tatuering/piercing
Kollaps
X
-
Höger axel täcks av en stor tribal+skalle+kinesiskamoln
Hela vänster Vad är en tatuering på min morfar
Sen har jag AIK intattuerat på insidan av underläppen =)Kommentar
-
-
Nytt från Socialstyrelsen http://www.socialstyrelsen.se/Public.../2006-1-14.htm
rent generellt gällande ålder så tar den upp att folk under 18 år är omyndiga och inte kan ansvara för sin egendom. de tar dvs upp att kroppen är egendom som tillhör föräldrarna...
men det innebär att det är lagligt att pierca och tatuera barn (skulle inte vilja påstå att att det är vanligt att man tatuerar barn, men det är allt för ofta man ser små barn med hål i öronen).Kommentar
-
Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.
//CamillaDe sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.Kommentar
-
Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.
//Camilla
normalt tar det ca 4-6 veckor för ett hål i örat att läka, men kör man med håltagningspistol tar det ännu längre tid. och det är OM man sköter det som man ska, vilket barn inte kan/förstår.
jag skulle jämföra det med misshandel att pierca ett barn.Kommentar
-
Oscar CederqvistKommentar
-
Mina första hål i öronen fick jag när jag var så liten så jag kommer inte ihåg det. Dessa har jag kvar. De andra hålen tog jag i gymnasiet... och fy tusan vad det gjorde ont. De läkte dåligt och jag har inte dessa kvar idag. Men jag skulle inte ta hål i min barns öron om de inte själva ville det...Kommentar
-
Kommentar
-
och fleecetröjor. där kan jag inte mkt mer än hålla med, funkar på jobbet på kalla vinterdagar... men piercingar e snygga så länge de sitter på rätt plats, dvs inte i ögonbrynet..Kommentar
-
Guest
Kommentar
-
En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, text osv.Senast redigerad av Nils Holmström; 16 December 2006, 12:21.222 liter MalawiKommentar
-
Guest
En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, tex osv.Kommentar
Kommentar