Fiskmardröm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 0422
    • August 2007
    • 644

    Fiskmardröm

    Undrar om det bara är jag som drömmer om mina fiskar ibland på natten...?

    Har nu två gånger drömt att mina kuhliiålar fått yngel, samt att jag inatt drömde att min synodontis dog, och jag blev jätteledsen. Det läskiga var att jag i drömmen tänkte "Men snälla, kan det här inte vara en dröm? Sånt här händer inte... Men nej nej, det är verklighet".
    - MAKE LOVE NOT LANDFILL -
  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    #2
    Jag har drömt om mina akvarium några gånger och den starkaste drömmen är när jag upptäcker att mitt stora akvarium är invaderat av stora svarta skalbaggar lite läskigt faktiskt .

    Kommentar

    • taiyo
      • February 2008
      • 99

      #3
      Haha, vi har redan börjat drömma fast vi skaffade de första fiskarna igår. Vi fick ju yngel igår också men de blev nog uppätna allihop för vi såg bara ett... vet inte om det lever än. Men min pojkvän drömde att det var yngel i toaletten, själv drömde jag att det var några yngel som klarat sig och vuxit till sig lite bara på en dag, så jag var riktigt glad...
      Nybörjare med 300L

      Kommentar

      • Ramnissan
        • October 2007
        • 514

        #4
        Jo fy sjutton!
        Jag drömde att jag var tvungen att hålla ordning på 10 smådiscus i amazonasfloden med bara händerna, efter att ha satt i en ytterfilter med för starkt flöde i deras akvarium. Det var inte lätt alls det..

        Snacka om att jag hade träningsvärk i hela kroppen efter 2 dagar, då kan man säga att man jobbat hårt, även i drömmen..

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #5
          Ha ha Själv drömde jag härom natten att jag hittade torkade döda räkor ÖVERALLT när jag städade - t o m under tangentbordet
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          • Trollsvans
            • November 2007
            • 1118

            #6
            Själv drömde jag att jag hade startat en affär med akvariegrejer...
            Och lyckats odla fram zebramönstrade discusar, och roligast av allt, sjöborrar. I stål.
            //Troll

            Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

            Kommentar

            • Whistler84
              • November 2007
              • 850

              #7
              Sjöborrar i stål låter nice.

              Själv har jag drömt ett par gånger att mina ancistrus lämnat karet och flugit runt i köket som små fåglar. Efter en stund letar de sig in bakom köksluckorna, för där växer det mumsiga alger.

              Mina öronålar har ju rymt ett par gånger i drömmarna också och lagt sig under min säng.

              Likaså har man kallsvettig sprungit in i akvarierummet och kollat om något av karen läckt, för man drömt att det forsat tusentals liter vatten efter att 450-karet spruckit mitt itu och att man simmat ut i köket för att fixa frukost.

              Hjärnan är en fantastisk manick...

              Kommentar

              • Trollsvans
                • November 2007
                • 1118

                #8
                Jo, visst var dom häftiga, helt kromade, så dom blänkte och speglade allt omkring sig, men dom var såååå besvärliga, var tvungen att stå och fila på en bit armeringsjärn för dom vägrade äta annat än handgjort järnpulver...
                som sagt, hjärnan är en underlig apparat.
                //Troll

                Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                Kommentar

                • 0422
                  • August 2007
                  • 644

                  #9
                  Haha, jag är visst inte den enda som drömmer om mina fiskar

                  Den synodontis jag drömde dog inatt är ute och letar mat för fullt nu dessutom ^^

                  Drömde även någon gång att jag hade discusar, fast när jag köpte dem sa de att de var platys :S
                  - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                  Kommentar

                  • Ramnissan
                    • October 2007
                    • 514

                    #10
                    *asg* Den var bra, discusplaty

                    Kommentar

                    • 0422
                      • August 2007
                      • 644

                      #11
                      Mmm, blåa och fina var de, dessutom fick de yngel
                      - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                      Kommentar

                      • Trollsvans
                        • November 2007
                        • 1118

                        #12
                        Spännande korsning... Nån som är skillad på Photoshop kan ju försöka sig på det, och ge oss ett gott skratt...
                        //Troll

                        Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                        Kommentar

                        • maria_
                          • March 2007
                          • 2867

                          #13
                          Jag brukade mest ha fiskmardrömmar innan jag skaffade akvarium. Då drömde jag att jag helt plötsligt kom på att jag hade ett akvarium som jag hade glömt bort, och fiskarna hade inte fått mat på jättelänge och höll på och dö. Och så var där dessutom bläckfiskar, ålar och hajar i akvariumet som åt upp mina söta små fiskar.

                          Sen en gång drömde jag att jag skaffade en massa akvarium, men en efter en började de hela tiden läcka och jag fick flytta ihop fler och fler fiskar då antalet fungerande akvarier sjönk.

                          Och så drömde jag en gång att alla fiskarna hade rymt och gömde sig på olika ställen i lägenheten. Jag hade ju bråttom att hitta dem, så de inte skulle torka ut och då, men de fattade inte det så de försökte bara simma ifrån mig.
                          Med vänlig hälsning,
                          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                          Kommentar

                          • danneregner
                            • October 2006
                            • 1347

                            #14
                            jag drömmer ofta att jag startar en akvarieaffär. på dagarna ibland också. jättekul att sitta och tänka på medans nån gammal lärare maler på om kemi eller religon
                            Diskus

                            Kommentar

                            • Inka
                              • July 2005
                              • 1233

                              #15
                              Oooh, jag har haft en fruktansvärd massa gröna räkor inatt. De var hemska, rymde ur akvariet och satte sig på fönstren, så jag sprang runt med en håv och fångade räkor, snabba var dom små skitarna också... Dessutom hoppade dom mot täckglasen så dom lyftes lite och jag visste att dom skulle rymma igen förr eller senare, så min desperata jakt var helt onödig egentligen... Förutom det så satt det en svart och gul fjärilslarvsliknande sak inne i akvariet som var skitäcklig och som skulle komma att förpuppa sig och bli till något ännu större och äckligare...

                              Jo, akvariedrömmar är rätt vanliga här med... fast dom kan vara en smula trevligare än den jag hade inatt...
                              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                              www.kvitter.n.nu

                              Kommentar

                              Arbetssätt...