Zooplanet.se, är det en ok affär?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin_Hedstrom
    • January 2005
    • 1818

    #16
    Ursprungligen postat av Gillarchoklad
    Äsch, det var ju ingen kul läsning...
    Känns som om någon bitit av en större tugga än vad han klarar av att svälja.
    Nåja, jag har blivit en erfarenhet rikare. Synd, då zooplanet hade rätt så fina erbjudanden på stoooora akvarier. Känns inte 'så' aktuellt att beställa därifrån nu...
    Vad hjälper ett fint erbjudande i teorin, om han i praktiken inte kan leverera det?
    /Robin Hedström
    http://www.robinhedstrom.se/

    Kommentar

    • Destroy
      • October 2007
      • 184

      #17
      Jag köpte ett 900L terrarium därifrån. Det kom hem efter en månad med frakt och hela köret. Dock var det trasigt tack vare transport företaget DSV. Men Killen som styr zooplanet skickade ett nytt terrarium på en gång. jag rekomenderar Zooplanet, sen att det händer några enstaka väntetider och så, det händer överallt.
      Fish said to the Ocean:
      'without fishes there is nothing in the Ocean.'
      Ocean reply to the fish:
      without you there is nothing in my life...

      Kommentar

      • Gillarchoklad
        • January 2007
        • 35

        #18
        Ursprungligen postat av Destroy
        J..., sen att det händer några enstaka väntetider och så, det händer överallt.
        Problemet med zooplanet är väl att pengarna drogs direkt, inga varor skickades och att det inte gick att få kontakt med någon för att få klarhet i vad som hände med ordern. Inga bra signaler till kunderna...

        Visst händer sånt ibland, men när man ser en sån länk som Magnus postade i andra inlägget i den här tråden så får man väl ändå se det som ett tecken på att allt inte står rätt till med zooplanet.

        Min länk till zooplanet ligger i alla fall tills vidare (helt ensam) i "Handla-inte-här" mappen

        Kommentar

        • Koksalt
          • November 2007
          • 498

          #19
          Ursprungligen postat av Gillarchoklad
          Problemet med zooplanet är väl att pengarna drogs direkt, inga varor skickades och att det inte gick att få kontakt med någon för att få klarhet i vad som hände med ordern. Inga bra signaler till kunderna...

          Visst händer sånt ibland, men när man ser en sån länk som Magnus postade i andra inlägget i den här tråden så får man väl ändå se det som ett tecken på att allt inte står rätt till med zooplanet.

          Min länk till zooplanet ligger i alla fall tills vidare (helt ensam) i "Handla-inte-här" mappen
          Tycker det är helt oacceptabelt! Kan inte förstå att inte folk har högre krav på näthandel idag.... Att tycka att det är helt ok med långa leveranstider och uteblivna svar på mail etc tycker jag är mycket kontigt. Såna butiker går fetbort för mig oavsett hur "billiga" dom är.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

          Kommentar

          • gickan_87
            • November 2003
            • 1873

            #20
            Detta står på första sidan på zooplanet:

            Välkommen till ZooPlanet
            Jag vill börja med att dementera alla dom rykten som sprids på nätet om zooplanet
            Sanningen är att jag har haft en enom ordering samtidigt som jag flyttat lagret och bytt jobb.
            Detta har gjort att du som kund har blivit lidande och inte kunnat få dina varor i tid
            Jag kommer dom närmaste dagarna personligen ringa upp dom drabbade och se till att det blir en posetiv lösning
            Så till detta är klart hoppas tar jag inte emot några fler odrar
            När jag är ikapp vilket räknas ske någon gång nästa vecka så öppna vi upp igen med nya krafter och extra personal som kommer att sköta Zooplanet åt mig
            Jag kan inte mer än beklaga det inträffade tills detta är klart hoppas jag med lite översende.
            MVH
            Lennie Karlsson

            Öppetider Mån-Fre 10-18 Lör 10-13

            Kommentar

            • carola_s
              • March 2006
              • 7

              #21
              Ursprungligen postat av gickan_87
              Detta står på första sidan på zooplanet:
              Det fick han upp på hemsidan den 20 mars. så det är ju kul och se att det händer saker. har sedan början på februari försökt både på telefon och via mail hur många gånger som helst försökt få ett svar vad som hänt min beställning utan att lyckats. De lovade snabb leverans när jag la in om beställningen 10 jan hade man vetat om det här hade jag aldrig gjort det.
              Ligger ute med dom pengarna vart tvungen och ta saker från ett annat ställe, kunde inte vänta, särskilt när man aldrig får ett svar. Vad han än säger kommer jag aldrig handla därifrån igen.

              Kommentar

              • JeBoro

                #22
                Nej det viktigaste med att ha företag är väl att ta hand om sina kunder. Finns ingen ursäkt för ett sånt beteende mot sina kunder. Plus att kräva betalning innan kunder har fått sina saker. Men detta är ju ett fint exempel på att man ALDRIG ska betala innan man har fått sina saker. Det har jag aldrig gjort och det kommer jag inte i framtiden heller.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #23
                  Ursprungligen postat av JeBoro
                  Men detta är ju ett fint exempel på att man ALDRIG ska betala innan man har fått sina saker. Det har jag aldrig gjort och det kommer jag inte i framtiden heller.
                  Nåväl jag betalar nog rätt ofta in pengar i förskott när jag handlar på internet och skall man ha något från vissa företag så får man också acceptera det.
                  De enda som ibland kan sega med leveranserna av de jag beställt ifrån och betalt i förskott är amazon.com, men de brukar i alla fall meddela när saker är försenade.

                  Förseningar kan ju uppstå men då är åtminstone information om vad som händer ett minimikrav och denna verkar definitivt inte ha fungerat på detta ställe.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • JeBoro

                    #24
                    Jag har svårt att förstå varför en del kräver betalning innan dom skickar hem varor. Postförskott har fungerat i alla tider och jag tycker att det borde fungera nu med. Det är väl iof sig en sak om man beställer nåt från ett annat land då förstår jag att det kanske är svårare att betala med postförskott eller faktura. Men när man handlar från en sajt här i sverige förstår jag inte meningen med att betala innan leverans.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av JeBoro
                      Jag har svårt att förstå varför en del kräver betalning innan dom skickar hem varor.
                      Sannolikt pga
                      1/ Postförskottsavgiften är rejält hög
                      2/ Löser inte mottagaren ut förändelsen så åker avsändare på att betala alla avgifter (inkl. retur frakten)
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • JeBoro

                        #26
                        1/ Ja men postförskottsavgiften betalar ju mottagaren
                        2/ När jag har beställt varor så har nästan alla företag meddelat att hämtar man inte ut sina varor så blir man debiterad för returfrakt + andra eventuella avgifter.

                        Jag är envis

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Ursprungligen postat av JeBoro
                          1/ Ja men postförskottsavgiften betalar ju mottagaren
                          2/ När jag har beställt varor så har nästan alla företag meddelat att hämtar man inte ut sina varor så blir man debiterad för returfrakt + andra eventuella avgifter.

                          Jag är envis
                          1/ Ja men vem vill betala dubbel frakt pga detta
                          2/ Jodå så skriver man, men bara mycket stora företag som har mycket förmånliga inkassoavtal med inkassobyråer driver detta.
                          För övriga så kostar det mer att driva in dessa avgifter än vad skuldbeloppet är på.
                          Kommer ihåg själv hur det var för en herrans massa år sedan när jag själv sålde via postförskott och även då var det rätt många som inte löste ut sina paket, eller folk som hade skojbeställt i andras namn.
                          Det var helt menigslöst att försöka få de kunder som hade struntat i att lösa ut sina paket - det kostade med än vad man kunde få in.
                          Det värsta var när det handlade om frysfoder, växter och liknande - det blev ju förstört.

                          Obsevera att jag inte på något sätt försvarar att man tar betalt i förskott och sen inte skickar varorna direkt/ eller alternativt skickar tilbaka pengarna om man inte kan leverera
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • JeBoro

                            #28
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Obsevera att jag inte på något sätt försvarar att man tar betalt i förskott och sen inte skickar varorna direkt/ eller alternativt skickar tilbaka pengarna om man inte kan leverera
                            Nej det förstår jag.

                            Och jag vet att frakten blir dyrare med postförskott med. Men det är en avgift som jag är beredd att betala för att veta att ingen ska blåsa mig på mina pengar. Är ju en svår fråga med för det är ju lika lätt för den som säljer saker att bli blåst på grund av att ingen hämtar ut varorna.

                            Om man tänker på service så är det ju mycket lättare när man går in i en affär för att handla nåt. Då har man ju bara på någon minut fått en uppfattning av hur bra service den butiken har. Detta är ju lite svårare när man handlar på nätet, man har ju ingen aning första gången man beställer från ett företag.
                            Så största anledningen att jag inte betalar innan jag har fått mina saker är nog feghet, vill inte bli blåst på mina pengar.

                            Kommentar

                            • Koksalt
                              • November 2007
                              • 498

                              #29
                              Ursprungligen postat av JeBoro
                              Nej det förstår jag.
                              Om man tänker på service så är det ju mycket lättare när man går in i en affär för att handla nåt. Då har man ju bara på någon minut fått en uppfattning av hur bra service den butiken har. Detta är ju lite svårare när man handlar på nätet, man har ju ingen aning första gången man beställer från ett företag.
                              Så största anledningen att jag inte betalar innan jag har fått mina saker är nog feghet, vill inte bli blåst på mina pengar.
                              Där har du kärnan till att internetbutiker finns

                              Det egentligen enda sättet dom kan konkurrera på är med priset, service märker man inte förrän man får problem eller har beställt.
                              Och priserna ÄR låga, problemet för internetbutikerna är att dom inte har råd att hålla lager då det hela tiden dyker upp nya som vill "sno" åt sig av kakan.
                              En etablerad zooaffär har en helt annan buffert och en trognare kundkrets och därmed kan hålla ett lager!

                              Handla med förnusft och på tips från andra, eller välj den "lokala" zooaffären, dom kan oftast ta hem saker på beställning om du bara flörtar lite
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                              Kommentar

                              • JeBoro

                                #30
                                som jag skrev innan, jag handlar där jag kan betala med postförskott

                                Kommentar

                                Arbetssätt...