Jag har slutat att röka med Champix o Allan Carr!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ramnissan
    • October 2007
    • 514

    Ursprungligen postat av Katharina
    Åhh.. Va roligt.. Grattis!!! Ha ha.. Vad glad jag blir.. Den här tråden har kanske gjort lite nytta... Jag har påverkat folk på jobbet och privat också så det känns som att det har spridit sig lavinartat...

    Åhh.. Vilken härlig vår det kommer att bli i år
    Ja din tråd har inspirerat mig iallafall!

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      Ursprungligen postat av Ramnissan
      Ja din tråd har inspirerat mig iallafall!
      Läste ett sjukskrivningsintyg idag, sitter och gör löner just nu.. Killen hade kol.. hua.. nu skulle han inte ens klara av att jobba halvtid framöver...

      Om den här tråden har inspirerat 1 enda person så kan jag leva på det minst hela veckan...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Ramnissan
        • October 2007
        • 514

        Ursprungligen postat av Katharina
        Läste ett sjukskrivningsintyg idag, sitter och gör löner just nu.. Killen hade kol.. hua.. nu skulle han inte ens klara av att jobba halvtid framöver...

        Om den här tråden har inspirerat 1 enda person så kan jag leva på det minst hela veckan...
        Stackars kille!
        Ja då kan du göra det för jag är rökfri..

        Kommentar

        • surinam
          • September 2007
          • 673

          Jag har hållt upp i 5 dagar nu
          Använder plåster

          ska tilläggas att jag rökt non stop i 33 år....
          Senast redigerad av surinam; 04 March 2008, 23:01.
          1 st malkar
          1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            Jag slutade den 15:e februari förra året efter att ha rökt i 50 år. Motivation är det viktigaste och att behålla den. Lyckas man med det går det bra. Tyvärr brukar motivationen avta och förblekna med tiden om den inte är riktigt stor.
            Jag är övertygad om att min räcker och att jag kommer att fortsätta vara rökfri.
            Man skall inte sluta för att andra gör det utan för att man absolut vill det och då går det bra. Alltså se till att hitta rätt motivation!!
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            • Ramnissan
              • October 2007
              • 514

              Precis, finns inte den rätta motivationen så går det inte.
              Själv har jag tröttnat totalt på att röka och skulle ha slutat tidigare tillsammans med en väninna, men hon ville vänta tills den 1 mars och jag gjorde henne till viljes. Träffade henne idag och hon hade inte slutat.

              Men nu spelar det ingen roll för min del, jag slutade ju för att JAG ville.
              Väninnan vill sluta för att hon ska bli gravid, men det är inte motivation nog ännu verkar det som.

              Fantastiskt att kunna sluta efter så många år med rökning, jag tyckte mina 26 låg mig i fatet, men de gjorde de inte. Det funkar, livet är som vanligt men utan ciggen och det är det viktigaste för mig.

              Kommentar

              • Ramnissan
                • October 2007
                • 514

                Ursprungligen postat av surinam
                Jag har hållt upp i 5 dagar nu
                Använder plåster

                ska tilläggas att jag rökt non stop i 33 år....
                Grattis!!
                Underbart!

                Kommentar

                • surinam
                  • September 2007
                  • 673

                  En ny dag utan begär Det är inte klokt vilken slav man varit förut.
                  En kompis läkare berättade att en rökare har samma begär som en herionist. Sjukt.

                  Allt luktar så gott här hemma och jag har varit och köpt en massa färska kryddor och ställt i köket

                  Och jag slipper tänka på att ungarna luktar rök när de går till skolan etc.
                  Vid fläkten där jag alltid satt och rökte står nu en skål med citrontabletter. Känner jag lite sug sätter jag mig där och tar en tablett och suger på Funkar för mig och det är ju huvudsaken
                  Min make slutade snusa för 2 månader sedan och nu har vi slutat röka samtidigt och det går förvånandsvärt bra måste jag säga.

                  Idag ska jag putsa fönster och skura fönsterkarmar Operation skurning är startad
                  Hoppas ni får en härlig solig vårdag utan rök ni med.
                  Senast redigerad av surinam; 05 March 2008, 07:27.
                  1 st malkar
                  1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    Kul att det går bra för er och man blir aldrig för gammal att sluta. Finns så mänga fördelar med att vara rökfri så det borde vara motivation i sig själv. Efter drygt ett år utan cig så märks det att man mår bättre.
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • nelly.trott
                      • December 2007
                      • 355

                      hela 4½ dag har gått utan cigaretter och utan hjälpmedel !!!

                      Kaffe,tel samtal, shoping kändes lite jobbigt med hård som jag är =) ja så blev det ingen cig där nej !

                      Men jag har bestämt mig ATT : jag börjar röka när jag är 65 år gammal =)

                      Det känns betydligt lugnande =)

                      LYCKA TILL Till alla!!!!
                      När du vill att något skall försvinna,
                      kan du låta svavelsyra över detta rinna.

                      Kommentar

                      • Ramnissan
                        • October 2007
                        • 514

                        Grattis!
                        Kämpa på..

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Ursprungligen postat av Ramnissan
                          Precis, finns inte den rätta motivationen så går det inte.
                          Själv har jag tröttnat totalt på att röka och skulle ha slutat tidigare tillsammans med en väninna, men hon ville vänta tills den 1 mars och jag gjorde henne till viljes. Träffade henne idag och hon hade inte slutat.
                          Det är konstigt det där... Jag tror att inställningen att man är så himla trött på det är starkare än alla måsten och viljor..

                          Ursprungligen postat av surinam
                          En ny dag utan begär Det är inte klokt vilken slav man varit förut.
                          En kompis läkare berättade att en rökare har samma begär som en herionist. Sjukt.
                          Allt luktar så gott här hemma och jag har varit och köpt en massa färska kryddor och ställt i köket
                          Och jag slipper tänka på att ungarna luktar rök när de går till skolan etc.
                          Vid fläkten där jag alltid satt och rökte står nu en skål med citrontabletter.
                          Han Allan Carr som jag läste går ju emot etablissemanget och påstår att det är ett direkt löjligt fysiskt behov.. Behovet sitter psykiskt och hjärnan har hittat på en massa anledningar att få röka. Allan har fått alla rökavänjningskliniker på sig för att han påstår det men sedan har ju hans rökavänjning mycket bättre resultat än de traditionella. Jag tror att hans lyckade behandlingar låg på 95% ?! Men jag är inte riktigt säker nu..

                          Jag håller med Allan om att det är psykiskt, det är ju lite det den här tråden har handlat om.. Det verkar som att man måste göra alla saker minst en gång innan rökvanan är borta. För ett tag sedan sprang jag med vagnen till dagis, när jag anfådd kom till busshållsplatsen och kunde andas ut så blev jag röksugen. Det är ju sjutton inte fysiskt!!! Likadant när jag var klar med julshopingen, nu går jag ut och tar en cigg, tänkte jag först.. Sen när jag kommer på att jag har slutat så går suget över igen... Ett djupt andetag med öppen mun så är det mesta borta...

                          Ursprungligen postat av Guy Palm
                          Kul att det går bra för er och man blir aldrig för gammal att sluta. Finns så mänga fördelar med att vara rökfri så det borde vara motivation i sig själv. Efter drygt ett år utan cig så märks det att man mår bättre.
                          Hur då??? Berätta vad som är bättre... Sånt är ju en jättebra peppning..Nu köpte jag nått vätskedrivande på hälsokost idag.. Jag har sjutton ont i fötterna på kvällarna och ser ut som Kalle på Julafton på mornarna... Känns ju som man har åldrats i förtid här.. På jobbet tror de att det kan ta upp till 6 månader innan det ger med sig.. Själv är jag glad om det ger med sig alls...
                          Senast redigerad av Katharina; 05 March 2008, 20:36.
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            Ursprungligen postat av nelly.trott
                            hela 4½ dag har gått utan cigaretter och utan hjälpmedel !!!
                            Kaffe,tel samtal, shoping kändes lite jobbigt med hård som jag är =) ja så blev det ingen cig där nej !
                            Men jag har bestämt mig ATT : jag börjar röka när jag är 65 år gammal =)
                            Det känns betydligt lugnande =)
                            LYCKA TILL Till alla!!!!
                            Ha ha.. Jag måste berätta en sann, tragkomisk historia. Det var en gammal alkisgubbe som var med om en bilolycka och fick en massa små ärr på hjärnan och efter den skadan så kunde han inte ens känna lukten av alkohol så mådde han illa. Läkarna sa att om de visste vilket av alla de där små ärrbildningarna på hjärnan som hade skapat den effekten så skulle de skada alla alkisars hjärnor där...

                            Gubben... han sparade pengar för om han någon gång skulle kunna börja dricka igen...
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Ramnissan
                              • October 2007
                              • 514

                              Ursprungligen postat av Katharina
                              Ha ha.. Jag måste berätta en sann, tragkomisk historia. Det var en gammal alkisgubbe som var med om en bilolycka och fick en massa små ärr på hjärnan och efter den skadan så kunde han inte ens känna lukten av alkohol så mådde han illa. Läkarna sa att om de visste vilket av alla de där små ärrbildningarna på hjärnan som hade skapat den effekten så skulle de skada alla alkisars hjärnor där...

                              Gubben... han sparade pengar för om han någon gång skulle kunna börja dricka igen...
                              *S* Vilket öde..

                              Hur går det för er alla?
                              För mig går det hur bra som helst. Är mycket överraskad av att det är så enkelt. Ingen abstinens, ingen saknad..iiingenting.. Allt är precis som vanligt men utan ciggen som jag inte ens kommer ihåg att sakna eller tänka på under dagarna.. Skumt men underbart!

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                Nu i Malmö på auktionen kom jag på att jag saknade ciggen. Då gick jag ut till de andra rökarna och kom på att det var inte ciggen utan den sociala biten jag saknade. Inne i auktionslokalen var det svårt att föra ett samtal eftersom alla var upptagna med bud,listor och påsar
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...