Inspiration

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Inspiration

    Oj oj oj, vad mycket inspiration man kan få av att bara kolla runt på ett sådant här forum!

    Till hösten (när man förhoppningsvis blivit lite rikare) planerar jag att göra om min 100 l fisksoppa till ett Asien kar, och helst skulle jag ju vilja skaffa 17 nya akvarier på samma gång!

    En kompis till mig kom hemsläpandes med ett 160 l igår, så nu vill jag också ha fler akvarier! Efter att ha tittar runt lite på findit.fi (motsvarighet till blocket..) hittade jag drömmen, ett 600 l för endast 250 €

    Synd bara man inte skulle ha användning för det de kommande 3 åren eller så, i vår lilla 2:a rymms nog inte fler kar in tyvärr...
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    #2
    Ja, det är kul att skaffa lite inspiration såhär! Vad planerar du till asien-karet?

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      #3
      Ja visst är det

      Just nu har jag ju en härlig soppa med tigerbarber, svärdbärare, neontetror, kuhlii ålar och ancistrus. Impulsköp och gåvor

      Så svärdbärarna, tetrorna och ancistrusarna ska bort, men tigrarna har jag blivit hjälplöst förälskad i. Har funderat en del på gurami, men då jag inte kommer att kunna ge bort mina tigerbarber så får det bli andra barber istället, har tittat en del på gröna tigerbarber och så någon rasbora till.
      På bottnen vet jag inte riktigt vad jag vill ha, kommer säkert att skaffa fler ålar, de är ju bara för gulliga!

      Men som sagt, just nu är pengbörsen skrikande tom, så detta projekt får vänta till hösten, men det är ju alldrig för tidigt att börja planera!

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #4
        Glödbandsrasboran gillade jag! Verkar vara en fin fisk! Tigerbarber är supercharmiga, hade sådana då jag var tonåring, mkt trevlig fisk! men tänker mig att de inte passar så bra med guramis..

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          #5
          Ja, de är fina. Glödljusrasboran tyckte jag också om, men vi får väl se vad man kan hitta i affärerna här omkring

          Kommentar

          • Vimsa
            • November 2008
            • 768

            #6
            Samma här, skulle om plånboken, föräldrarna och utrymmet tillät ha minst 10 akvarier. Just nu får jag nöja mig med ett, och detta enda utökas förhoppningsvis till två när hösten kommer ...

            Kommentar

            Arbetssätt...