Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    Finns det inga duktiga datanördar på Zoopet som vet nåt?

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      Ursprungligen postat av Malinitzi
      Finns det inga duktiga datanördar på Zoopet som vet nåt?
      Det första en datornärd skulle hänga upp sig på var ordet data, dator heter det, data är någonting helt annat

      tror vi behöver lite mer inormation.. datorn blev ivägskickad eller? vet du vad de bytte ut?

      Är datorn seg helatiden eller just bara när du surfar?
      Vet du om datorn blev "formaterad"? raderades all iformation på hårdisken vidinlämnandet?

      Ärinternet segt eller är det bara när du skall ladda ner bilder?
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • Malinitzi
        • December 2006
        • 2088

        Ursprungligen postat av Fiddan
        Det första en datornärd skulle hänga upp sig på var ordet data, dator heter det, data är någonting helt annat

        tror vi behöver lite mer inormation.. datorn blev ivägskickad eller? vet du vad de bytte ut?

        Är datorn seg helatiden eller just bara när du surfar?
        Vet du om datorn blev "formaterad"? raderades all iformation på hårdisken vidinlämnandet?

        Ärinternet segt eller är det bara när du skall ladda ner bilder?
        Nej, datorn skickades inte iväg. Det var en nätanslutning i området som blev utslagen. Även för den fasta telefonen.
        Kommer till alla sajter och kan lägga upp foton på vissa. Men den segar "ibland" inte alla tider på dygnet. Har en laptop som tidigare varit blixtsnabb.....alla tider på dygnet! Har gjort diskrens!

        Kommentar

        • Tomiso
          • July 2007
          • 82

          om du pluggar in nätverksladden från en dator som ej vill fungera till till det uttag i routern där den fungerande datorn sitter.. fungerar det då?

          funderar mest om några portar dött

          Kommentar

          • Malinitzi
            • December 2006
            • 2088

            Ursprungligen postat av Tomiso
            om du pluggar in nätverksladden från en dator som ej vill fungera till till det uttag i routern där den fungerande datorn sitter.. fungerar det då?

            funderar mest om några portar dött
            Datorn fungerar som sagt men de största problemet är bildhanteringen vid "uppladdning av bilder"! E väl nån port där då som gått i baklås....hehe! Finns en datanörd i mitt område, får vänta tills han kommer tillbaka från semestern, tack ändå!

            Kommentar

            • HazelCR

              Optimera sin bredbandsuppkoppling, vad innebär det?
              Vad kan man göra själv, ändra några inställningar eller så?
              Det kan väl inte gå att få till en högre bredbandshastighet än den man betalar för?

              Frågan kommer sig av att jag inte alltid når min hastighet som jag betalar för, när jag kör ett bredbandshastighetstest.

              Kommentar

              • Malinitzi
                • December 2006
                • 2088

                Det verkar inte finnas så värst många datanördar på Zoopet att fråga. Men jag ställer ändå en fråga och hoppas på tur:
                Hur tar man bort de tillfälliga internetfilerna i webbläsarens cacheminne?

                Kommentar

                • janne dansk
                  • June 2004
                  • 1740

                  verktyg ta bort
                  mvh janne
                  Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                  Kommentar

                  • Malinitzi
                    • December 2006
                    • 2088

                    Ursprungligen postat av janne dansk
                    verktyg ta bort
                    mvh janne
                    Ja, det var ju en liten rörig lapp med många frågor som poppade upp - men jag tog bort ALLA offlinefiler! Min hotmail krånglar, och för att få den att funka fortare fick jag uppmaningen att ta bort "tillfälliga" (vet inte vad som var tillfälliga?) filer i webbläsaren. Få se om det hjälper??
                    Men tack i alla fall...

                    Kommentar

                    • elis12
                      • May 2007
                      • 250

                      Jag installerade ett spel igår o nu är texten enorm på min skärm.Har avinstallerat spelet igen,men det blev inte bättre.Jag kan gjöra texten mindre,men allt annat är för stort i allafall o får inte plats på skärmen.Hoppas nån förstår hur jag menar o kan hjälpa mig lösa detta.Mvh Elis

                      Kommentar

                      • Guest

                        Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper.
                        Gå till inställningar. Ändra skärmupplösning.
                        Testa 1024*768 eller 1280*1024 och 32 bit.
                        (Vet ju inte vad du har haft innan...)

                        Kommentar

                        • Azur
                          • March 2003
                          • 12946

                          Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
                          D-Link 604 är inte känd för att vara vidare bra
                          D-link är ren skit. De trådade är värdelöst långsamma, och de trådlösa är så usla att det är mer tur än skicklighet om man får dem att fungera.
                          Jag har en D-Link 804 här jag använt i mindre än en vecka - den funkade aldrig bra, och som alla D-Link kapade den WAN-bandvidden till max 5MBit. Den verkar dessutom ha minnesläckage, för man måste stänga av & starta om den ungefär en gång i veckan, eftersom den annars går långsammare och långsammare.

                          Som Radioaktiva Räkor säger: NetGear, Cisco, etc - nästan vadsomhelst utom D-Link är bra.
                          Senast redigerad av Azur; 25 August 2007, 15:45.
                          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                          Kommentar

                          • Azur
                            • March 2003
                            • 12946

                            Nästlade routers?

                            Jag har en trådad NetGear router, och den funkar finfint, men nu vill min flickvän ha en dator i ett annat rum.

                            Min tanke var att sätta en trådlös router på en av utgångarna på NetGear-routern, och sen ha ett trådlöst kort i remote-datorn.

                            Funkar det att ha två routers på samma anslutning?
                            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                            Kommentar

                            • Guest

                              Ursprungligen postat av Azur
                              Jag har en trådad NetGear router, och den funkar finfint, men nu vill min flickvän ha en dator i ett annat rum.
                              Min tanke var att sätta en trådlös router på en av utgångarna på NetGear-routern, och sen ha ett trådlöst kort i remote-datorn.
                              Funkar det att ha två routers på samma anslutning?
                              Jag har det!
                              Fast jag har min fasta router direkt kopplat till en trådlös, som man sedan kan ansluta med till annan dator, eller som i mitt fall, mina mobiler..
                              Detta funkar fin fint, så det är en bra lösning..
                              Jag kör en trådlös Zyxel som funkar prima...

                              Kommentar

                              • elis12
                                • May 2007
                                • 250

                                Ursprungligen postat av Anettejt
                                Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper.
                                Gå till inställningar. Ändra skärmupplösning.
                                Testa 1024*768 eller 1280*1024 och 32 bit.
                                (Vet ju inte vad du har haft innan...)
                                Tack för svaret.Min son fick rätt på det så nu är allt normalt igjen.
                                Mvh Elis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...