Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    Ursprungligen postat av Nubi
    Mycket text
    Jag menar inte att det ska vara någon skillnad med att få svar när det gäller att vara guldmedlem eller inte, det spelar ju ingen roll (tror jag och hoppas jag) men att lämna som du sa t.ex ett meddelande till någon så kommer man förmodligen inte få ett svar för:

    a) personen känner dig inte
    b) personen har inget intresse att hjälpa
    c) personen har viktigare och roliga trådar/saker för sig än att hjälpa dig med nybörjar problem

    nu menar jag inte att dra en kam över alla här på zoopet, finns ju många som hjälper så gott dom kan men det finns dom som ger blanka fan i när nytt folk behöver hjälp, säger inte att det har hänt just mig när det gäller akvariet trådarna men andra saker t.ex

    Ursprungligen postat av Nubi
    Skerp dig!

    Hur mår Mollyn nu??
    Jag vet inte och jag bryr mig för övrigt inte just nu, förvärras det så blir det väl så, inget mer att göra. Måste ju lära mig av misstagen.

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      nacka den och spola ner den eller gräv ner den, för om du låter den vara i karet för länge tillsammans med andra fiskar och detta kanske är ngt som smittas så har du snart ett helt kar med fiskar med samma åkomma. Det är billigare att göra sig av med en fisk än alla invånare i karet.

      Vet att det låter SUPER grymt, men than'ts life, tänk nu om du hade discusar och så får tre av 5 sådana bulor på nosen pga av din molly...Inte kul! tänk bortkastade pengar.
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        Ursprungligen postat av Nubi
        nacka den och spola ner den eller gräv ner den, för om du låter den vara i karet för länge tillsammans med andra fiskar och detta kanske är ngt som smittas så har du snart ett helt kar med fiskar med samma åkomma. Det är billigare att göra sig av med en fisk än alla invånare i karet.

        Vet att det låter SUPER grymt, men than'ts life, tänk nu om du hade discusar och så får tre av 5 sådana bulor på nosen pga av din molly...Inte kul! tänk bortkastade pengar.
        Jag vet, men sen vet jag inte ifall det är något smittsamt för jag har inte hittat något om det på nätet, verkar inte vara någon svamp heller eftersom den är inte vit eller "fluffig". Skit samma nu, detta är en OT tråd, inte sjukdoms tråd.

        Kommentar

        • travianplayer
          • October 2009
          • 1201

          Ursprungligen postat av Johanski
          Projekttrådar svarar man väl i om man har något att säga och tycker projektet verkar intressant. Om man går in och läser ett projekt, men finner inget intresse i att följa det, varför ska man då svara?
          jo men varför är det sånt himla drag i trådarna om någon guldis startar ett typ 100 kar
          en som ite är guldis startar ett 300 kar typ inget drag alls varför?
          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av travianplayer
            jo men varför är det sånt himla drag i trådarna om någon guldis startar ett typ 100 kar
            en som ite är guldis startar ett 300 kar typ inget drag alls varför?
            Kanske för att den som inte är guldis inte lägger upp bilder på sitt projekttråd.
            som icke guldis måste man länka bilderna från ngnstans och som guldis kan man lägga upp de på sidan direkt.
            Ingendera störde mig ngt, tycker ibland att länka till tråden är enklast. Speciellt när man inte hittar bilden man letar efter *hehehe*

            Lägg ner nu och gå och titta på ngn bra film istället
            Finns säkert INGA fiskguru som kommer att svara på dina frågor ialf.
            (retas)
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              Travian: det beror på innehållet, inte om man är guldmedlem eller ej.

              Kommentar

              • miluhe
                • June 2006
                • 2090

                Jag är guldmedlem
                Jag svarar bara i trådar där jag vet säkert vad jag tycker.
                Mest är jag guldmedlem för att stötta Zoopet som är en underbar källa när det gäller akvarium plus att kunna skicka in foton i tävlingen.
                Jag är inte så kunnig vad det gäller akvarieskötsel, men det blir bättre o bättre tack vare zoopet. Så vi som är guldmedlemmar är inte alla experter.
                Jag kollar överhuvudtaget inte om inlägget är från en guldmedlem eller inte.

                Kommentar

                • Yoink
                  • September 2009
                  • 234

                  Ursprungligen postat av travianplayer
                  jo men varför är det sånt himla drag i trådarna om någon guldis startar ett typ 100 kar
                  en som ite är guldis startar ett 300 kar typ inget drag alls varför?
                  Det är inte storleken som räknas utan vad man gör med den öh... det.
                  En projekttråd med ett välplanerat gediget inrett kar med några spännande fiskar och täta bra uppdateringar är alltid spännande (vad som är väl inrett och spännande är högst personligt), oavsett storlek och vem som startat tråden. Storleken på karet är således av ringa betydelse, och får mig inte att titta in och kommentera i någon tråd för att karet är på 300 i stället för 100 liter.
                  Om vi där emot snackar 1500+ liter så är det en annan femma. Dessa karen är nästan alltid roliga att följa under uppstarten. Hur bör dom sig år för att bygga monstret, hur fick dom in det om dom köpte det, hur kommer dom lösa filtrering, vad för fiskar ska få nyttja ett så stort kar, hur ska det inredas osv. När karet väl har kommit igång gäller dock samma regler som för mindre kar, snyggt, intressant och täta bra uppdateringar.

                  Detta är min personliga åsikt, men jag tror den delas av många här på zoopet (ja kanske inte delen om dom stora karen dock men men, alla är vi olika ).

                  mvh Tim

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    Ursprungligen postat av travianplayer
                    jo men varför är det sånt himla drag i trådarna om någon guldis startar ett typ 100 kar
                    en som ite är guldis startar ett 300 kar typ inget drag alls varför?
                    Sluta tramsa för jävelen, skriv nåt vettigt med tillräcklig info istället för att böla som en liten flicka så ska du se att du får vettiga svar, guldmedlem eller inte!

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • drd
                      • March 2004
                      • 5586

                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Vi får väl se, dör de så dör de (andledning att köpa nya fiskar ) dör de inte, ja då dog de inte.

                      Nu äre så att jag inte matar mina med bacon varje dag och denna bit var inte en HEL baconskiva.


                      INTE ?

                      Jag ger ju mina diskus ett halvkilo oxmix varje dag, där e några hekto över i ytterfilterna men men....dom simmar iaf här, så länge jag byter några liter vatten om dan
                      ________________________________________________

                      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                      Kommentar

                      • Lilla Damen
                        • February 2008
                        • 2649

                        O jag har ett gäng rödmunnar som norpar det diskusarna tappar... börjar bli rädd att de ska äta ihjäl sig och spricka en vac... dålig dag .

                        Kommentar

                        • travianplayer
                          • October 2009
                          • 1201

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          Kanske för att den som inte är guldis inte lägger upp bilder på sitt projekttråd.
                          som icke guldis måste man länka bilderna från ngnstans och som guldis kan man lägga upp de på sidan direkt.
                          Ingendera störde mig ngt, tycker ibland att länka till tråden är enklast. Speciellt när man inte hittar bilden man letar efter *hehehe*

                          Lägg ner nu och gå och titta på ngn bra film istället
                          Finns säkert INGA fiskguru som kommer att svara på dina frågor ialf.
                          (retas)

                          jag menar ju inget illa jag tycker inte illa om guldisarna jag tycker knappast det är bildbrist i "icke guldis" trådarna. vilken film?
                          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            Ursprungligen postat av NIC
                            Sluta tramsa för jävelen, skriv nåt vettigt med tillräcklig info istället för att böla som en liten flicka så ska du se att du får vettiga svar, guldmedlem eller inte!
                            vadå tillräcklig info ge mig ett exempel!
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • Sultanen
                              • January 2008
                              • 2457

                              Ursprungligen postat av travianplayer
                              vadå tillräcklig info ge mig ett exempel!
                              Tråd med enligt mig tillräckligt mycket info för att kunna starta en diskussion om vad problemet kan vara:

                              Ifrån en ICKE Goldmedlem som då länkar in bilden i forumet. Bilden är det absolut viktigaste i en tråd då den säger mer än 1000 ord på betydligt kortare tid
                              300L Räkkar
                              400L Växtakvarium
                              220L Saltvatten - Under uppstart
                              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                              Kommentar

                              • travianplayer
                                • October 2009
                                • 1201

                                Ursprungligen postat av Sultanen
                                Tråd med enligt mig tillräckligt mycket info för att kunna starta en diskussion om vad problemet kan vara:

                                Ifrån en ICKE Goldmedlem som då länkar in bilden i forumet. Bilden är det absolut viktigaste i en tråd då den säger mer än 1000 ord på betydligt kortare tid
                                jo men så som nic skriver är väl väldigt onödigt! ta inget personligt.

                                vi glömmer det istället. min mening var ej att göra någon upprörd
                                Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...