PWSS - Förskottsbetalning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #16
    Jag har handlat där en gång beställde på Söndagen fick varorna på Tisdagen så snabba är dem men jag ringde på Måndagen så att dem hade varorna hemma sen fick jag en Faktura på det jättebra tidsmässigt..

    Eftersom nästan alla säger att dem är billiga så hade jag inte tittat på andra ställen,men till min förvåning när räkningen kom så var det så priset som visas på varan på hemsidan så är inte momsen inräknad,klart det ser billigt ut på skärmen men det är dyrare i verkligheten det ser man sen i fakturan sen frakt på det så det blir inte billigare än i en affär om man nu beställer kanske mindre varor som jag gjorde och att varan inte är på REA där.

    Sen igår när jag på min lokala affär så var priserna samma ungefär PWSS var 4 Kr billigare på ett filter men sen moms på det 25% då blir det dyrare,luftpumpen blev billigare på Pwss sen moms på det men blev billigare ändå 10 kr men jag hade fått en bättre pump om jag hade lagt dem 10 kr i affären istället,sen ett Billifilter på PWSS 92 kr sen moms på det 25% affären var 20 kr billigare på den.

    Så var är patenatan på det hela,jag blev jätteglad att jag fick varorna så snabbt eftersom jag hade hört det motsatta,men sen när räkningen kom så fick jag en smärre chock det stämde inte alls momsen var ju inte inräknad på dem priserna vi ser,sen är det fraktkosnaden som tillkommer..Så då kan man undra är det så mycket billigare inte för mig ialla fall....Hur har det varit för er andra??
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Tege
      • October 2006
      • 70

      #17
      Ursprungligen postat av Anettejt
      Ett bra tips är att maila först och höra om de har varan i lager.
      Har de inte varan i lager så be de återkomma till dig när de har den hemma för då är du villig att betala o lägga din order.
      Tack för tipset.

      Men varför maila till en firma som inte svarar inom rimlig tid, en månads väntetid på mail är inte rimligt.

      När man påstår att varorna finns på lagret och det i alla fall inte kommer något inom en månad, hur kul är det då att betala i förskott?

      Varför ser man inte lagerstatus direkt på deras sida? som hos dom flesta andra.

      Nej jag kommer aldrig att betala en spänn mer till den firman.........

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #18
        Ursprungligen postat av Patrik Steen
        Jag har handlat där en gång beställde på Söndagen fick varorna på Tisdagen så snabba är dem men jag ringde på Måndagen så att dem hade varorna hemma sen fick jag en Faktura på det jättebra tidsmässigt..

        Eftersom nästan alla säger att dem är billiga så hade jag inte tittat på andra ställen,men till min förvåning när räkningen kom så var det så priset som visas på varan på hemsidan så är inte momsen inräknad,klart det ser billigt ut på skärmen men det är dyrare i verkligheten det ser man sen i fakturan sen frakt på det så det blir inte billigare än i en affär om man nu beställer kanske mindre varor som jag gjorde och att varan inte är på REA där.

        Sen igår när jag på min lokala affär så var priserna samma ungefär PWSS var 4 Kr billigare på ett filter men sen moms på det 25% då blir det dyrare,luftpumpen blev billigare på Pwss sen moms på det men blev billigare ändå 10 kr men jag hade fått en bättre pump om jag hade lagt dem 10 kr i affären istället,sen ett Billifilter på PWSS 92 kr sen moms på det 25% affären var 20 kr billigare på den.

        Så var är patenatan på det hela,jag blev jätteglad att jag fick varorna så snabbt eftersom jag hade hört det motsatta,men sen när räkningen kom så fick jag en smärre chock det stämde inte alls momsen var ju inte inräknad på dem priserna vi ser,sen är det fraktkosnaden som tillkommer..Så då kan man undra är det så mycket billigare inte för mig ialla fall....Hur har det varit för er andra??
        Att deras priser visas utan moms stämmer inte, inte i dag i alla fall.

        Dessutom är det lag på att visa priser med moms om man säljer till privatpersoner.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Guest

          #19
          Ursprungligen postat av Patrik Steen
          Eftersom nästan alla säger att dem är billiga så hade jag inte tittat på andra ställen,men till min förvåning när räkningen kom så var det så priset som visas på varan på hemsidan så är inte momsen inräknad,klart det ser billigt ut på skärmen men det är dyrare i verkligheten det ser man sen i fakturan sen frakt på det så det blir inte billigare än i en affär om man nu beställer kanske mindre varor som jag gjorde och att varan inte är på REA där.
          Det där skall du nog kolla upp för deras priser är inkl moms.
          Jämför priserna på nätet med din faktura, det kan ju vara så att de av misstag har lagt på momsen två gånger.

          Kommentar

          • Tege
            • October 2006
            • 70

            #20
            Ursprungligen postat av Anettejt
            Det där skall du nog kolla upp för deras priser är inkl moms.
            Jämför priserna på nätet med din faktura, det kan ju vara så att de av misstag har lagt på momsen två gånger.
            Misstag är något som man är bra på, på den där firman.........

            Kommentar

            Arbetssätt...