tatuering/piercing

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bena
    • April 2006
    • 1245

Ursprungligen postat av C.Ciklid
    Är det alltså du med kluven tunga och en j***a massa piercing? Jisses!! Hur kändes det i så fall att klyva tungan!!??

//Camilla
    tungan var ingen fara. mest lite jobbigt under själv läkningen. man har väldigt lite känsel i tungan (bortsett från det yttersta lagret, och när man biter sig i tungen gör det ont pga kross-skada, inte för att tungan är känslig).

Kommentar

• Nocturna
      • November 2005
      • 344

Höger axel täcks av en stor tribal+skalle+kinesiskamoln
      Hela vänster Vad är en tatuering på min morfar

Sen har jag AIK intattuerat på insidan av underläppen =)
      http://www.amphibia.se

Jo jag har faktiskt guppys... med

Kommentar

• kaj.p
        • June 2002
        • 2952

Nytt från Socialstyrelsen http://www.socialstyrelsen.se/Public.../2006-1-14.htm
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

Kommentar

• bena
          • April 2006
          • 1245

Ursprungligen postat av kaj.p
          läst den tidigare. den är rätt rolig.
          rent generellt gällande ålder så tar den upp att folk under 18 år är omyndiga och inte kan ansvara för sin egendom. de tar dvs upp att kroppen är egendom som tillhör föräldrarna...
          men det innebär att det är lagligt att pierca och tatuera barn (skulle inte vilja påstå att att det är vanligt att man tatuerar barn, men det är allt för ofta man ser små barn med hål i öronen).

Kommentar

• C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

Ursprungligen postat av bena
            ...men det är allt för ofta man ser små barn med hål i öronen).
            Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.

//Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• bena
              • April 2006
              • 1245

Ursprungligen postat av C.Ciklid
              Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.

//Camilla
              om inte annat så är de ivägen och riskerar att fastna när man leker. och små barn förstår inte att man inte ska pilla.
              normalt tar det ca 4-6 veckor för ett hål i örat att läka, men kör man med håltagningspistol tar det ännu längre tid. och det är OM man sköter det som man ska, vilket barn inte kan/förstår.

jag skulle jämföra det med misshandel att pierca ett barn.

Kommentar

• Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

Klart man är gaddad.
                Mer kommer............
                Oscar Cederqvist

Kommentar

• solbacka
                  • January 2004
                  • 3952

Mina första hål i öronen fick jag när jag var så liten så jag kommer inte ihåg det. Dessa har jag kvar. De andra hålen tog jag i gymnasiet... och fy tusan vad det gjorde ont. De läkte dåligt och jag har inte dessa kvar idag. Men jag skulle inte ta hål i min barns öron om de inte själva ville det...
                  350l Diskus 275l SA växt
                  100l tanganynika
                  Min dagbok Mina bilder
                  Min alldeles egna zoon

Kommentar

• miluhe
                    • June 2006
                    • 2090

Helt okey att pierca sig för dem som gillar det. Men själv tycker jag det är fruktansvärt fult.

Kommentar

• akan
                      • August 2005
                      • 629

Varför gadda? Jag är ju perfekt!

nää, kanske blir en liten skorpion på bröstet om jag är sugen på det när jag byggt upp volymen lite

Kommentar

• Nils Holmström
                        • November 2004
                        • 2195

Ursprungligen postat av miluhe
                        Helt okey att pierca sig för dem som gillar det. Men själv tycker jag det är fruktansvärt fult.
                        FRUKANSVÄRT fult? hårda ord det där . fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.
                        222 liter Malawi

Kommentar

• Vandal
                          • January 2006
                          • 1655

Ursprungligen postat av Nils Holmström
                          FRUKANSVÄRT fult? hårda ord det där . fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.
                          ja cheap monday e ju inte mycket å hurra för
                          och fleecetröjor. där kan jag inte mkt mer än hålla med, funkar på jobbet på kalla vinterdagar... men piercingar e snygga så länge de sitter på rätt plats, dvs inte i ögonbrynet..
                          over and out /Petter
                          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

http://saltvattenvandal.blogspot.com/

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av miluhe
                            håller helt med piercingar är frunktansvärt fult, men däremot skulle ja vilja gadda mig....

Kommentar

• Nils Holmström
                              • November 2004
                              • 2195

Ursprungligen postat av Lutt
                              håller helt med piercingar är frunktansvärt fult, men däremot skulle ja vilja gadda mig....
                              En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, text osv.
                              Senast redigerad av Nils Holmström; 16 December 2006, 12:21.
                              222 liter Malawi

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av Nils Holmström
                                En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, tex osv.
                                men det är väl en smaksak, jag tycker ändå att det inte är snyggt med piercingar

Kommentar

Arbetssätt...