Fiskmardröm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pytte86
    • November 2007
    • 158

    #16
    jag har aldrig haft drömmar om akvarie oså. men jag har grymt svårt att sova samma natt som jag har tex skaffat ytterfilter, nytt kar. sånna saker. blir nervös som fan första natten så när det kommer nått nytt ljud så måste jag dra upp och kolla så det inte läcker osv

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Vilken rolig tråd...

      Skrattar så jag nästan kissar på mig
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #18
        Håller med dig Nina82 xD hyffsat rolig tråd!

        Själv så drömde jag att min snakehead hade blivigt 3 meter här om natten och att den hoppat ur från karet och försökte slå ihjäl mig xD
        hahahahah skratta ni bara men jag har en livlig fantasi ^^ och det påverkar mina drömmar lol hehe.

        Kommentar

        • Öronräv
          • March 2007
          • 754

          #19
          Jag drömde att jag hade skägg, men det var inte vilket skägg som helst.
          Det var skägg av pistia-rötter. jag var oändligt besvärad och försökte få bort det men det växte bara ut igen vad jag än gjorde
          There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

          http://oeronraev.bilddagboken.se/

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #20
            Ha, ha....

            Nu har jag oxå smittats av era akvariedrömmar

            Vi håller på att ändra om rätt mycket i karen här hemma och planerar än det ena och än det andra. Ska flytta till sommaren så många idéer finns i huvudet nu om hur det ska bli.

            Inte visste jag att jag hade just detta i huvudet bara
            Jag drömde att vi skulle ha slimline i 84L för det pratade jag och sambon om igår, men det finns dock ingen slimline i den storleken. Hur som helst var det inte vilken slimline som helst utan ROSA slimline . Och till det hade vi ROSA fiskar .

            Idén om de rosa fiskarna måste jag ha fått från tråden här på zoopet där det diskuterades just rosa fiskar . Men var jag fått rosa slimline ifrån det måtte bara gudarna veta
            Kanske nåt att satsa på Kjell
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • angrylinkan
              • August 2007
              • 265

              #21
              Ursprungligen postat av Nina82
              Ha, ha....

              Nu har jag oxå smittats av era akvariedrömmar

              Vi håller på att ändra om rätt mycket i karen här hemma och planerar än det ena och än det andra. Ska flytta till sommaren så många idéer finns i huvudet nu om hur det ska bli.

              Inte visste jag att jag hade just detta i huvudet bara
              Jag drömde att vi skulle ha slimline i 84L för det pratade jag och sambon om igår, men det finns dock ingen slimline i den storleken. Hur som helst var det inte vilken slimline som helst utan ROSA slimline . Och till det hade vi ROSA fiskar .

              Idén om de rosa fiskarna måste jag ha fått från tråden här på zoopet där det diskuterades just rosa fiskar . Men var jag fått rosa slimline ifrån det måtte bara gudarna veta
              Kanske nåt att satsa på Kjell
              he he he kul att kunna påverka dina drömmar.
              hehe den rosa fisken kom till mej i en dröm också (erkänn att den var snygg)
              men den var det ända som var rosa.
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1918467

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #22
                I går natt informerade sonen mig om en hemsk mardröm, vi hade(efter universeum besök) haft ett JÄTTESTORT akvarium med malar och rockor och man kunde styra dom med datormusen men när man släppte musen simmade dom som vanligt, då hade hans mormor klampat in i drömmen och lyft upp akvariet och skakat det så att alla fiskarna skvimpade ur.. ..kan tilläggas att han var göra sur på på sin mormor..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • fifi
                  • August 2006
                  • 695

                  #23
                  Haha, jag har också drömmar om mina akvarier väldigt ofta, den värsta hittills var väl när jag drömde att min väderål hoppade ut ur akvariet och kröp omkring på golvet och började växa - det var mycket realistiskt och när jag vaknade var jag faktiskt inte säker på ifall det var en dröm eller inte.

                  Tills slut var den omkring 20-30 meter lång, hade ett underbettsgap med enorma vassa spetsiga tänder omkring 2 meter stort och hade utrotat nästan hela mänskligheten, några som inte luktade "rätt" för den att äta hade överlevt och bodde i tunnelbanor..

                  Myycket underligt och väldigt grafiskt! Det är det bästa och sämsta med mina drömmar, oavsett mardrömmar, bradrömmar, akvarie eller torrdrömmar, dom är så verkliga i färger, lukter, smaker och till och med i känseln, jag kunde känna hur min monsteråls dreggel droppade på mig i en del av drömmen. Värsta filmen, fast gratis
                  mvh
                  Fifi

                  I'm so cute, I poop rainbows.

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    #24
                    Är det naket och snygga bilar oxå, har du nån torrent url så man kan tanka hem den?
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      #25
                      Shit, drömde häromnatten att akvariet var invaderat av massa yngel från några äckliga fiskar med utåtstående fjäll.., creepy fan...

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • 0422
                        • August 2007
                        • 644

                        #26
                        Jag drömde för ett par nätter sedan att min synodontis började växa, fick en massa starka färger, lite som en kinesisk drake, fast en synodontis... Sen simmade han ut ur akvariumet, genom rummet, fram till sängen, för att kolla på ett halsband jag hade, men han tyckte inte om det. Och av någon anledning hade jag i mitt lilla akvarium en stor jävla lax som han givetvis bet ihjäl... Det underliga är att det kändes så verkligt, och i drömmen hade det hänt samma sak tidigare, liksom :S
                        - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                        Kommentar

                        • oskarwallin
                          • February 2008
                          • 1080

                          #27
                          Ursprungligen postat av Trollsvans
                          Spännande korsning... Nån som är skillad på Photoshop kan ju försöka sig på det, och ge oss ett gott skratt...

                          inte så duktig på photoshop men här kommer ett 15 mins försök ;P

                          60,58 liter
                          **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                          *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                          Kommentar

                          • 0422
                            • August 2007
                            • 644

                            #28
                            Ursprungligen postat av oskarwallin
                            inte så duktig på photoshop men här kommer ett 15 mins försök ;P

                            http://img166.imageshack.us/img166/9...tykopiamz8.jpg

                            Haha, NICE! xD
                            - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                            Kommentar

                            • Trollsvans
                              • November 2007
                              • 1118

                              #29
                              Läckert värre!
                              //Troll

                              Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                              Kommentar

                              Arbetssätt...