Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Glaaass! Vill haa!

    Tycker lätt synd om lillasyster som gick och bröt armen lagom till sin födelsedag :/

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      Bilar och bilverkstäder är bra för ens soliga humör. Kollade upp ett duktigt skramlande ljud och det var tydligen katalysatorn. Inne på verkstaden idag och det duktigt skramlande ljudet skulle försvinna efter att vinkat hejdå till 8477kr. Men ljudet är så elakt att exakt samma ljud kvar trots att verkstaden bytt ut det som var trasigt. Hmmm. Undrar om dom bara körde in bilf*n och glömde bort den 3tim skickar ut den och är så dumma att dom tror den blivit tyst. Så blir hänga på låset imorgonen när verkstaden öppnat istf att kunna njuta av en tyst bil.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        Roligt nästan jämt eriahl.

        Min dag har varit en toppendag natten började med en väldans åska blixten slog ner en liten bit från huset så det small i både el och teleuttagen så det började lukta bränt, så denna morgonen var jag nästan utan telefon det kom signal men sprakade så man knappt hörde i denjag var tvungen att ringa 2 samtal och kunnde faktiskt genomföra dom med lite höga toner på rösten
        Till råga på allt så hade båda mina barn blött ner sina sängar inatt(vet inte om ovädret påverkat) så jag blev väckt 2 ggr för att hjälpa dom att ta bort sängkläderna och blev inte uppmuntrad av att jag skulle behöva tvätta täcken och lakan till 2 sängar idag helst när jag skulle jobba för ovanlighetens skull, sen till råga på allt så märkte jag att 2 av mina katter var skadade, en haltade och en hade fullt med kladd i sitt öga som jag tvättade väck och undersökte innan jag fick börja stressa barnen för att hinna iväg så jag kunnde jobba.
        Så jag har suttigt orolig på jobbet för katternas skull, ringt telia halva dagen(många har nog fått sina telefoner utslagna inatt) tvättat och torkat tvätten det mesta av dagen(in och ut med tvätt mellan skurarna) så ni förstår att min dag har varit alldeles toppen.

        Men det som varit bra är iallafall att ena katten har slutat halta och den andra ser ut att må bra i ögat och sängkläderna och täckena blev tvättade och nu har jag felanmält till telia igen så allting gott och slutet gott
        Ps har inte vågat kolla om telefonen som satt i vid smällen har klarat sig ännu
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          Låter som en alldels alldeles "underbar" natt och dag. Som man inte är avundsjuk på för en sekund
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            Jepp, och jag kollade telefonen imorse och den klarade sig inte(trodde jag inte heller) som tur var så var det en som jag köpte för 20 kr på loppis så det var ingen större förlust.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              awwwww!! det här är så gulligt!! min gubbe och Tufte (som är inneboende) sitter och pratar om fisk!
              Sitter i datarummet och tjuvlyssnar på dom där dom sitter tillsammans i soffan i V-rummet
              Tufte kan ingenting så han frågar lite och gubben berättar om olika fiskar.
              Han har snappat upp ganska mkt bra grejer, han kan nog ha ett akvarium själv nångång
              Fyfan vad gulliga dom är!!
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                Vispa ihop potatismos är inte svårt. Men varför inte göra det iaf lite mer spännande. Tänk inte på att du ställt fläkten bakom dig när du häller pulver.

                Farligt att tjuvlyssna man kan t ex höra saker bäst man inte hör. Tänk om de suttit och snackat skit om diskusarna och inte ville görs dig ledsen i ögat.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av eriahl
                  Vispa ihop potatismos är inte svårt. Men varför inte göra det iaf lite mer spännande. Tänk inte på att du ställt fläkten bakom dig när du häller pulver.

                  Farligt att tjuvlyssna man kan t ex höra saker bäst man inte hör. Tänk om de suttit och snackat skit om diskusarna och inte ville görs dig ledsen i ögat.
                  Hahaha!!! har du sett mythbusters avsnittet när kastar bajs i en fläkt??

                  Haha!! sant iofs... men om dom inte gillar mina gullegrisar så skiter i det
                  tror jag... jo det gör jag nog... trodde min gubbe bara tittade och njöt liksom, men han har banne gått och lärt sej MASSOR om fisk.
                  Och tufte vågar inte säga nåt han tror väl att jag kastar ut honom om han säger nåt haha
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • fremar
                    • August 2003
                    • 1287

                    Hehe de var kul det avsnittet. Nä kanske dags att lägga sig. Blir en lång dag i bilen imorrn. Ska iväg och hämta en båt, 17 mil hem med 30 trailer tar en stund.....

                    Kommentar

                    • fremar
                      • August 2003
                      • 1287

                      Då är snart halva vägen avklarad, har kört 7,5 mil och har 9,5 mil kvar tills vi är hemma. Så nu får sambon köra en stund och jag kan surfa hehe. Får försöka hålla sig för att inte köra alldeles för fort, men några 30 blir det iaf inte...

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ahh!! min gubbe har precis varit och hämtat mjölk på affären, 3 liter!!
                        Så jag tog ett paket ur kylen, öppnade och tog en Stooooor härlig, iskall klunk mjölk direkt från förpackningen
                        (ja jag vet, det är skit ofräsht!!) trodde jag. vad jag i själva verket fick var en äggviteliknande substans, lite ljummen, nåt typ av smak som jag inte kan beskriva... vafan är det här, hinner jag tänka innan skiten glider ner i halsen, men den kommer snart upp igen

                        efter några minuters hulkande i vasken (hann inte till toan) så kollar jag datumet på förpackningen.
                        Mjölken som min gubbe köpte idag var förpackad den 1:a juni och gick ut den 9:e juni.
                        Ja sur mjölk har man ju druckit... men då är det man själv som klantat sej med förvaringen av mjölken... nu var det nyköpt mjölk från affären som var 3 dagar gammal!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Skit också! Jag visste att jag inte borde ha tagit den där andra kaffekoppen hemma hos mormor och morfar där runt 10-tiden ikväll... Nu kan jag inte sova, och jag som börjar tidigare än vanligt på jobbet i morgon!

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Hihihi, titta vad jag har köpt för nördigt: http://www.shop.pat-says-now.com/en/Mice/Koi.html

                            Den ser betydlig bättre ut i verkligheten än på dessa bilder.
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Dagens egoboost samt dagens diss!


                              Jag går (i min egna värld) på en cykelväg i Västerås då jag möter två tjejer och en kille varav ena tjejen och killen är ett par. Jag har (de stora) hörlurarna på mig och ser i ögonvrån hur de stannar bredvid mig och tittar och paret säger till varandra:
                              - Haha, Jessie spanar in killen och han tittar bort. Stackars dig! ("ensamma" tjejen rodnar)
                              Jag gick en 10-20m till, sedan skrattade jag rakt ut! En smärre egotripp och en diss signerad världens sämsta raggningsobjekt.

                              Lektion nr 1 till folket: Bara att hörlurarna är stora betyder det inte att jag inte hör vad ni säger, jag hör lika bra som utan dem.
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                                Dagens egoboost samt dagens diss!


                                Jag går (i min egna värld) på en cykelväg i Västerås då jag möter två tjejer och en kille varav ena tjejen och killen är ett par. Jag har (de stora) hörlurarna på mig och ser i ögonvrån hur de stannar bredvid mig och tittar och paret säger till varandra:
                                - Haha, Jessie spanar in killen och han tittar bort. Stackars dig! ("ensamma" tjejen rodnar)
                                Jag gick en 10-20m till, sedan skrattade jag rakt ut! En smärre egotripp och en diss signerad världens sämsta raggningsobjekt.

                                Lektion nr 1 till folket: Bara att hörlurarna är stora betyder det inte att jag inte hör vad ni säger, jag hör lika bra som utan dem.
                                BAHAHAHAHA!!! klockrent VD!!!

                                Brukar också gå med ofantligt stora hörlurar, men inte nödvändigtvis hög volym...extremt roligt att höra vad folk säger...
                                "Kolla vad fula skor hon har"
                                "Ursäkta... men om du vill så kan du få titta inuti skorna, titta med näsan, så ska vi se vem som är ful sen, ditt kräkfärdiga, gröna nylle, eller mina bekväma svarta gympaskor som jag har på jobbet"
                                "Oj... jag trodde inte att du hörde"
                                "nä hehe, det trodde du inte, så tråkigt för dej" (sätter på sej hörlurarna igen och fortsätter gå)
                                "Fan va grinig hon var då"
                                "Jag hör fortfarande!"
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...