Glöm inte bort att andas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan Ågren
    • March 2009
    • 113

    Glöm inte bort att andas!

    Glöm inte bort att andas!

    Till arkeologernas stora glädje har det visat sig att frånvaron av syre i olika miljöer; mossar, gruvor och liknande har en väldigt god inverkan på att föremål bevaras. De kan tack var den syrefattiga miljön bevaras i tusentals år, och om vi råkar stöta på någon tusenårig människa i någon mosse så kan vi se vad hans (eller hennes) sista måltid bestod av. Även hår, hud och naglar är bevarade i nyskick (nåja). Vad som skett är att de mikroprocesser som bryter ner organiska ämnen plötsligt lidit av syrebrist och lagt ner verksamheten. Syrebrist! Så om vi vill bevara vår ungdom i tusentals år så ska vi kanske hålla andan? Nej tvärtom! Vad som i realiteten skett är en död på både makro och mikronivå, alltså en totaldöd på alla nivåer. Desto mindre syre desto mindre organiska mikroprocesser. Vi består av mikroprocesser; det är vad vi är i grund och botten, bokstavligt talat. Sedan har vi någon form av sambandscentral som vi kallar ”jag” men den verkar mest ställa till med problem; stänger in kroppen på syrefattiga kontor och så! Så min teori är att om vi bara andas riktigt djupt och mycket så syresätter vi de mikroprocesser i våra kroppar som är ”vi” i realiteten. Faktum är att dessa mikroprocesser har satt samman oss som en större kropp för att vi ska underhålla de små liven. Det är vår livsmening. Och de små rackarna vill att vi ska andas, om vi bara kunde andas riktigt ordentligt så skulle allt bli bra. Så tänk på det, och andas!

    Med vänlig hälsning,

    VI som tvingade Johan att skriva detta (de "små" du vet, och vi vill sprida denna information för vi fått nog!).

    PS. Glöm inte att ta bort täcklocket på akvariet och luckra jorden i blomkrukorna också!
    Senast redigerad av Johan Ågren; 15 July 2009, 21:04.
    Inga täckglas/lock på ditt akvarium - för fiskarnas skull!
  • Guppy_ciklid
    • January 2009
    • 293

    #2
    Bla Bla Syrebrist! Bla bla bla mikroprocesser; ????
    Även fast jag är jätte o aktiv, så är jag zoopets topp 50 mest igänkända

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      Men om man är sjuk? jag har ju massa små ovälkommna mocroprocesser i halsen som har ställt till med en hujedans var-bal på mina mandlar, som är stora som plommon.
      Ska jag andas mer eller mindre??

      Jag kan lägga upp en bild i sjukdoms ämnet så kan du se.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        men annars va det intresant läsning. ringde en klocka i min skalle faktiskt
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Johan Ågren
          • March 2009
          • 113

          #5
          Ursprungligen postat av karrokaja
          Men om man är sjuk? jag har ju massa små ovälkommna mocroprocesser i halsen som har ställt till med en hujedans var-bal på mina mandlar, som är stora som plommon.
          Ska jag andas mer eller mindre??

          Jag kan lägga upp en bild i sjukdoms ämnet så kan du se.
          Andas mer! Din kropp är by default starkare än invaderande bakterier virus. Så om man optimerar syresättningen så skapar det visserligen gynsamma förhållanden för elakingarna också, men det övervinns genom att försvaret också stärks. Titta: http://www.phbalans.se/sid.asp?m=4&sid=59
          Inga täckglas/lock på ditt akvarium - för fiskarnas skull!

          Kommentar

          Arbetssätt...