Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    Ursprungligen postat av ClaesL
    Ad-Aware Personal hittar du på www.lavasoft.com
    e den gratis??? oftast brukar de va så att man kan scana datorn gratis men om man vill ta bort spyware så kostar de ju massa pengar
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      vissa versioner av adware kostar men grundversionen är gratis.

      Adaware free antivirus protection safeguards your computer from online threats, so you can focus on the things that really matter to you, We’ve got you covered.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        Ursprungligen postat av Raven
        vissa versioner av adware kostar men grundversionen är gratis.

        http://www.lavasoft.com/software/adaware/
        ok ja har laddat ner den nu,, och han hitta 34 kritiska objekt tror ja de stod.. han håller på med nåt annat nu.. vet inte vad riktigt men...
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          nu har den tagit bort dom 34 sakerna på datorn.. men ändå blinkar de en symbol längst ner till höger som de står " virus alert" på och att ja har fått den senaste versionen på nån spyware. sen när ja ska öppna ett nytt explorer fönster så kommer ja till en varning sida där de står "warning spyware detected" o vilken spy det är o så..
          hur ska ja göra
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • Solen
            • September 2003
            • 2997

            dvd-rom läser ej dvd skivor

            Halloj

            Undrar varför min dvd-rom (samsung SD616E) inte läser pc dvd-rom skiva. Den kan läsa/spela vanliga cd/cd-rw skivor.

            Någon som har en clue för jag har det då rakt inte ?
            Pricken den Store !
            ~~~~

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              låter kanske lite dumt men säker på att det är en dvd-rom ?
              om du har flera enheter, stoppar du in skivan i rätt ?
              uppdaterat till senaste firmware(biosupdatering typ) ?
              vad händer om du stoppar in en dvd skiva ?
              spelar det nån roll om det är hembränd eller köpeskiva ?
              är skivan repig ?, dvd är mer känslig än cd för sånt.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Solen
                • September 2003
                • 2997

                Ursprungligen postat av Raven
                låter kanske lite dumt men säker på att det är en dvd-rom Ja, som sagt det står dvd-rom samsung sd 616e på den?
                om du har flera enheter, stoppar du in skivan i rätt Ja?
                uppdaterat till senaste firmware(biosupdatering typ) Ja, via firmware samsung?
                vad händer om du stoppar in en dvd skiva ? det kommer upp ett fönster med en rödknapp med ett x i och ok knappen
                spelar det nån roll om det är hembränd eller köpeskiva ? ja,den läser dvd-köpfilm å hemmagjorda
                är skivan repig ?, dvd är mer känslig än cd för sånt? nej helt nyinköp sims2 dvd edition gäller det den gamla med 4cdskivor pajade..


                Hoppas du blir klok för jag blir det inte...
                Pricken den Store !
                ~~~~

                Kommentar

                • resa
                  • April 2003
                  • 176

                  Jag kan bara tillägga att vi har samma problem med just sims2. Den skivan strular jättemycket och jag har provat den på 6 olika datorer - det är alltid samma problem - ibland får man köra in skivan 20 ggr innan det går vägen. Sämsta köp någonsin! Försök att ha tålamod, starta om datorn och stoppa in skivan så många gånger som det krävs - du ska se att du kommer att vinna över datorn till slut . Problemet är bara att du får göra så inte bara vid installationen, utan varje gång du vill spela Sims2. Vi löste detta problem genom att köpa SimsNattiv (tilläggsprogrammet alltså) och nu fungerar det utmärkt.
                  Lycka till
                  540 l hajmal, pleco, piraya
                  375 l amerikanska ciklider
                  225 l blandat (lite av varje)
                  225 l guldfisk, koi
                  110 l sköldpaddor
                  67 l ciklidyngel
                  25 l yngel

                  Kommentar

                  • Solen
                    • September 2003
                    • 2997

                    Ursprungligen postat av resa
                    Jag kan bara tillägga att vi har samma problem med just sims2. Den skivan strular jättemycket och jag har provat den på 6 olika datorer - det är alltid samma problem - ibland får man köra in skivan 20 ggr innan det går vägen. Sämsta köp någonsin! Försök att ha tålamod, starta om datorn och stoppa in skivan så många gånger som det krävs - du ska se att du kommer att vinna över datorn till slut . Problemet är bara att du får göra så inte bara vid installationen, utan varje gång du vill spela Sims2. Vi löste detta problem genom att köpa SimsNattiv (tilläggsprogrammet alltså) och nu fungerar det utmärkt.
                    Lycka till
                    Jo, vi e veteraner och vår första sims2 var på 4 cdskivor som då ständigt fallerade problemen började i mars när vi installerade sims arbetsliv ,därför köpte vi dvd varianten för då skulle problem ej uppstå enl ea games
                    Pricken den Store !
                    ~~~~

                    Kommentar

                    • Raven
                      • February 2005
                      • 15385

                      Ursprungligen postat av Solen
                      det kommer upp ett fönster med en rödknapp med ett x i och ok knappen
                      inget fönster jag känner igen.
                      ett problem är att en del spel använder ett kopieringskydd som både kan göra en windows installation obrukbar men även slå ut optiska enheter.
                      enda man kan göra då är att installera om windows från scratch.
                      en del väljer att gå in på www.gamecopyworld.com och hämta hem crack istället för att slippa allt bök med skiva

                      cd/dvd = optiska
                      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                      Faktatråd Om AkvarieVatten
                      Växtakvaristernas Paradis

                      Kommentar

                      • Solen
                        • September 2003
                        • 2997

                        Ursprungligen postat av Raven
                        inget fönster jag känner igen.
                        ett problem är att en del spel använder ett kopieringskydd som både kan göra en windows installation obrukbar men även slå ut optiska enheter.
                        enda man kan göra då är att installera om windows från scratch.
                        en del väljer att gå in på www.gamecopyworld.com och hämta hem crack istället för att slippa allt bök med skiva

                        cd/dvd = optiska
                        Men menar du att dvdskivan e så skyddad att en dvd-rom inte kan läsa av den ?
                        Pricken den Store !
                        ~~~~

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          för att spela vissa spel krävs att mjukvara installeras på datorn utöver spelet.
                          den här mjukvaran kan i värsta fall strula så mycke med windows att windows inte längre klarar av att hantera dvd-läsaren.

                          om sims använder nåt av dessa kopieringskydd vet jag inte, ett av dom kallas iallafall starforce.
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Solen
                            • September 2003
                            • 2997

                            Ursprungligen postat av Raven
                            för att spela vissa spel krävs att mjukvara installeras på datorn utöver spelet.
                            den här mjukvaran kan i värsta fall strula så mycke med windows att windows inte längre klarar av att hantera dvd-läsaren.

                            om sims använder nåt av dessa kopieringskydd vet jag inte, ett av dom kallas iallafall starforce.
                            Det enda som står i boken är att directx krävs, e det ngt sånt du tänker på ?
                            Pricken den Store !
                            ~~~~

                            Kommentar

                            • Maria - Sjöjungfru

                              • January 2004
                              • 4236

                              Vad trevligt att det finns fler Simsare
                              Maria - Sjöjungfru

                              Kommentar

                              • Solen
                                • September 2003
                                • 2997

                                Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                                Vad trevligt att det finns fler Simsare
                                O,yeah alltid och mycket.....Men lite lätt störd förtillfället....när sprojlans dvd-edition inte vill fungera. Ska dock testa den på en annan dator med dvd och se om det hjälper annars får ea games höra ett och annat.....kan ju vara ngt fel på min dvd-rom läsare.
                                Pricken den Store !
                                ~~~~

                                Kommentar

                                Arbetssätt...