Bra gjort Härja
Illa behandlad i zoobutiken
Kollaps
X
-
Jag tycker inte att det är så mycket att orda om. Blir man dåligt bemött eller får dålig service så handlar man inte där något mer. Handlar inte heller på ställen där akvarierna är dåligt skötta.
Som tur är så blir jag väldigt väl bemött i de butiker i Sundsvall som jag handlar i, men så bemödar jag mej själv också om att vara trevlig och ge positiv feedback när det finns anledning.
Det är inte bara som kund det är roligt att bli bra bemött. utan också som affärsbiträde.Har inte alltid rätt, men fel iblandKommentar
-
Helt rätt - kunden har alltid rätt hur jäkla fel dom än har och hur ini helskotta dåligt dom än sköter sina fiskar. Det var anledningen till att jag tröttande på att ha akvarieaffär.
Detta skrivet i största allmänhet och definitivt inte utifrån detta fall eftersom jag inte känner till det.
Ett litet fel där.... Kunden har alltid rätt..... att tycka ....Kommentar
-
Jag tycker inte att det är så mycket att orda om. Blir man dåligt bemött eller får dålig service så handlar man inte där något mer. Handlar inte heller på ställen där akvarierna är dåligt skötta.
Som tur är så blir jag väldigt väl bemött i de butiker i Sundsvall som jag handlar i, men så bemödar jag mej själv också om att vara trevlig och ge positiv feedback när det finns anledning.
Det är inte bara som kund det är roligt att bli bra bemött. utan också som affärsbiträde.
Håller med dig fullt ut...Kommentar
-
Måste då nämna "vår" akvariekille I Borlänge; Erik på Djurmagazinet!
Han är kanon duktig på akvaristik, alltid tid över för att prata lite, kunnig och mycket serviceminded!Kommentar
-
Du jobbar uppenbarligen inte i ett serviceyrke.. För där handlar ALLT om att kunden ska vara nöjd och glad så dom kommer tillbaka. Att skämta med kunder är inte OK, om nu inte som MickeA säger, att man känner dom väldigt, väldigt väl.
Sen att dra en parallel till Nogger black är ju absurd, för det handlar om service och nöjda kunder, inte nån ståup-show.
Att komma till en affär där dom inte tar sin arbetsuppgift på allvar, går fetbort för mig. Hur det än är, du betalar för ett leende och ett trevligt bemötande inte spydigheter och ironier.
Och dessutom så lär alla jag känner få veta vilken usel butik det är...
En klassiker inom serviceyrken är: "Är du nöjd så berättar du för 1, är du missnöjd så berättar du för 7"....
Det gäller att klistra på stora smajlet och inte svänga sig med kommentarer. Kunden har alltid rätt, iaf utåt sätt. Vad man själv tycker bakom disken får inte framkomma.
Och ja, eftersom jag själv har erfarenhet av yrket, så är jag hyperkänslig. Jag tolererar inte att bli dåligt bemött. Den butiken har garanterat sett det sista av mig, men inte hört det sista.Kommentar
-
Akvariehobbyn är väl en av få branscher där en kund oftast har fel.
Det går egentligen inte att säga att en akvariekund alltid har rätt, det slutar då ofta med att de kommer tillbaka och klagar på att fisken dött, deras andra fiskar blivit uppätna eller att de har fått alger. Allt är så klart butikens fel.
Självklart kan man skämta med kunder - det gäller bara att göra det så att de förstår. Ironi däremot är något som inte ska idkas. En säljare som inte skämtar är en tråkig och torr säljare. Det är min syn på det hela. Och ja, jag har till sen i måndags jobbat som butikssäljare./Robin Hedström
http://www.robinhedstrom.se/Kommentar
-
Jag måste haka på och höja Erik till skyarna, alltid lika roligt att gå in och prata lite med någon som är så trevlig, kunnig och intresserad!Kommentar
-
Akvariehobbyn är väl en av få branscher där en kund oftast har fel.
Det går egentligen inte att säga att en akvariekund alltid har rätt, det slutar då ofta med att de kommer tillbaka och klagar på att fisken dött, deras andra fiskar blivit uppätna eller att de har fått alger. Allt är så klart butikens fel.
Självklart kan man skämta med kunder - det gäller bara att göra det så att de förstår. Ironi däremot är något som inte ska idkas. En säljare som inte skämtar är en tråkig och torr säljare. Det är min syn på det hela. Och ja, jag har till sen i måndags jobbat som butikssäljare.
Att kunden alltid har rätt, innebär givetvis inte att de kan handha produkten (i detta fall en fisk) hur som helst och ändå ha rätt. Det handlar om bemötande och respekt.
Precis som man förklarar hur en tv fungerar om man jobbar på OnOff, så förklarar man hur en fisk ska skötas om man jobbar på Djuramagazinet. Men man gör det med ödmjukhet. För det är då man får kunder tillbaka.Kommentar
-
Skämt i all ära, men man måste väga skämten jäkligt rätt. Att "skämta" med en kund som man uppenbart inte har pejlat av och säga att fiskarna blir bra mat är inte att rekommendera.
Att kunden alltid har rätt, innebär givetvis inte att de kan handha produkten (i detta fall en fisk) hur som helst och ändå ha rätt. Det handlar om bemötande och respekt.
Precis som man förklarar hur en tv fungerar om man jobbar på OnOff, så förklarar man hur en fisk ska skötas om man jobbar på Djuramagazinet. Men man gör det med ödmjukhet. För det är då man får kunder tillbaka.
Skiter fullständigt i din kommentar i denna skälltråd!
Men din avatar Skit vilken fin Kongotetra! Har du den nu i ett kar?
Om du har det så vill vi ha bilder och få reda på hur det står till i ditt akvarium
Jag är personligen Sydamerikansk (SA) fantast men har haft Kongotetra från och till och kan bara sörja över att det inte finns någon lika fin tetra i Sydamerika
PUDEL: Läste lite snabbt, det var ett blogg inlägg Men jag vill se dina Kongotetror i alla fallSenast redigerad av c90368; 18 April 2008, 23:15.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Välkommen till Zoopet
Skiter fullständigt i din kommentar i denna skälltråd!
Men din avatar Skit vilken fin Kongotetra! Har du den nu i ett kar?
Om du har det så vill vi ha bilder och få reda på hur det står till i ditt akvarium
Jag är personligen Sydamerikansk (SA) fantast men har haft Kongotetra från och till och kan bara sörja över att det inte finns någon lika fin tetra i Sydamerika
PUDEL: Läste lite snabbt, det var ett blogg inlägg Men jag vill se dina Kongotetror i alla fall
Mina kongosar ja, visst är de vackra! De är anledningen till att mitt kar blev ett sällskapsakvarium istället för SA.. Letade tetror till mina skalarer och hittade inte en enda som jag fastnade för. Tills jag snubblade över kongosarna. Då blev jag akut fäst och struntade blankt i att de inte kom från samma vatten.
Kongon i min avatar går tillsammans med ytterligare 8 fullvuxna fullt utfärgade hanar, samt 9 yngre där 6 är hanar som är nästan helt utfärgade nu. De går i mitt hörnakvarium tillsammans med skalarer, glödbandstetror, pansarmalar och ancistrus. Ganska maffigt när de 18 far fram med all sin färgprakt.
Bilder blir svårt, eftersom de är sjukt snabba och rörliga och min kameror liksom bara fångar fartränderna.. *S* Bilden på min avatar var alltså mer tur än skicklighet.Kommentar
Kommentar