Förmyndarland :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • He-Man
    • August 2006
    • 191

    Förmyndarland :(

    E så trött på att dom ska förbjuda kampsports tävlingar i Sverige!
    min zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1001459
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    Det är inte alla sorters kampsports tävlingar om ska förbjudas... utan typ thaiboxning mfl liknande som ger mycket skador. Eller? Mina barn tränar/tävlar karate och jag har inte hört något om förbud.
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • Måns
      • June 2002
      • 191

      #3
      Jag tycker att det är helt okey med förbud. Jag har ingen större lust att via min skattesedel betala sjukhuskostnader för en massa onödiga skallskador som det blir när folk slår på varandra.
      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Då vill inte jag betala för skador rökare får, alkolister, skidåkare (störtlopp), fotbollspelare (flest skador av alla), ishockyspelare, ryttare heller....
        Trafikskador? Alla vet ju hur farligt det är att åka och köra bil...
        Förlåt kunde inte låta bli.....
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • Magnus2000
          • July 2005
          • 20

          #5
          Jag tycker INTE att dom ska förbjuda olika sporter,
          Tänk vilka skador och förstörelse dessa ungdommar skulle kanske göra om dom inte hade syselsatt sig med en sport,

          Nej för mycket lösdrivande ungdomar har vi som skulle må mycket bätte av att aktiveras opå ett eller ett annat vis.

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            #6
            Mina barn har lärt sig mycket tack vare karate. Respekt, koncentration, kroppsuppfattning, kordination. Fått bra kondition också. Man hör ofta mycket negativt om kampsport, ungdomar slåss "på stan". Karaten får inte användas utanför "dojjan" utom i självförsvar och det är bra tycker jag.
            Min yngsta ska gradera för första gången den 21/12 och min äldsta ska gradera för femte gången. Till rött och gult bälte.
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            • Vandal
              • January 2006
              • 1655

              #7
              det går inte att förbjuda sporterna... det är bara galor som diskuteras för förbud... men man får hoppas att de inte lyckas med det heller... eftersom det finns fler som håller på med budosporter än boxning så kan de ju isåfall försöka tillåta boxningsgalor utan att få en folkstorm efter sej...

              vi kampsportare är väldigt disciplinerade människorna när det gäller sporten, eftersom vi vet hur farlig den är... visst finns det rötägg men folk som tränar på allvar gör det för att kunna mötas i ringen och inte för att stajla eller använda på gatan...

              så varför ska vi inte få hålla på med sporterna vi älskar ?
              skadorna är fler och allvarligare i de flesta sporter... och i ex. hockey handlar det om snabb tackling och sen sticka... om man kör fullkontakt och får in en bra teknik så håller man alltid koll på den man möter... skulle personen få minsta lilla skada så bryts matchen och domaren bedömer om personen kan fortsätta... i hockey är det bara att fortsätta tills man blir utbytt om man inte blir slagen medvetslös mot sargen...
              over and out /Petter
              Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

              http://saltvattenvandal.blogspot.com/

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                #8
                Ursprungligen postat av Måns
                Jag tycker att det är helt okey med förbud. Jag har ingen större lust att via min skattesedel betala sjukhuskostnader för en massa onödiga skallskador som det blir när folk slår på varandra.
                Jag har inte lust att betala för Nils-Erik 92 i Överkalix som legat inne på sjukan för tarmvred i en vecka nu.
                Nä, förbjud folk att bli sjuka och gamla!
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                • landstrykeren
                  • July 2006
                  • 440

                  #9
                  Så folk ska gå ut på gatan och slåss istället menar du?

                  Kommentar

                  • Måns
                    • June 2002
                    • 191

                    #10
                    För det första så menar jag naturligtvis fullkontakt tävlingar som t.ex. proffsboxning där det går ut på att slå ner motståndaren. För det är väl den typen av tävlingar som förbudet gäller?

                    För det andra så tycker jag att det är en fundamental skillnad på sporter som det råkar hända olyckor i som ishockey och skidåkning och sporter där det går ut på att göra motståndaren medvetslös som proffsboxning.

                    Att det skulle vara fler ungdommar som slåss på gatan utan proffsgalor tror jag inte ett dugg på. Ungdomar som tävlar gör ju i alla fall inte det med fullkontakt. Utan det är folk över 18 år som det är frågan om, och dessa slåss inte på gatan för det mesta.

                    Antalet skador är naturligtvis större i stora sporter, men om man jämför hur farlig en sport är, dvs hur många skador som sker per tidsenhet och person så är den naturligtvis mycket större i proffsboxning än i ishockey.

                    Vad det gäller tobak och alkohol så är den enda anledning till att det inte är förbjudet att det är en gammal tradition i Sverige. Om det kommit nu så hade det varit lika förbjudet som de flesta andra droger. Men proffsboxning är ingen tradition så det är lika bra att förbjuda det.
                    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

                    Kommentar

                    • andreassofus
                      • November 2005
                      • 5643

                      #11
                      vad med motorsport då? betydligt fler dödsolyckor där än kampsport.. ska man förbjuda all motorsport oxå då?
                      Mvh Andreas
                      min zoon
                      msn adress

                      Kommentar

                      • landstrykeren
                        • July 2006
                        • 440

                        #12
                        Äh förbjud allting medans dom ändå håller på, det här ska vara en demokrati så får man inte ens se på k1 matcher:/

                        Kommentar

                        • mats m
                          • September 2002
                          • 515

                          #13
                          Hej.
                          Tycker det är värre med allt det råa inom fotboll,handboll och hocky när det kommer en spelare bakifrån med dobbar före och den råa stillen i nickdueller och liknande.
                          MVH Mats
                          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                          Kommentar

                          • mohlin
                            • January 2004
                            • 1487

                            #14
                            Ursprungligen postat av Måns
                            För det första så menar jag naturligtvis fullkontakt tävlingar som t.ex. proffsboxning där det går ut på att slå ner motståndaren. För det är väl den typen av tävlingar som förbudet gäller?

                            Proffsboxning har ju just blivit tillåtet.

                            Kommentar

                            • solbacka
                              • January 2004
                              • 3952

                              #15
                              Vilka kampsports tävlingar ska förbjudas?
                              350l Diskus 275l SA växt
                              100l tanganynika
                              Min dagbok Mina bilder
                              Min alldeles egna zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...