PWSS - Förskottsbetalning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mich
    • April 2008
    • 57

    PWSS - Förskottsbetalning

    Hallå, har precis beställt hem lite saker från PWSS. Tog förskottsbetalning. Fick mailet från de, men vart står den här koden? Och hur skall jag göra sedan? Har fått ett ordernummer på fyra siffror, är det den jag ska använda?

    Kanske lite idiotisk fråga, men vill gärna ha hjälp ändå. Nybörjare på det här.

    Mvh Mich
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    #2
    Det brukar komma ett mail till där de har räknat ut frakt och slutsumma och ger dig ett kontonummer du betalar in på.

    Kommentar

    • Mich
      • April 2008
      • 57

      #3
      Ursprungligen postat av Whistler84
      Det brukar komma ett mail till där de har räknat ut frakt och slutsumma och ger dig ett kontonummer du betalar in på.
      Jaha, var det så enkelt! Då väntar jag ett tag då. Tusen tack för hjälpen!

      Kommentar

      • Paroonen
        • April 2007
        • 282

        #4
        och det är helt riskfritt.
        jag har aldrig blivit lurad å dom är bra att ha med att göra.
        jag kan varm rekomendera pwss!

        Kommentar

        • Ahlqvist
          • January 2008
          • 661

          #5
          Du behöver inte vara orolig för att betala i förskott till PWSS. Dina prylar kommer fram till slut

          "
          So Long, and Thanks for All the Fish
          "
          Douglas Adams
          Spana in NVSA's Webbsida!

          Kommentar

          • Tege
            • October 2006
            • 70

            #6
            Istället för att beställa hos PWSS och förskottsbetala finns det bättre sätt. När du bestämt dig för vad du ska ha så sätter du in pengarna på banken, sen väntar du lika många veckor/månader som det tar för PWSS att packa ihop dina prylar och få iväg dom via posten.
            När dina varor skulle ha kommit om du nu beställt dom kan du gå till banken ta ut dina pengar och gå till din lokala handlare, räntan på pengarna gör att du gott o väl har råd att handla i en trevlig butik.

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #7
              Ursprungligen postat av Tege
              Istället för att beställa hos PWSS och förskottsbetala finns det bättre sätt. När du bestämt dig för vad du ska ha så sätter du in pengarna på banken, sen väntar du lika många veckor/månader som det tar för PWSS att packa ihop dina prylar och få iväg dom via posten.
              När dina varor skulle ha kommit om du nu beställt dom kan du gå till banken ta ut dina pengar och gå till din lokala handlare, räntan på pengarna gör att du gott o väl har råd att handla i en trevlig butik.
              Beställde i söndagskväll från PWSS fick postaviseringen igår onsdag. Mycket snabbare kan man knappast begära.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Ursprungligen postat av Tege
                Istället för att beställa hos PWSS och förskottsbetala finns det bättre sätt. När du bestämt dig för vad du ska ha så sätter du in pengarna på banken, sen väntar du lika många veckor/månader som det tar för PWSS att packa ihop dina prylar och få iväg dom via posten.
                När dina varor skulle ha kommit om du nu beställt dom kan du gå till banken ta ut dina pengar och gå till din lokala handlare, räntan på pengarna gör att du gott o väl har råd att handla i en trevlig butik.
                Vilken bank har du med den räntan?

                Jag förskottsbetalar till PWSS, brukar ta ca 3 dagar om de har varan i lager.

                Kommentar

                • starcastle
                  • June 2008
                  • 234

                  #9
                  Varorna kom bara ett par dar efter betalning.
                  Jag är jättenöjd.
                  Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
                  Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

                  Kommentar

                  • erikmoose
                    • November 2005
                    • 120

                    #10
                    Jag fick vänta "hela 1 vecka" på mina saker då dom haft strul med lysrör nyligen, som plåster på såren följde det med fiskmat för 200 spänn.
                    Så bra kompensation för den lilla tiden och inget jag räknat med direkt!!!!
                    MVH
                    Erik Tinnerwall

                    http://www.eriksgallery.com

                    Kommentar

                    • Maffia666

                      #11
                      För mig har det tagit minst två veckor innan grejorna kommit, men de har dykt upp. Andra ställen jag beställt har det tagit max 2-3 dagar.

                      Kommentar

                      • Tege
                        • October 2006
                        • 70

                        #12
                        Om ni är så nöjda så kanske det är ett tecken på dom håller på att lära sig av sina misstag. Ska dom fortleva måste dom bli bättre än vad dom har varit förr i alla fall.
                        Mycket kan ha hänt på ca: 4 månader när jag sist hade med dom att göra. Då lovade jag mig själv att aldrig mer handla där, och så kommer det nog att förbli.
                        Handlar jag något vill jag ha det gärna samma vecka och det får jag från en del andra butiker därför håller jag mig till dom numera.
                        Av dom paket jag har beställt från PWSS så har inget kommit snabbare än på 14 dagar. Många gånger har det tagit mycket längre tid. En del saker har varit trasiga där Patrik själv har försökt laga så det inte ska synas. Det finns många anledningar till att man är lite bitter över den firman, men hoppas dom har förmågan att skärpa sig för dom håller lägst priser på det mesta.

                        Men förskottsbetala till en firma där det kan ta upp till ett halvår (värsta senariot ) att få sakerna levererade. ALDRIG.......

                        Kommentar

                        • jeeli
                          • July 2007
                          • 53

                          #13
                          Ursprungligen postat av Tege
                          Om ni är så nöjda så kanske det är ett tecken på dom håller på att lära sig av sina misstag. Ska dom fortleva måste dom bli bättre än vad dom har varit förr i alla fall.
                          Mycket kan ha hänt på ca: 4 månader när jag sist hade med dom att göra. Då lovade jag mig själv att aldrig mer handla där, och så kommer det nog att förbli.
                          Handlar jag något vill jag ha det gärna samma vecka och det får jag från en del andra butiker därför håller jag mig till dom numera.
                          Av dom paket jag har beställt från PWSS så har inget kommit snabbare än på 14 dagar. Många gånger har det tagit mycket längre tid. En del saker har varit trasiga där Patrik själv har försökt laga så det inte ska synas. Det finns många anledningar till att man är lite bitter över den firman, men hoppas dom har förmågan att skärpa sig för dom håller lägst priser på det mesta.

                          Men förskottsbetala till en firma där det kan ta upp till ett halvår (värsta senariot ) att få sakerna levererade. ALDRIG.......
                          Håller med Tege!!
                          Själv fick man vänta i 5 månader för att de glömt bort ordern... Jag ringde och mailade men fick sällan något svar...Den enda kontakt jag fik var luddiga mail,där de kom med undanflykter och löngner.... När jag väl fick grejerna fick jag inget avdraget , aven om jag medelade att jag var missnöjd över deras service. Och fick till svar .. ja du behöver ju inte handla från oss, det är ju valfritt,... Är det så man behandlar kunder ... Jag kommer aldrig handla där igen ..

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            Ursprungligen postat av Tege
                            Men förskottsbetala till en firma där det kan ta upp till ett halvår (värsta senariot ) att få sakerna levererade. ALDRIG.......
                            Ett bra tips är att maila först och höra om de har varan i lager.
                            Har de inte varan i lager så be de återkomma till dig när de har den hemma för då är du villig att betala o lägga din order.

                            Kommentar

                            • Mick13
                              • May 2008
                              • 1796

                              #15
                              Ursprungligen postat av Anettejt
                              Ett bra tips är att maila först och höra om de har varan i lager.
                              Har de inte varan i lager så be de återkomma till dig när de har den hemma för då är du villig att betala o lägga din order.
                              Som Anettejt säger brukar alltid göra om jag handlar över nätet nu för tiden.
                              Fick väntat i närmare ett halv år på fiske utrustning jag beställde för att ha med på semsetern. Jag tyckte jag var ute i god tid när jag la in beställningen 2 månader i för väg. Men att få prylarna nästan 4 månader efter jag behövt ha dom är . Detta var ifs från utlandet men ändå.
                              In vino veritas, in aqua sanitas

                              Kommentar

                              Arbetssätt...