pwss som företag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mick13
    • May 2008
    • 1796

    #16
    Jo klart man vill tjäna pengar om man bedriver en verksamhet men ingen vill köpa grisen i säcken eller? Jag har sällan möjlig het att sitta i telefon på dag tid så mail är det som funkar för mig om jag skall handla på nätet. Men inte är jag bitter på PWSS för det, kan mycket väl tänka mig handla av dom. Men då blir det något som jag i för väg vet vad jag exakt skall ha. Rätt bekvämt och handla över nätet om man inte behöver fara till posten för att hämta ut prylarna. Köpt både däck och nappar på nätet tidigare. =)
    In vino veritas, in aqua sanitas

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #17
      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Men när jag fick fakturan så fick jag en smärre shock det stämde inte alls enligt dem priserna dem visar på skärmen,dem priserna man ser är inte moms inräknat,står säkert nån stans finstilt på hemsidan men det visste jag inte.
      Det finner jag mycket märkligt??
      De har ALLTID haft sina priser med moms på sidan..!

      vet inte när jag handlade från dem första gången men måste ha varit 2006 eller tidigare... iaf har alltid fakturan stämmt med summan som blivit angiven..
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Enligt lag så skall alla priser som där privatpersoner är kunder vara inkl.moms. Om det hade varit som så att PWSS skulle lägga på momsen i efterhand så hade det nog blivit ett ramaskri och de hade blivit anmälda.

        Så om så har skett i ditt fall Patrik så måste det ha blivit något fel på fakturan (då sakll du reklamera) eller så har du helt enkelt läst fel.

        Läsa fel är det förövrigt rätt många som gör - det ser jag när jag skickar ut Goldfakturan.
        Avgiften är ju 225 kr, men på fakturan så står det 180 kr + moms 45 kr= 225 kr, men väldigt många betalar bara in 180 kr.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Enligt lag så skall alla priser som där privatpersoner är kunder vara inkl.moms. Om det hade varit som så att PWSS skulle lägga på momsen i efterhand så hade det nog blivit ett ramaskri och de hade blivit anmälda.

          Så om så har skett i ditt fall Patrik så måste det ha blivit något fel på fakturan (då sakll du reklamera) eller så har du helt enkelt läst fel.

          Läsa fel är det förövrigt rätt många som gör - det ser jag när jag skickar ut Goldfakturan.
          Avgiften är ju 225 kr, men på fakturan så står det 180 kr + moms 45 kr= 225 kr, men väldigt många betalar bara in 180 kr.
          Det visste jag inte som ni nämner det med Momsen,eftersom det står extra på min faktura utöver det priset som jag fick men jag ska kolla om det är fel nån stans.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Jenny054
            • May 2007
            • 920

            #20
            Sen undrar man ju lite vad PWSS sysslar med.
            Hitta detta på deras sida.

            "Betta Kit 2 L"
            The fish is jumping.....
            Bloggen:
            http://aquastyle.blogspot.com/
            Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

            Kommentar

            • jesper_b
              • June 2006
              • 1201

              #21
              Ursprungligen postat av Jenny054
              Sen undrar man ju lite vad PWSS sysslar med.
              Hitta detta på deras sida.

              "Betta Kit 2 L"
              Ja det är lite illa, men jag tycker ju inte att akvarium under 20 liter skulle få finnas. 10 liter tål jag absolut inte!!!

              Folk har oftast för stora fiskar i 10 liter.
              Senast redigerad av jesper_b; 11 September 2008, 22:03.
              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
              Mina Malar:
              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

              Kommentar

              • Mick13
                • May 2008
                • 1796

                #22
                Det finns de som hävdar att de är seriösa akvarister men ändå säljer 5L kar i sin butik , då jag frågade varför - För att de finns de som vill ha det.
                Ok kanske till 1st vandrande pinne eller till att odla mjölmask i men inte skulle jag utsätta en fisk för de minimala volymerna.
                In vino veritas, in aqua sanitas

                Kommentar

                • MantaC0re
                  • July 2005
                  • 512

                  #23
                  Har beställt många gånger av Pwss och enda gången det strula var när jag beställde ett hörnkar, dock var det inte Pwss fel utan Aquael och deras leveranser som var rena gissningen vad som skulle komma och om allt fanns med. Har inget negativt om just pwss, bor ju som sagt långt från allt så det blir svindyrt att handla lokalt, så för min del blir det billigt. eller nja billigt är det väl aldrig med en hobby. Brukar ta 3-4 dagar efter ordern är lagd så har jag min beställning, den längden anser jag vara helt okej.
                  Frakt bolagen är en helt annan historia, brukar be dom att inte skicka med Scenker det brukar gå fortare att få varorna med häst och vagn än med dom.

                  //Mattias
                  If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

                  Kommentar

                  • Kryptonit
                    • October 2006
                    • 139

                    #24
                    Även jag har köpt massvis med saker vid ett flertal tillfällen från pwss och har aldrig haft några problem.
                    Jag har iofs aldrig haft bråttom och har alla gånger förutom 1 väntat på en av Patriks turer.
                    Malawiciklider och L-malar i 1484 liter
                    (720 + 420 + 120 + 112 + 56 + 56)

                    Kommentar

                    • Destroy
                      • October 2007
                      • 184

                      #25
                      Jag har aldrig haft problem med PWSS, fått sakerna oftast 1-2 dagar efter jag beställt dem.

                      Och faktist när ni klagar över att de säljer (betta 2L kit), Ni behöver inte stoppa ner en kampfisk där och jag tror inte heller att dom gör det. Men ni kan ju gå till eran lokala djuraffär istället som prackar på er en guldfiskskål på 3 L och stoppa ner en guldfisk däri som kommer bli sne när den växer för att det är för litet... För det är ju så mkt bättre?
                      Fish said to the Ocean:
                      'without fishes there is nothing in the Ocean.'
                      Ocean reply to the fish:
                      without you there is nothing in my life...

                      Kommentar

                      • streezz88
                        • July 2007
                        • 529

                        #26
                        Beställde lite saker från dom förra veckan, fick grejerna 3 dagar senare.
                        Inga problem. Heller inga extra kostnader. Allt som stod på ordern, pris och saker, följde med så inga problem!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...