Os 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #61
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Fast nog är det bra mycket mer bråk i brottningen än vad det är i andra bedömningssporter som gymnastik, konståkning, simhopp, dressyr etc. etc.
    Nja, det är nog bara det vi hör mest om för det har drabbat svenskar. Värst detta OS har tydligen boxningen varit, och där vet man att det åtminstone delvis beror på mutade domare.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #62
      Fy sjutton vilken jäkla kämpainsats av Sverige i handbollen.
      Nu är dom i OS-final och det är ju långt bättre än förväntat
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Christer5

        #63
        Kjell,det var ju kanon vilken lycka nu är vi OS-final

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #64
          Ursprungligen postat av Azur
          Nja, det är nog bara det vi hör mest om för det har drabbat svenskar. Värst detta OS har tydligen boxningen varit, och där vet man att det åtminstone delvis beror på mutade domare.
          Att det är mygel inom boxningen förvånar mig inte det minsta, tror det är en rätt ljusskygg sport, om man nu kan kalla det för sport, när två människor står och slår varandra i ansiktet och huvudet, och när nå´n dånar i backen så räknar domaren till 10, i andra sporter brukar man tillkalla läkare

          Och begäran att det ska tittas på Nordéns målgång har tydligen avslagits, trots att den ena målkameran inte funkade, och de av nå´n anledning mätte vid Schweiziskans mage, istället för bröstet, som man ska... Hade de gjort det verkar det som om Nordén hade varit före.

          Men Sverige i handbollsfinal är ju inte dåligt alls
          Senast redigerad av Shepard; 11 August 2012, 18:10.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #65
            Ursprungligen postat av Animaniac
            Att det är mygel inom boxningen förvånar mig inte det minsta, tror det är en rätt ljusskygg sport, om man nu kan kalla det för sport, när två människor står och slår varandra i ansiktet och huvudet, och när nå´n dånar i backen så räknar domaren till 10, i andra sporter brukar man tillkalla läkare
            Du kan absolut inte kalla amatörboxning för en "ljusskygg" sport. Du har sett allt för många filmer om proffsboxning med vadslagning, mörka källarlokaler och maffian som ingredienser. I amatörboxning har alla boxare huvudskydd, man vinner oftast inte sina matcher på k.o utan på poäng. Domaren räknar till 10 för att den träffade skall få en stunds andrum. Om domaren anser att träffen varit av sådan art att boxaren fortfarande är groggy avbryts matchen. Seconden kan även han avbryta matchen genom att kasta in handduken. Innan du anklagar boxningssporten för mygel borde du sätta dig in i vad det handlar om.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #66
              Spännande blev det i alla fall på slutet i handbollen - men fransmännen var utan tvekan numret större än svenskarna så deras seger var rättviss.

              Nu är OS över och resultatet för svensk del blev väl inte så där himla bra direkt - t.ex. var väl såväl danskar som norrmän bättre, men vi har fått se mycket spännade och bra idrott. Nu dröjer det 4 år tills nästa gång vi får se småidrotterna igen och det är ju lite tråkigt.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Mysan__
                • February 2008
                • 407

                #67
                Spännande var det onekligen!
                Vi studsade ikapp i soffan (jag har en viss inlevelseförmåga när jag ser sport.....)
                Rolig match och se faktiskt även fast jag inte är så jätte insatt i handboll.
                Mvh/ My

                Kommentar

                Arbetssätt...