Tomt på månen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GooGoo
    • February 2002
    • 2975

    #46
    ....märkligt hur en tråd om tomter på månen helt plötsligt handlar om skogarnas vara eller icke vara......
    Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #47
      He he he, jag gillar dit förslag Robban. Får nog ta fram månkikaren och se om det ligger något gammalt bråte på min tomt
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • Mathias-D

        • December 2002
        • 1122

        #48
        Ni kan köpa eran tomt på månen...där kan ni bo när all rengskog har blivit fotöljer eller bord!!!!!!

        om 60 år så finns det nog ingen skog kvar????

        Kommentar

        • Stenborg
          • April 2003
          • 367

          #49
          Ja du GooGoo,det är inte alltid det blir som man har tänkt sig.Det är bra att du står på dig,du gör vad du vill med dina pengar och det skall vi andra skita i fullständigt.Kul inlägg.
          MEN! Kjell har helt klart en stor poäng i det han säger.det är något man borde fundera över.
          MVH Jörgen

          Kommentar

          • GooGoo
            • February 2002
            • 2975

            #50
            Tack för det! Det är väl en himla tur att jag får lov att köpa precis vad jag vill och att alla andra kan göra likadant, samt att jag skiter fullständigt i vad alla Ni andra lägger pengar på.
            Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

            Kommentar

            • Mogwai
              • November 2002
              • 3021

              #51
              Mé risk för att både bli verbalt strimlad å hackad i småbitar så...det där mé att sälja tomter på månen kanske inte é en sån dum idé trots allt !!!!!

              http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,416661,00.html

              Oh Månbas Alfa here I come....

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #52
                Ursprungligen skickat av jarinen
                Inte bara anser vi oss ha rätt att ruta in och våldföra oss på jorden, nu rutas även månen in.
                Men grejen är att det gör den inte. Den här killen kan inte sälja bitar av månen, för han äger inte bitar av månen. Det är precis som om jag skulle börja sälja tomter på Antarktis - det är också mark som ingen äger, inklusive jag.
                Man köper alltså inte en bit av månen, man köper ett papper där det står att man äger en bit av månen fast man inte gör det. Det är en viss skillnad.

                Det finns f.ö. en kille som säljer stjärnor också.

                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #53
                  Jag väntar bara på att de hittar vatten på Mars, i så fall lägger jag ner zoopet och satsar på ett nytt LÖNSAMT projekt istället. Nämligen att sälja sjötomter på Mars - de ni.
                  Man får tacka för tipset - inte för att jag själv kommer att åka vare sig till månen eller mars men pengarna man får in lär väl räcka till att köpa in någon kanarieö. Sedan kan ni sitta här i regn och snöslask med era mars och måntomter medan jag gottar mig i solen
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Mogwai
                    • November 2002
                    • 3021

                    #54
                    Kan jag få bli solstolsuthyrare på din Kanarieholm då Kjell ???
                    *ber snällt*
                    Och kan mina fiskar få låna en av poolerna att motionera i ????

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #55
                      Kan jag få bli solstolsuthyrare på din Kanarieholm då Kjell ??? Och kan mina fiskar få låna en av poolerna att motionera i ????
                      Sure babe
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • GooGoo
                        • February 2002
                        • 2975

                        #56
                        Man får tacka för tipset - inte för att jag själv kommer att åka vare sig till månen eller mars men pengarna man får in lär väl räcka till att köpa in någon kanarieö. Sedan kan ni sitta här i regn och snöslask med era mars och måntomter medan jag gottar mig i solen
                        Gör det Du, så åker jag upp till Rebeccas tomt på månen. Sen kan Du sitta där rödmosig salt- och vattenskadad ( de andra skadorna vågar man inte nämna här har jag hört.....) medans jag <b><u>ser ner</u></b> på Dig Din förjolade tjötskalle, he, he!
                        Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

                        Kommentar

                        • mohlin
                          • January 2004
                          • 1487

                          #57
                          Vill man slänga ut pengar för att få ett papper att hänga på väggen så hoppas jag att man har råd med det. Det har funnits nåt liknande för några år sedan med att man kunde döpa en stjärna till sitt eget namn, eller vilken namn man nu ville kalla den. Kommer inte ihåg vad det kostade.

                          Men när det gäller regnskogarna så vill jag varna. Jag har investerat ca 1000:- i ett regnskogsprojekt, som sedan visade sig vara lika seriöst som måntomterna. Jag hoppar att Kjell har undersökt vad det är han rekommenderar. Om det är ok så kan jag tänka mig att hoppa på.

                          Mvh Eva - som är med i Greenpeace, har ett fadderbarn och är blodgivare.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...