pwss som företag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vmax4ever
    • April 2005
    • 198

    pwss som företag?

    Har nu sen i fre väntat på att få min order bekräftad, endast fått en automatisk bekräftelse sammt en förfrågan om jag vill hämta eller få skickat, detta kom konstigt nog i lör sen har det varit tyst.

    Har handlat av dom förut men börjar nu tveka, tycker man borde bli lite prioterad när ordern är värd 12 000:-
    Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den
  • åheim
    • April 2006
    • 13132

    #2
    Dem är fullständigt hopplösa!!!!! man kan få vänta 2 månader ibland, men en gång fick jag grejerna på 4dgr, så de kan om de vill!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mazzi
      • October 2006
      • 364

      #3
      Jag beställde EC från dom för nån vecka sen, fick paketet dagen efter!

      Kommentar

      • starcastle
        • June 2008
        • 234

        #4
        Efter att ha jobbat med bland annat orderhantering (mest miljonorder i och för sig) så vet jag att man många gånger väntar med att lämna ut information tills man vet garanterat vad som finns i lager resp eventuellt leveranstider för sånt som inte finns hemma för tillfället.
        Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
        Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

        Kommentar

        • stamel
          • December 2006
          • 34

          #5
          Jag fick besked av pwss att jag skulle få min leverans om tre veckor efter köptilfället (hade köpt ett ytterfilter för 1500)!!!

          Skickade då ett mejl och skrev att ska det vara på detta sätt finns det andra företag som säljer samma grejer för samma pris men med kortare levtid, plus att jag vill avbryta köpet omedelbart.

          Efter detta mejl hade jag grejerna efter två dagar...

          Kommentar

          • vmax4ever
            • April 2005
            • 198

            #6
            Jo må så vara men informera kunden tycker jag är a och o, detta är en verksamhet inte staten Aja ger dom veckan ut sen får nån annan ta pengarna
            Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

            Kommentar

            • vmax4ever
              • April 2005
              • 198

              #7
              Seså konstiga tider jag får mail, men bra att dom kör på fritiden med för nu dök ett mail in, så nu har pwss fått närmare 15 000 av mig så nu är bollen i deras händer
              Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

              Kommentar

              • Jenny054
                • May 2007
                • 920

                #8
                Är tydligen mycket strul med PWSS till och från vad jag läst här på forumet..
                Jag kommer då aldrig handla hos dom iaf efter allt jag läst..
                The fish is jumping.....
                Bloggen:
                http://aquastyle.blogspot.com/
                Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #9
                  Jag har aldrig handlat av PWSS men gjorde en förfrågan om ett filter för ca en månad sedan och ännu inte fått svar. Så jag köpte ett annat på stan när jag hade vägarna förbi en zoo affär.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • heeke
                    • April 2003
                    • 5033

                    #10
                    Det funkar ju så rent generellt med försäljning att man tjänar inga pengar innan man levererar.
                    För att kunna leverera måste man ha fått en order.

                    Har man i sin tur levarantörer med långa leveranstider så vill man naturligtvis vänta så länge som möjligt att tala om detta för kunden, annars finns risken att man tappar sin order och därmed sin förtjänst.

                    Har man fått en order så väntar man in i det sista att meddela förseningar och väntar istället på om kunden ev. börjar undra vart prylarna har tagit vägen.

                    Att svara på frågor innan order genererar inga kortsiktiga pengar, så har man mycket att göra prioriterar man det som kan generera pengar snabbt.

                    Visst finns det företag som direkt talar om lagerstatus och leveranstider, svarar på mail innom 15min osv, men det vill jag påstå är större företag med betydligt ögre omsättning som har personer som inte gör annat än att svara på tex pre-sales frågor.

                    Man tjänar inget på att gnälla och vara otrevlig mot försäljaren, saklig och bestämd är bättre.
                    Gillar man forfarande inte hur man blir behandlad så handlar man någon annanstans nästa gång.

                    Telefonen är ett bra verktyg om man vill ha snabba svar förövrigt. Det är så mycket lättare att strunta i att svara på ett mail (för att man vet att kunden kommer att bli missnöjd med svaret) än att lägga på luren i örat på kunden.

                    Like it or not, men det är så det fungerar med försäljning. All försäljning sker med ett, och endast ett, mål. Att tjäna pengar.


                    Själv har jag förövrigt handlat av PWSS en gång, jag fick besked om en leveranstid på ca 1,5 veckor. Jag valde då att vänta en dryg vecka till för att få leveransen på deras ordinarje "tur-körning". Funkade hur bra som helst och Patrik är nog en av de trevligaste försäljare jag stött på.
                    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                    Kommentar

                    • ethulin
                      • August 2008
                      • 7

                      #11
                      Jag beställde förra veckan saker för ca 1500 kr, fick ett svar redan dagen efter att en cirk pump var slut såld, valde en annan och skall hämta ut sakerna på posten idag. helt ok tycker jag.

                      Kommentar

                      • Passat
                        • February 2008
                        • 611

                        #12
                        Ursprungligen postat av heeke
                        Det funkar ju så rent generellt med försäljning att man tjänar inga pengar innan man levererar.
                        För att kunna leverera måste man ha fått en order.

                        Har man i sin tur levarantörer med långa leveranstider så vill man naturligtvis vänta så länge som möjligt att tala om detta för kunden, annars finns risken att man tappar sin order och därmed sin förtjänst.

                        Har man fått en order så väntar man in i det sista att meddela förseningar och väntar istället på om kunden ev. börjar undra vart prylarna har tagit vägen.

                        Att svara på frågor innan order genererar inga kortsiktiga pengar, så har man mycket att göra prioriterar man det som kan generera pengar snabbt.

                        Visst finns det företag som direkt talar om lagerstatus och leveranstider, svarar på mail innom 15min osv, men det vill jag påstå är större företag med betydligt ögre omsättning som har personer som inte gör annat än att svara på tex pre-sales frågor.

                        Man tjänar inget på att gnälla och vara otrevlig mot försäljaren, saklig och bestämd är bättre.
                        Gillar man forfarande inte hur man blir behandlad så handlar man någon annanstans nästa gång.

                        Telefonen är ett bra verktyg om man vill ha snabba svar förövrigt. Det är så mycket lättare att strunta i att svara på ett mail (för att man vet att kunden kommer att bli missnöjd med svaret) än att lägga på luren i örat på kunden.

                        Like it or not, men det är så det fungerar med försäljning. All försäljning sker med ett, och endast ett, mål. Att tjäna pengar.


                        Själv har jag förövrigt handlat av PWSS en gång, jag fick besked om en leveranstid på ca 1,5 veckor. Jag valde då att vänta en dryg vecka till för att få leveransen på deras ordinarje "tur-körning". Funkade hur bra som helst och Patrik är nog en av de trevligaste försäljare jag stött på.
                        Jag kan bara hålla med. Har precis handlat av dem och jag är jättenöjd. Håller med om att Patrik är en av de trevligaste försäljarna jag har prata med. Jag håller heller telefonkontakt med en försäljare än mail då för jag svar direkt i örat

                        Kan bara säga att jag som kund blev välbemött och kände att han la all sin uppmärksamhet på samtalet. Första gången jag ringde var jag bara intresserad av vilken sorts pump som skulle passa mig och det samtalet blev ca 20 min och efter det hade jag inte beställt något för jag ville fundera lite. Men det slutade med en massa andra saker så jag behövde inte pumpen ändå. Jag köpte via tur-körningen för den skulle gå veckan efter och jag hade inte bråttom med mina saker. Tycker att det är ett bra sätt kunna köpa via åkturen.
                        240L SA
                        70L
                        54L

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #13
                          Jag har handlat där en gång och den sista gång eftersom dem inte är billigare än vad min lokala affär tar för samma saker,men eftersom jag inte hade kollat efter innan så får man skylla sig själv.

                          Tidsmässigt var det väl ok jag la in en order på Söndagen,och ringde på Måndagen för att få den bekräftad och fråga hur lång tid,då sa hon jätte trevligt vi verkar ha allt hemma så det kommer imorgon perfekt tänkte jag härligt bemötande.Men när jag fick fakturan så fick jag en smärre shock det stämde inte alls enligt dem priserna dem visar på skärmen,dem priserna man ser är inte moms inräknat,står säkert nån stans finstilt på hemsidan men det visste jag inte.

                          Så Frakt på det plus 25% extra på priset så det blev en smärre shock när fakturan kom det skulle kostat nåt på 300kr enligt varukorgen men det hamnade på närmare 500kr med då moms + Frakten så Billigt nja det vet jag inte,frakten kan jag inte klaga på det visste jag men momsen det trodde jag var inbakad i priset.

                          Och sen läser man att det kan ta månader ibland det hade jag aldrig gått med på,inom akvastiken vill man gärna ha det direkt så man kan sätta igång inte behöva vänta på det då är det ingen meningen med att beställa..........Är det fler som jag som känner så här om PWSS eller är det bara jag som har allt fel för mig,jag hade sparat ca 100 lappen om jag hade köpt detta i min lokala Akvarie affär och så hade jag också stöttat den av att handla där vad är viktigaste kan man undra????
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • gizmogirl
                            • August 2006
                            • 2214

                            #14
                            jag handlar en hel del hos PWSS och jag har aldrig haft problem med leverans eller kontakt.Visst kan det kanske bli billigare att åka till affären för en del grejjer men här har de inte foder till räkor t ex så då får jag åka till stan vilket också kostar en del.Har aldrig upplevt att det blivit dyrare när fakturan kommit men jag har kanske inte kollat så supernoga heller .

                            Kommentar

                            • vmax4ever
                              • April 2005
                              • 198

                              #15
                              Fick samtal av suss idag, tydligen var alla andra sjuka och hon hadde väntat in mitt kar idag, dock hadde leverantören inte skickat med det och visste inte när så kunde ske, så hon skulle skicka tillbaks pengarna och höra av sig när hon vet nåt mer, det är bra respons
                              Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

                              Kommentar

                              Arbetssätt...