Ett klick för skogen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #31
    Klickat här också!!
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • toccata
      • January 2004
      • 1238

      #32
      Ursprungligen postat av Azur
      Det är ju behjärtansvärt att man kan hjälpa till att bevara gammelskog, men det är ett rätt uselt upplägg på det hela: antingen kan man donera 20 öre via ett klick, eller så måste man donera 2770:-
      Klickandet blir aldrig några summor, och åtminstone jag varken kan eller vill donera tre tusen spänn. Vad sägs om ett SMS-nummer där man donerar 20:-?
      Lite längre ner på sidan står det "SMS:a kotte till 72550 så skänker du 20 kronor" (operatörstaxa tillkommer)

      Men jag tycker inte det stämmer att klicket inte hjälper något. Ju fler som klickar, desto snabbare tar sponsorpengarna för just de klicken "slut" och nya sponsorer (eller samma, igen) tar vid och laddar upp mer pengar. Igår såg jag att 13000 personer klickat. Ju fler som klickar, desto lättare blir det att hitta sponsorer.

      Själv har jag haft sidan som startsida i snart 4 år.
      / Ebba

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #33
        klicket är gjort
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • veteran-46
          • September 2008
          • 3

          #34
          Kommer att klicka varje dag.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #35
            Nu börjar det dra ihop sig så det gäller att alla gör en insats och köper lite tallar som dem går ut med
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              #36
              Klick!

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #37
                Jag har inget vettigt att önska mig till födelsedan, så då kan man väl önska sig att föräldrarna donerar 1000 kronor och får mitt namn uppsatt på en mässings skylt.

                Dock kommer dom nog tycka det är onödigt, och för mycket pengar att lägga.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #38
                  klickat och klart.
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #39
                    Vill tipsa alla att registrera er på www.godstart.se och välja att ni vill donera pengarna ni tjänar in till Ett klick för skogen.

                    Sen lägger ni godstart som startsida och klicka er in på era favorit sidor genom den, och kan läsa nyheter därigenom. Då får "Ett klick för skogen" 4 öre för varje länk ni klickar på genom godstart, och om du nån gång vill köpa något för tex. 200 kr på ginza, och går in på ginza genom godstart, så får ett klick för skogen 4-5 procent av det ni köpte för, dvs. 10 kronor i det fallet utan att ni behöver betala någonting extra.
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • isolapojken
                      • November 2004
                      • 143

                      #40
                      Ursprungligen postat av Azur
                      Det är ju behjärtansvärt att man kan hjälpa till att bevara gammelskog, men det är ett rätt uselt upplägg på det hela: antingen kan man donera 20 öre via ett klick, eller så måste man donera 2770:-
                      Klickandet blir aldrig några summor, och åtminstone jag varken kan eller vill donera tre tusen spänn. Vad sägs om ett SMS-nummer där man donerar 20:-?
                      Det går ju även fint att köpa skogsbitar från 25 kr och träd för mellan 50 ch 200 kr.

                      Däremot kan man ju ha synpunkter att detta alternativ inte är tydligare på hemsidan, utan man måste gå in i miljöshopen. "Träden" utgjorde för övrigt perfekta, och upskattade, julklappar att ge bort till nära och kära.

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #41
                        Förresten så har jag beställt hem affischer från sidan som jag ska sätta upp i lite butiekr och på allmänna platser (lagliga)när de kommer.

                        Jag kommer satsa stenhårt på att Verle inte ska mejas ner av något företag.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • NIC
                          • January 2008
                          • 5121

                          #42
                          Klicketiklick!

                          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                          Kommentar

                          • splatt
                            • January 2008
                            • 59

                            #43
                            Jag klickade just...
                            Men måste ändå säga att skogen mår absolut bäst genom att man sköter om den, genom att gallra, d.v.s. att man tar bort mindre träd och buskar så dom större träden får mer utrymme att växa och mer solljus...
                            Är själv skogsägare och kan säga helt ärligt, att fastänn vi röjer och hugger hela vintern så hinner vi inte alls med all våran skog, det växer mycket mer än man hinner avvärka... så skogen lider inte alls av att bli " om skött genom avvärkning och gallring"

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              #44
                              Ursprungligen postat av splatt
                              Jag klickade just...
                              Men måste ändå säga att skogen mår absolut bäst genom att man sköter om den, genom att gallra, d.v.s. att man tar bort mindre träd och buskar så dom större träden får mer utrymme att växa och mer solljus...
                              Är själv skogsägare och kan säga helt ärligt, att fastänn vi röjer och hugger hela vintern så hinner vi inte alls med all våran skog, det växer mycket mer än man hinner avvärka... så skogen lider inte alls av att bli " om skött genom avvärkning och gallring"
                              Helt rätt sålänge man har koll på varför man gallrar så det inte går över till skövling!

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              • splatt
                                • January 2008
                                • 59

                                #45
                                exakt!
                                Det e otroligt roligt när man har gallrat och sedan 2-3 år efteråt så ser man verkligen att det gjort nytta för då växer det så de knakar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...