Tips på Zoobutiker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coraxvtl
    • March 2009
    • 139

    Tips på Zoobutiker

    Skulle behöva en upplysning på zoobutiker som säljer akvariefisk i Jönköpings län till att börja med. Men är tacksam för alla svar jag kan få. Nämn gärna några butiker utanför länet som är värda att besöka.

  • dezplay
    • January 2008
    • 161

    #2
    Djurmagazinet i Jönköping har ett väldigt bra utbud av fisk, massor med malawi och många udda centralare. Även mycket sällskapsfisk.

    Aqualife HB i Jönköping finns oxå, mestadels Malawi dårå.

    I skaraborg där jag bor finns dock inga bra butiker förutom Djurmagazinet i Lidköping, dom har en del rolig fisk.

    Men som sagt tycker jag Djurmagazinet i Jönköping är bäst.
    dra räva i môs, TIAHÔLM!

    Kommentar

    • coraxvtl
      • March 2009
      • 139

      #3
      Ursprungligen postat av dezplay
      Djurmagazinet i Jönköping har ett väldigt bra utbud av fisk, massor med malawi och många udda centralare. Även mycket sällskapsfisk.

      Aqualife HB i Jönköping finns oxå, mestadels Malawi dårå.

      I skaraborg där jag bor finns dock inga bra butiker förutom Djurmagazinet i Lidköping, dom har en del rolig fisk.

      Men som sagt tycker jag Djurmagazinet i Jönköping är bäst.
      Djurmagazinet är det som ligger på A6 va? Gjorde en sökning på google i veckan och fick fram Gecko och A6 zoo. Besökte både Gecko och A6 zoo igår. Gecko hade inte allt för hett utbud på fiskar iaf. Då var A6 bättre.

      Aqualife HB missade jag totalt, ska jag kolla upp nästa gång jag ger mig ut på fiskjakt igen :P

      Kommentar

      • Micke_nes
        • January 2009
        • 64

        #4
        Ursprungligen postat av coraxvtl
        Djurmagazinet är det som ligger på A6 va? Gjorde en sökning på google i veckan och fick fram Gecko och A6 zoo. Besökte både Gecko och A6 zoo igår. Gecko hade inte allt för hett utbud på fiskar iaf. Då var A6 bättre.

        Aqualife HB missade jag totalt, ska jag kolla upp nästa gång jag ger mig ut på fiskjakt igen :P
        nej nej nej, det lilla skitzooet räknas ju knappt. Djurmagazinet ligger mittemot ÖB. Så det är en bit ifrån a6

        Kommentar

        • myslas
          • February 2008
          • 672

          #5
          Har bara varit på Djurmagazinet en gång men de hade ett imponerande utbud av fisk då. Stort utbud av tillbehör och akvarium i lager också. Tänkte köra dit någon helg snart igen och kolla.

          Kommentar

          • coraxvtl
            • March 2009
            • 139

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_nes
            nej nej nej, det lilla skitzooet räknas ju knappt. Djurmagazinet ligger mittemot ÖB. Så det är en bit ifrån a6
            Hehe känns skönt att höra. Ska ta en runda förbi nästa gång då. Men har du varit på Aqualife HB?

            Kommentar

            • coraxvtl
              • March 2009
              • 139

              #7
              Ursprungligen postat av myslas
              Har bara varit på Djurmagazinet en gång men de hade ett imponerande utbud av fisk då. Stort utbud av tillbehör och akvarium i lager också. Tänkte köra dit någon helg snart igen och kolla.
              Ok Hur har ni det med affärer i Växjö då? Hade nästan tänkt att dra dit och scouta lite i jakt på fisk.

              Kommentar

              • myslas
                • February 2008
                • 672

                #8
                Det finns väl framför allt två ställen att besöka. Det ena är akvarielandet (före detta akvariekällaren). Finns ganska gott om afrikanska ciklider annars är det mest vanlig sällskapsfisk. Var lite bättre innan ägarbyte känns det som. Sedan finns Tassar & Morrhår som startade en ny akvarieavdelning i höstas och den är väldigt fin. Inte mycket ovanlig fisk kanske men det finns ett stort utbud av olika arter. Där finns också en kille med kunskap och erfarenhet efter att ha haft egen odlingsverksamhet tidigare. Det finns någon djuraffär ute på Norremark också men de har rätt liten akvarieavdelning.

                Kommentar

                • myslas
                  • February 2008
                  • 672

                  #9
                  Arken Zoo finns också förresten men samma sak där, liten avdelning. Fast ibland har de något erbjudande på en speciell art som man kan få billigt.

                  Kommentar

                  • coraxvtl
                    • March 2009
                    • 139

                    #10
                    Ursprungligen postat av myslas
                    Det finns väl framför allt två ställen att besöka. Det ena är akvarielandet (före detta akvariekällaren). Finns ganska gott om afrikanska ciklider annars är det mest vanlig sällskapsfisk. Var lite bättre innan ägarbyte känns det som. Sedan finns Tassar & Morrhår som startade en ny akvarieavdelning i höstas och den är väldigt fin. Inte mycket ovanlig fisk kanske men det finns ett stort utbud av olika arter. Där finns också en kille med kunskap och erfarenhet efter att ha haft egen odlingsverksamhet tidigare. Det finns någon djuraffär ute på Norremark också men de har rätt liten akvarieavdelning.
                    oooh tackar för tipsen, ska ta och kolla in dem

                    Kommentar

                    • smile
                      • February 2010
                      • 2

                      #11
                      Ursprungligen postat av coraxvtl
                      Skulle behöva en upplysning på zoobutiker som säljer akvariefisk i Jönköpings län till att börja med. Men är tacksam för alla svar jag kan få. Nämn gärna några butiker utanför länet som är värda att besöka.

                      Vetlanda djuraffär på lassaretsgatan vid seb banken

                      Kommentar

                      • Saturnus80
                        • October 2009
                        • 943

                        #12
                        Jag måste tipsa om Kristianstad zoologiska, det är värt en längre resa om man är ute efter SA.
                        //Daniel

                        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                        23l aqualandscape med dvärgkulor

                        Kommentar

                        • Don Kiwin
                          • April 2007
                          • 114

                          #13
                          Aqualife har stängt för privatpersoner. Ägnar sig bara åt odling numera.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...