Ett klick för skogen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #46
    Ursprungligen postat av splatt
    exakt!
    Det e otroligt roligt när man har gallrat och sedan 2-3 år efteråt så ser man verkligen att det gjort nytta för då växer det så de knakar
    Och stora träd som stått tätt får en chans att bre ut sig.

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • splatt
      • January 2008
      • 59

      #47
      eller tvärtom bort me dom STORA så dom små får växa

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #48
        Ursprungligen postat av splatt
        eller tvärtom bort me dom STORA så dom små får växa
        Sant, men en 500-årig ek får gärna stå kvar..

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #49
          Men som jag har uppfattat det så är det risk att röd markerade (?) växter kan bli skadade i sin växt, och även att spel platser för olika fåglar skadas.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #50
            Verle är nog kört för så mycket pengar lär det nog inte skrapas ihop skulle jag tro till Mars månad.Men nästa skog dem går på lär nog räddas då pengarna läggs på det i stället
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #51
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Verle är nog kört för så mycket pengar lär det nog inte skrapas ihop skulle jag tro till Mars månad.Men nästa skog dem går på lär nog räddas då pengarna läggs på det i stället
              Aa, precis. Men det är värt att försöka. Och även om de misslyckas så kommer vi ju iaf ha säkrat nästa skog.

              Men för jäkla synd att en så fin skog med så många spel platser för fåglar ska totalt mejas ner.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #52
                Vill tipsa alla att registrera er på www.godstart.se och välja att ni vill donera pengarna ni tjänar in till Ett klick för skogen.

                Sen lägger ni godstart som startsida och klicka er in på era favorit sidor genom den, och kan läsa nyheter därigenom. Då får "Ett klick för skogen" 4 öre för varje länk ni klickar på genom godstart, och om du nån gång vill köpa något för tex. 200 kr på ginza, och går in på ginza genom godstart, så får ett klick för skogen 4-5 procent av det ni köpte för, dvs. 10 kronor i det fallet utan att ni behöver betala någonting extra.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • splatt
                  • January 2008
                  • 59

                  #53
                  sant!!! Men oftast så är nog ett så gammalt träd fredat :P
                  men som tur här där jag bor finns de inga ekar, bor typ mitt i finland ganska nära kusten... lite för kallt för dem här...
                  Men däremot har vi på våran mark en tall som är ca: 450 - 500 år... och den e tamefan gigantisk!!
                  (gick inte att citera NICs inlägg... :/)

                  Kommentar

                  • smurfmats
                    • February 2003
                    • 3538

                    #54
                    Ursprungligen postat av splatt
                    Jag klickade just...
                    Men måste ändå säga att skogen mår absolut bäst genom att man sköter om den, genom att gallra, d.v.s. att man tar bort mindre träd och buskar så dom större träden får mer utrymme att växa och mer solljus...
                    Är själv skogsägare och kan säga helt ärligt, att fastänn vi röjer och hugger hela vintern så hinner vi inte alls med all våran skog, det växer mycket mer än man hinner avvärka... så skogen lider inte alls av att bli " om skött genom avvärkning och gallring"

                    njae, det vet jag inte om jag håller med om. det finns olika sorters skog bla produktionsskog som jag antar du sysslar med. vill man ha en hög avkastning på skogen så är det nog bäst att röja som du gör. men det finns ju en annan sida på myntet och det är ju att det finns rödlistade arter(nästan rätt jojje) som inte trivs i en sådan skog. dock är sådana skogar tyvärr sällsynta...
                    tråden om fjärilars lek!

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #55
                      Ursprungligen postat av smurfmats
                      njae, det vet jag inte om jag håller med om. det finns olika sorters skog bla produktionsskog som jag antar du sysslar med. vill man ha en hög avkastning på skogen så är det nog bäst att röja som du gör. men det finns ju en annan sida på myntet och det är ju att det finns rödlistade arter(nästan rätt jojje) som inte trivs i en sådan skog. dock är sådana skogar tyvärr sällsynta...
                      Jag kom ihåg nästan rätt iallafall.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Junros
                        • November 2007
                        • 144

                        #56
                        Hoppas det hinner bli tillräckligt mycket pengar innan mars..klickar en gång varje dag, om jag inte är borta..=)

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          #57
                          Om ni vill öka chanserna att de klarar det, så 50 dubbla er insats varje dag! Om ni och era familjemedlemmar är inne på internet ca 2-3 timmar om dagen så får ni lätt ihop 10 kronor gratis bara genom att surfa runt på era vanliga sidor genom godstart, och det är 50 gånger mer än vad ett klick för skkogen får om ni klickar.

                          Vill tipsa alla att registrera er på www.godstart.se och välja att ni vill donera pengarna ni tjänar in till Ett klick för skogen.

                          Sen lägger ni godstart som startsida och klicka er in på era favorit sidor genom den, och kan läsa nyheter därigenom. Då får "Ett klick för skogen" 4 öre för varje länk ni klickar på genom godstart, och om du nån gång vill köpa något för tex. 200 kr på ginza, och går in på ginza genom godstart, så får ett klick för skogen 4-5 procent av det ni köpte för, dvs. 10 kronor i det fallet utan att ni behöver betala någonting extra.
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #58
                            Klick Klick!!!
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              #59
                              Klicketiklick!

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              • Robert "mobilsmog"

                                #60
                                Det bästa klicket, stäng av mobilen!

                                Hej!

                                Kul att se så många miljövänner på en och samma gång. Ni bryr er verkligen om vår skog och alla träden.


                                Vet ni om att även träden skadas av strålningen från mobilmasterna?

                                Ju mer ni pratar och surfar mobilt, ju starkare strålar masterna, ju mer skada tar vår skog, och även djuren.

                                Se mitt senaste inlägg här.


                                Ett klick för mänskligheten, stäng av mobilen!

                                /Robert

                                Kommentar

                                Arbetssätt...