av "personer som talar med brytning".

Jag menar så klart de mc klubbar du åxå menar. MEN jag tycker även att i HA, Outlaws m.f. så finns det faktist trevliga killar åxå. Det är ju inte så att jag är gift med det de gör.

//Camilla
                              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• C.Ciklid
                                • February 2005
                                • 12055

Ursprungligen postat av *db*
                                Självklart ska man inte dra alla över en kam,alla mc gäng är inte kriminella.
                                men när man kommer till dem som anser sig stå över lagen bör man se upp.
                                trevliga att fika med?
                                anders eklund ansågs tydligen vara det också innan denna historia uppdagades.
                                dessa personer förlitar sig till stor del av utpressning(låga straff).
                                tjänster o gentjänster.vi "bjuder på fika" idag du imorgon,övermorgon, dan efter den,hela nästa vecka osv...
                                självklart har de även mycket att vinna på att bli accepterade av samhället.
                                det är förmodligen deras drömscenario at medelsvensson vänder sig till dem istället för polisen...

mvh Danne
                                Du är ju inte gift med det de kanske gör. Till stor del av de såkallade indrivningar görs oftast inte av medlemmar utan av personer som de kanske lejer.

Du vet, många klubbar brukar ha fester på helgerna. Det är oftast mer städat på dem än vad det är på puben vill jag lova.

//Camilla
                                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

Arbetssätt...