Förmyndarland :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    #46
    Hittade detta i DN:


    Åter igen, det finns ickeboxare som gör sånt här också men du frågare efter exempel hos svenska boxare.
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • hambli
      • December 2004
      • 508

      #47
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Nedanstående är ett citat av vad du skrev ovan
      Jag skrev
      "men om det inte på något sätt påverkar dej, varför tycker du då det ska förbjudas?"

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det var ju du själv som drog argumentet att blir man inte påverkad själv av en sak så kan man inte vara emot det.
      du tycks hela tiden hitta saker i mina inlägg som jag inte äns själv vet om att jag har sagt. Jag ställde en fråga, inte påstod att det var så.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #48
        Ursprungligen postat av hambli
        du tycks hela tiden hitta saker i mina inlägg som jag inte äns själv vet om att jag har sagt. Jag ställde en fråga, inte påstod att det var så.
        Nåväl jag citerar bara exakt vad du själv skriver och då är det ju tur att jag vet vad du skriver då när du inte ens själv vet det
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • hambli
          • December 2004
          • 508

          #49
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Nåväl jag citerar bara exakt vad du själv skriver och då är det ju tur att jag vet vad du skriver då när du inte ens själv vet det

          jag har aldrig sagt

          Det var ju du själv som drog argumentet
          att blir man inte påverkad själv av en sak så kan man inte vara emot det.

          Kommentar

          • hambli
            • December 2004
            • 508

            #50
            jaja den här diskutionen kommer ingen vart. Det är tydligt att vi har 2 helt olika åsikter, men det är alltid kul med en diskution.

            Kommentar

            • Guest

              #51
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Anledningen till att väldigt många proffsboxare är kriminella vet jag inte, kanske betror det på anabola som du skriver, kanske på att hela branschen är skum med "maffiametoder" bland korrumperade managers och uppgjorda matcher.
              Det händer väl att en del tar steroider om det var det du menade men jag tror inte det är så vanligt de har ju kontroller.

              men jag tror inte att boxningen är så mycket mer kriminell än någon annan sport och som du nämnde innan i ett annat inlägg om förbrukade gamla boxare är kriminella så kan vi lika gärna förbjuda all sport speciellt skidåkning och friidrott där dopas det för fullt.

              Förbjud 400m häck och höjdhopp (sven nylander och patrik sjöberg) de nyttjar kokain och ska även det gå ut över sporterna då eller tex maradona han är ju också kriminell isf ja förbjud fotboll också när vi ändå är igång. (kunde inte låta bli)

              legalisera all kampsport i sverige om du frågar mig
              Senast redigerad av Gäst; 08 December 2006, 18:36.

              Kommentar

              • JiDDrA
                • September 2006
                • 83

                #52
                Ursprungligen postat av Micke
                Okej, några exempel; Fredrik Alvarez (kallad Sveriges Tyson) greps med kokain, George Scott gjorde fylleskaldan i "Fångarna på fortet" och har har varit i krogslagsmål precis som Anders "Lillen" Eklund. Inget konstigt för idrottsmän idag men du bad om exempel hos boxare.

                Men snälla inte kan du dra parallenen att bara för att du boxas så blire fylleskandaler? Vad är ignetligen en fylleskandal? Att man i det här fallet tar en öl för mkt? snälla det händer jämt, krogslagsmål? hur många fotbollsspelare, proffs som amatörer har inte hamnat i något sådant?

                Nej detta argument om att det är brott inblandat var nog det absoluts lägsta hitills, håll argumenten bättre.

                Kommentar

                • Nils Holmström
                  • November 2004
                  • 2195

                  #53
                  Det finns proffessionella skyttar och fäktare i sverige också. Även om det knappast är lika farliga sporter, så borde det åtminstone vara ett argument mot dem som är emot boxning av moraliska skäl.

                  Själv tycker jag att folk får väl slåss för pengar om de känner för det, men då kan de betala sin egen sjukvård efteråt också.
                  222 liter Malawi

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    #54
                    De som tävlar i vissa sporter proffessionelt får betala sina skador själva för de blir tvingade att ha specialförsäkringar.
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • Guest

                      #55
                      Ursprungligen postat av solbacka
                      De som tävlar i vissa sporter proffessionelt får betala sina skador själva för de blir tvingade att ha specialförsäkringar.
                      ja det kan säkert stämma, men det har dom nog råd med iaf de som får vara med på tex pride, det sägs vara sjuka summor man talar som de får för en match fast pride är ju inte så risk fritt...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...