Man blir bara så trött och förbannad.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Man blir bara så trött och förbannad.

    Om ni ogillar starka scener på krigs grymhet så titta inte, filmen som spelas upp sägs vara oredigerad och i sin helhet.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    #2
    Säger bara - America, FUCK YEAH! *med mycket, mycket sarkasm*

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      får panik på USA. SLUTA VARA NÅN JÄVLA VÄRLDSPOLIS MED VANSINNGA ÖVERSITTARFASONER! de säger att de jagar terrorister...se er själva i spegeln då dumjävlar.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Vilken hemsk film!!skildrar verkligen krigets grymheter/baksidor...
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          skildrar typ hela kriget i min mening.

          Kommentar

          • Rambo
            • February 2004
            • 672

            #6
            Ser inga större fel i helikopterbesättningens aggerande fram tills att de öppnar eld mot minibussen. En grupp mäniskor som ev. verkar förbereda ett bakhåll (beväpnade + att en person ser ut att ta eldställning vid hörnet) är att betrakta som ett legitimtmål. Ett fordon som plockar upp skadade är ett mer tveksamt mål men kan mycket väl vara ett legitimt mål.
            Sen kan man definitivt anmärka på deras språk bruk (skratta åt att en kropp blir överkörd t.ex.)
            575l Åleds
            80l JAD
            Tiffany - perser/norskskogskatt
            Lizton - renrasig Bengal

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Rambo
              Ser inga större fel i helikopterbesättningens aggerande fram tills att de öppnar eld mot minibussen. En grupp mäniskor som ev. verkar förbereda ett bakhåll (beväpnade + att en person ser ut att ta eldställning vid hörnet) är att betrakta som ett legitimtmål. Ett fordon som plockar upp skadade är ett mer tveksamt mål men kan mycket väl vara ett legitimt mål.
              Sen kan man definitivt anmärka på deras språk bruk (skratta åt att en kropp blir överkörd t.ex.)
              Men oj då hur kan det vara ett mer tveksamt mål bara för att det råkar vara skadade. Skjuta ihjäl folk tycker du är helt OK, men inte att skratta åt dom. Sorry, man blir ju mörkrädd när man läser ditt inlägg
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • platoman
                • March 2010
                • 61

                #8
                Givet att väpnad konflikt kan i sig anses som något försvarbart kan jänkarnas agerande inte klandras. De sk irakiska frihetskämparna är inte skyddade enligt folkrätten eller krigsrätten. De är att anses som olagliga kombantanter och skyddas ej av de regler som gäller för stridande styrkor. De är sålunda fria mål och får bekämpas vid upptäckt. Så långt krigsjuridiken.

                På den aktuella filmen ser man att två av killarna faktiskt bär på AK 47 och därför utgör ett legitimt mål. Att kräva att bara de i sällskapet ska beskjutas är naivit, lika naivt av de fotografer och övriga som sprang omkring mitt inne i ett stridsområde tillsammans med beväpnade vakter och amerikanska helikoptrar surrande i skyn.

                Att sedan köra fram till en stridsplats med ungar i en van för att plocka upp folk som just beskjutits är inte bara idiotiskt men rent utav brottsligt. Vad f...n hade de där att göra ?

                Arga katter får rivet skin... och särskilt om de slutar tänka...

                Kommentar

                • SimonSaysBaka
                  • August 2009
                  • 788

                  #9
                  Jag försöker hålla mig ifrån såna här filmer, därför ser jag aldrig nyheterna. Ingen ide att jag blir arg i onödan eller ledsen, för jag kan inte göra ett skit åt det, om jag kunde så skulle världen se annorlunda ut.
                  Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Kommentar

                  • platoman
                    • March 2010
                    • 61

                    #10
                    sympatisk inställning fast vi kan ju inte låtsas att skit inte förekommer bara för att vi inte ser det på TV... och motsvarande... gå i taket men först när något visas, som om att inget av det existerade om det inte syns i rutan...

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av platoman
                      Givet att väpnad konflikt kan i sig anses som något försvarbart kan jänkarnas agerande inte klandras. De sk irakiska frihetskämparna är inte skyddade enligt folkrätten eller krigsrätten. De är att anses som olagliga kombantanter och skyddas ej av de regler som gäller för stridande styrkor. De är sålunda fria mål och får bekämpas vid upptäckt. Så långt krigsjuridiken.

                      På den aktuella filmen ser man att två av killarna faktiskt bär på AK 47 och därför utgör ett legitimt mål. Att kräva att bara de i sällskapet ska beskjutas är naivit, lika naivt av de fotografer och övriga som sprang omkring mitt inne i ett stridsområde tillsammans med beväpnade vakter och amerikanska helikoptrar surrande i skyn.

                      Att sedan köra fram till en stridsplats med ungar i en van för att plocka upp folk som just beskjutits är inte bara idiotiskt men rent utav brottsligt. Vad f...n hade de där att göra ?

                      Arga katter får rivet skin... och särskilt om de slutar tänka...
                      Skjut alla som befinner sig i närheten av någon med ett vapen.
                      Vad f...n hade de som mördade där att göra.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • platoman
                        • March 2010
                        • 61

                        #12
                        Kjell, man kan absolut ha olika synpunkter på konflikten som sådan men förutsatt att den är legitim så är faktiskt det som visas på filmen beklagligt men logisktoch ingalunda mer upprörande än de allierades bombning av Dresden t ex... men krig suger hur man än vrider och vänder på det.

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          #13
                          Friendly-fire är ett jätteproblem.
                          Men utan USA skulle järnridån finnas kvar och ligga mitt i Atlanten minst.
                          Och Marx och Engels skulle vara din morgonbön så att säga...
                          Face reality...
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Rambo
                            • February 2004
                            • 672

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Men oj då hur kan det vara ett mer tveksamt mål bara för att det råkar vara skadade. Skjuta ihjäl folk tycker du är helt OK, men inte att skratta åt dom. Sorry, man blir ju mörkrädd när man läser ditt inlägg
                            Eftersom jag är officer tycker jag naturligtvis att det är ok att i krig eller i en krigsliknande situation använda dödligt våld. Dessutom är jag övertygad om att militärt våld och hot om militärt våld är en mycket viktig komponent i lösandet av vissa konflikter (dock aldrig den enda komponenten).

                            Att man dödar någon betyder inte att man inte behöver visa respekt för den personen (därför skrattar man inte när en kropp blir överkörd, iof kan det vara en stress reaktion men det bör undvikas)

                            Att USA med allierade inte skulle gått in i Irak när de gjorde det men att nu när de är där inte bara kan åka hem är en annan något mer komplex fråga.
                            575l Åleds
                            80l JAD
                            Tiffany - perser/norskskogskatt
                            Lizton - renrasig Bengal

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              #15
                              Det var detta jag väntade på,och så kom det till slut roligt att det dröjde så länge...ingen är vinnare i ett krig kvittar vilka sidor man står räckor inte dessa ord??

                              Vem är God vem är Ond??alla har sina åsikter tills det själv drabbar dem eller kanske en närstående då jäklar är det andra åsikter..så det är nog bättre att man lägger ner denna tråd tills man blir i luven på varandra..Slut på mina åsikter av detta.det roliga jag gav aldrig en åsikt om detta vems sida jag stod på det kan man nog ha för sig själv tycker jag..
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              Arbetssätt...