Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av karrokaja
    såg en bäver i ån som rinner förbi vid jobbet

    Synd som fan att det är så!
    en riktigt elak jävla kärring ska gå åt lika hårt som Flynn! man kunde ju ha dragit henne efter hästarna i slutet
    tycker faktiskt att sully skulle få ge henne stryk... han jobbade ju för henne förut, dom hade väl en liten romans,
    så han hade lätt kunnat få spöa på sitt gamla urdankade ragg

    Cutter var en jävligt mysig kille... trodde han skulle vara som flynn, bli en sån elaking och sabba allt, men han var skön rätt igenom.

    Där är vi olika... jag kommer aldrig ihåg namn på företag som gjort spel eller genrer eller nåt sånt.
    Jag är lika dåligt påläst varje gång jag köper ett spel - vilket ofta slutar med att jag får ett skitspel. därför litar jag på ditt ord
    anyway - kommer det en 4:a så friar jag till dej
    men först ska jag sova lite.

    well, sleep tight, ani "goddamn" maniac!
    Ja, och så anses det väl vara mer "synd om" kvinnliga skurkar i spel och filmer, medan de manliga skurkarna bara är kräk, rätt och slätt. Minns en scen i det gamla Metal Gear Solid till PS1, där Solid Snake har en eldstrid med den kvinnliga krypskytten Sniper Wolf. Och när hon ligger för döden där i snön, så sitter han och smörar järnet för henne, hon är minsann en ädel varg och inte en smutsig hund, bla bla bla Gjorde han det med nå´n av de manliga skurkarna han tog hand om? Nej, så klart inte... Men hon var precis lika livsfarlig och samvetslös som de var...

    Hehe, ja, Cutter, det som är det roliga med honom, är att han ser ut som en typisk "all brawn but no brain"-typ, men var nästan mer påläst och allmänbildad än Nate, typ man ska inte döma boken efter omslaget. Han började ju som "skurk", han låtsades vara på Katherine Marlowes sida.

    Tja, har inte så många att komma ihåg, är rätt kräsen när det kommer till spel och filmer, och kan väl namnen på en handfull spelutvecklare och filmregissörer. Men jag läser speltidningar, och läser recensioner, spel är ju en aning för dyra för att köpa grisen i säcken, så att säga. Hehe, apropå grisen i säcken, så ska jag se Galenskaparnas 30-årsrevy i höst

    Friar du till mig bara om det kommer en fyra? Då har jag ytterligare en anledning att hoppas att det kommer en fyra då Men där kommer ju alltid finnas ett tvivel, är det mig hon vill ha, eller är hon bara ute efter mitt Uncharted 4?

    Japp, "sleep tight, dream of bedbugs tonight" som Timon och Pumbaa brukar säga.
    Senast redigerad av Shepard; 21 April 2012, 02:29.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Animaniac
      Ja, och så anses det väl vara mer "synd om" kvinnliga skurkar i spel och filmer, medan de manliga skurkarna bara är kräk, rätt och slätt. Minns en scen i det gamla Metal Gear Solid till PS1, där Solid Snake har en eldstrid med den kvinnliga krypskytten Sniper Wolf. Och när hon ligger för döden där i snön, så sitter han och smörar järnet för henne, hon är minsann en ädel varg och inte en smutsig hund, bla bla bla Gjorde han det med nå´n av de manliga skurkarna han tog hand om? Nej, så klart inte... Men hon var precis lika livsfarlig och samvetslös som de var...

      Hehe, ja, Cutter, det som är det roliga med honom, är att han ser ut som en typisk "all brawn but no brain"-typ, men var nästan mer påläst och allmänbildad än Nate, typ man ska inte döma boken efter omslaget. Han började ju som "skurk", han låtsades vara på Katherine Marlowes sida.

      Tja, har inte så många att komma ihåg, är rätt kräsen när det kommer till spel och filmer, och kan väl namnen på en handfull spelutvecklare och filmregissörer. Men jag läser speltidningar, och läser recensioner, spel är ju en aning för dyra för att köpa grisen i säcken, så att säga. Hehe, apropå grisen i säcken, så ska jag se Galenskaparnas 30-årsrevy i höst

      Friar du till mig bara om det kommer en fyra? Då har jag ytterligare en anledning att hoppas att det kommer en fyra då Men där kommer ju alltid finnas ett tvivel, är det mig hon vill ha, eller är hon bara ute efter mitt Uncharted 4?

      Japp, "sleep tight, dream of bedbugs tonight" som Timon och Pumbaa brukar säga.
      crazy as hell!
      Jag tänkte också på den bruden, nu när vi pratar om att kvinnliga skurkar aldrig får stryk, men jag tyckte nog att hon fick rätt jävligt med stryk i det spelet.
      Dock var det så längesen så jag minns inte att han satt och smörade för henne efter själva fighten damn it!

      Om dom gör en film av uncharted och cutter kommer spelas av jason statham så kommer jag seriöst att sparka dom i röven!
      älskar hans wise-ass-repliker, så jävla skön dialekt och stil på den snubben

      Exakt, där är problemet med mej.
      Jag är spelnörd, men jag ser mej inte som det själv, därför prenumererar/köper jag inte tidningar
      Det var VÄLDIGT längesen jag köpte ett spel... sist var väl typ portal från steam för några månader sen...
      GLaDOS är väl en tjej? hon får väl rätt mycket spö tycker jag, fast hon dör ju inte :/
      sist jag köpte ett riktigt fysiskt spel var typ 2005 eller nåt, resident evil, till min brorsa

      Hahaa!! awww - vad fint
      Ja... tvivel finns det alltid här i livet den som lever får se, typ.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        Sista spelet man klarade ut var visst Assassins creed revelations, nu har det bara varit Skyrim som gällt de senaste månaderna...

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av karrokaja
          crazy as hell!
          Jag tänkte också på den bruden, nu när vi pratar om att kvinnliga skurkar aldrig får stryk, men jag tyckte nog att hon fick rätt jävligt med stryk i det spelet.
          Dock var det så längesen så jag minns inte att han satt och smörade för henne efter själva fighten damn it!

          Om dom gör en film av uncharted och cutter kommer spelas av jason statham så kommer jag seriöst att sparka dom i röven!
          älskar hans wise-ass-repliker, så jävla skön dialekt och stil på den snubben

          Exakt, där är problemet med mej.
          Jag är spelnörd, men jag ser mej inte som det själv, därför prenumererar/köper jag inte tidningar
          Det var VÄLDIGT längesen jag köpte ett spel... sist var väl typ portal från steam för några månader sen...
          GLaDOS är väl en tjej? hon får väl rätt mycket spö tycker jag, fast hon dör ju inte :/
          sist jag köpte ett riktigt fysiskt spel var typ 2005 eller nåt, resident evil, till min brorsa

          Hahaa!! awww - vad fint
          Ja... tvivel finns det alltid här i livet den som lever får se, typ.
          Jo, hon och Snake hade väl en rätt utdragen "sniperduell" eller nå´t så´nt, om jag minns rätt. Och när man äntligen hade besegrat henne, så sitter Snake och smörar för henne... Hon var ju kriminell, och en terrorist, för böveln Och jag blev lite lack på Metal Gear Solidserien efter att jag klarat tvåan, den var ganska flummig Apropå kvinnliga spelkaraktärer, när man kan välja om man ska spela som man eller kvinna, så brukar jag faktiskt välja att spela som kvinna, i Mass Effect t.ex.

          Hehe, varför ska du sparka dem i röven om du älskar honom? Men ja, Uncharted hade passat bra som film.

          Tja, jo, jag köper en del spel, men många av dem har jag inte kört klarat, en del har jag inte ens börjat på, jag har ju mitt gamla spelintresse kvar i grunden, men är inne i en fas där jag inte orkar spela så mycket, och jag tröttnar fort om jag fastnar i ett spel.

          Hehe, vad är det som är fint?
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av Animaniac
            Jo, hon och Snake hade väl en rätt utdragen "sniperduell" eller nå´t så´nt, om jag minns rätt. Och när man äntligen hade besegrat henne, så sitter Snake och smörar för henne... Hon var ju kriminell, och en terrorist, för böveln Och jag blev lite lack på Metal Gear Solidserien efter att jag klarat tvåan, den var ganska flummig Apropå kvinnliga spelkaraktärer, när man kan välja om man ska spela som man eller kvinna, så brukar jag faktiskt välja att spela som kvinna, i Mass Effect t.ex.

            Hehe, varför ska du sparka dem i röven om du älskar honom? Men ja, Uncharted hade passat bra som film.

            Tja, jo, jag köper en del spel, men många av dem har jag inte kört klarat, en del har jag inte ens börjat på, jag har ju mitt gamla spelintresse kvar i grunden, men är inne i en fas där jag inte orkar spela så mycket, och jag tröttnar fort om jag fastnar i ett spel.

            Hehe, vad är det som är fint?
            nej blandade ihop raderna lite.
            Jag vill sparka dom i röven om dom tar jason statham som cutter i en film jag hoppas kommer.
            Jag älskar cutter och hans dialekt, en skön snubbe som inte ska spelas av jason statham.

            Jag vet inte hur det är när man spelar uncharted, men kan man växla mellan karaktärer.
            Typ om nate hoppar runt uppe ett berg och sully springer runt nere på marken, kan man växla mellan dom för att utforska miljöerna mera grundligt??
            det hade iaf varit jävligt coolt om man kunde.

            det som är fint var att du hittade en till anledning att längta efter 4:an om du vet att jag ska fria till dej när den kommer - det var fint sagt liksom ♥
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av karrokaja
              nej blandade ihop raderna lite.
              Jag vill sparka dom i röven om dom tar jason statham som cutter i en film jag hoppas kommer.
              Jag älskar cutter och hans dialekt, en skön snubbe som inte ska spelas av jason statham.

              Jag vet inte hur det är när man spelar uncharted, men kan man växla mellan karaktärer.
              Typ om nate hoppar runt uppe ett berg och sully springer runt nere på marken, kan man växla mellan dom för att utforska miljöerna mera grundligt??
              det hade iaf varit jävligt coolt om man kunde.

              det som är fint var att du hittade en till anledning att längta efter 4:an om du vet att jag ska fria till dej när den kommer - det var fint sagt liksom ♥
              Ok, tänkte det var nå´t så´nt

              Jag vet inte om du läste mitt inlägg om Mass Effect 3, men trots att jag blev besviken på slutet, så finns där en charmig karaktär, yeoman Samantha Traynor, en lite osäker tjej med en charmig engelsk accent, som man kan ha en romans med, vare sig man spelar som man eller kvinna Mass Effect ska tydligen bli film, men tyvärr bryr jag mig inte så mycket längre, efter treans slut.

              Nej, vad jag minns kan man inte styra nå´n av de andra, när Drake klättrar upp på ställen, så står Sully, Chloe, eller Elena kvar därnere och glor, hehe...

              Hehe, ja, det var rätt fint, eller hur Men så´n är jag.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Började köra Fable III... Hmm, alla spel där man kan få en prinsessa att rapa, och dessutom ta i från tårna, får plus i kanten Trodde det skulle vara ett ganska tungsint, och rätt gråbrunt spel, där man ska rädda världen från en ofattbart kraftfull, övernaturlig fiende, som t.ex Dragon Age (med tanke på tidsepoken), men... Det visade sig vara ett ganska lättsamt, färgglatt, och faktiskt rätt humoristiskt spel, men med en seriös underton. Och den där ofattbart kraftfulla, övernaturliga fienden verkar utbytt mot en korrumperad och tyrranisk ledare, som man ska avsätta. Skönt. Och man slipper menyer där man ska pilla och pula med alla magier, och där finns ingen inventory som blir full innan man hinner säga potion, och som man måste slösa en massa speltid på att tömma titt som tätt för att man ska kunna fortsätta. Också skönt.

                Men... Om nå´n här har spelat det, så snälla säg att det inte är viktigt för spelets handling att man går runt och blir vän med varenda kotte, och gör alla deras sidouppdrag? Visst, att skaka hand med dem, vissla för dem, och göra en rätt töntig hjältepose framför dem för att impa på dem, är kanske kul ett tag, men lite tröttsamt i längden Särskilt som man måste göra det flera gånger med varje person. Men hunden (ser ut som en Border Collie) är kul, och användbar, den springer runt och visar en dolda skatter, och kan tydligen, vad jag förstår, hjälpa en i striderna, när man tränat den tillräckligt.
                Senast redigerad av Shepard; 23 April 2012, 14:49.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • laasesku
                  • October 2002
                  • 660

                  Amnesia - ett typ av skräckspel. Spelade på projektor. Rekommenderar det inte om du har problem med blodtrycket
                  Vi skrek i kör

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Ursprungligen postat av laasesku
                    Amnesia - ett typ av skräckspel. Spelade på projektor. Rekommenderar det inte om du har problem med blodtrycket
                    Vi skrek i kör
                    Jag har bara startat det men aldrig spelat. När jag är klar med ett par andra spel (om det händer) så står det kanske på tur.
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Nå´n som kört Ratchet & Clank - All 4 One, och vet om det är nå´t att ha som singleplayerspel?
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Har spelat igenom Monkey Island Special Edition (det vill säga nyversionen av den gamla klassikern), och tja... Folket på Lucas Arts har ju en speciell humor, vad det verkar.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Köpte Ratchet & Clank Trilogy HD Collection till PS3 (de tre första R&C, som ursprungligen är till PS2), och har precis kört igenom ettan, och har precis börjat på tvåan. Har ju kört dem till PS2 innan, men ville köra igenom dem igen. De är kul och lättsamma spel, men precis som jag mindes från första spelgenomgången på PS2, så är tvåan ganska mycket svårare än ettan Min favorit i trilogin är nog trean.

                          Men hur som helst, har du en PS3, och inte har spelat R&C-spelen så kan jag rekommendera HD-samlingen, och även de R&C som har släppts ursprungligen till PS3, nämligen Ratchet & Clank: Tools of Destruction, A Crack In Time, och det korta men kul Quest For Booty.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Håller på med Ratchet & Clank 2, och som sagt, på sina ställen är det så svårt, och med så många fiender att det närmast blir en fars Inte en chans att man klarar det på första försöket, inte ens på tionde. Visserligen kan man ju levla upp Ratchets vapen och hälsa, och åka runt bland de planeter där man redan varit, men tar man vissa av planeterna när de blir tillgängliga, så är de som sagt på sina ställen löjligt svåra. Men eftersom spelet i sig är bra, så kämpar man på.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Nettan77
                              • May 2012
                              • 56

                              De senaste avklarade spelet e james bond de senaste o nu spelar jag Drakes fortune de senaste där oxå!

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Nettan77
                                De senaste avklarade spelet e james bond de senaste o nu spelar jag Drakes fortune de senaste där oxå!
                                Unchartedspelen är riktigt bra Både Drake's Fortune, Among Thieves, och Drake's Deception.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...