Zooplanet.se, är det en ok affär?
Kollaps
X
-
-
Jag köpte ett 900L terrarium därifrån. Det kom hem efter en månad med frakt och hela köret. Dock var det trasigt tack vare transport företaget DSV. Men Killen som styr zooplanet skickade ett nytt terrarium på en gång. jag rekomenderar Zooplanet, sen att det händer några enstaka väntetider och så, det händer överallt.Fish said to the Ocean:'without fishes there is nothing in the Ocean.'Ocean reply to the fish:without you there is nothing in my life...Kommentar
-
Visst händer sånt ibland, men när man ser en sån länk som Magnus postade i andra inlägget i den här tråden så får man väl ändå se det som ett tecken på att allt inte står rätt till med zooplanet.
Min länk till zooplanet ligger i alla fall tills vidare (helt ensam) i "Handla-inte-här" mappenKommentar
-
Problemet med zooplanet är väl att pengarna drogs direkt, inga varor skickades och att det inte gick att få kontakt med någon för att få klarhet i vad som hände med ordern. Inga bra signaler till kunderna...
Visst händer sånt ibland, men när man ser en sån länk som Magnus postade i andra inlägget i den här tråden så får man väl ändå se det som ett tecken på att allt inte står rätt till med zooplanet.
Min länk till zooplanet ligger i alla fall tills vidare (helt ensam) i "Handla-inte-här" mappenKommentar
-
Detta står på första sidan på zooplanet:
Välkommen till ZooPlanet
Jag vill börja med att dementera alla dom rykten som sprids på nätet om zooplanet
Sanningen är att jag har haft en enom ordering samtidigt som jag flyttat lagret och bytt jobb.
Detta har gjort att du som kund har blivit lidande och inte kunnat få dina varor i tid
Jag kommer dom närmaste dagarna personligen ringa upp dom drabbade och se till att det blir en posetiv lösning
Så till detta är klart hoppas tar jag inte emot några fler odrar
När jag är ikapp vilket räknas ske någon gång nästa vecka så öppna vi upp igen med nya krafter och extra personal som kommer att sköta Zooplanet åt mig
Jag kan inte mer än beklaga det inträffade tills detta är klart hoppas jag med lite översende.
MVH
Lennie Karlsson
Öppetider Mån-Fre 10-18 Lör 10-13Kommentar
-
Det fick han upp på hemsidan den 20 mars. så det är ju kul och se att det händer saker. har sedan början på februari försökt både på telefon och via mail hur många gånger som helst försökt få ett svar vad som hänt min beställning utan att lyckats. De lovade snabb leverans när jag la in om beställningen 10 jan hade man vetat om det här hade jag aldrig gjort det.
Ligger ute med dom pengarna vart tvungen och ta saker från ett annat ställe, kunde inte vänta, särskilt när man aldrig får ett svar. Vad han än säger kommer jag aldrig handla därifrån igen.Kommentar
-
JeBoro
Nej det viktigaste med att ha företag är väl att ta hand om sina kunder. Finns ingen ursäkt för ett sånt beteende mot sina kunder. Plus att kräva betalning innan kunder har fått sina saker. Men detta är ju ett fint exempel på att man ALDRIG ska betala innan man har fått sina saker. Det har jag aldrig gjort och det kommer jag inte i framtiden heller.Kommentar
-
De enda som ibland kan sega med leveranserna av de jag beställt ifrån och betalt i förskott är amazon.com, men de brukar i alla fall meddela när saker är försenade.
Förseningar kan ju uppstå men då är åtminstone information om vad som händer ett minimikrav och denna verkar definitivt inte ha fungerat på detta ställe.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
JeBoro
Jag har svårt att förstå varför en del kräver betalning innan dom skickar hem varor. Postförskott har fungerat i alla tider och jag tycker att det borde fungera nu med. Det är väl iof sig en sak om man beställer nåt från ett annat land då förstår jag att det kanske är svårare att betala med postförskott eller faktura. Men när man handlar från en sajt här i sverige förstår jag inte meningen med att betala innan leverans.Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
JeBoro
1/ Ja men postförskottsavgiften betalar ju mottagaren
2/ När jag har beställt varor så har nästan alla företag meddelat att hämtar man inte ut sina varor så blir man debiterad för returfrakt + andra eventuella avgifter.
Jag är envisKommentar
-
2/ Jodå så skriver man, men bara mycket stora företag som har mycket förmånliga inkassoavtal med inkassobyråer driver detta.
För övriga så kostar det mer att driva in dessa avgifter än vad skuldbeloppet är på.
Kommer ihåg själv hur det var för en herrans massa år sedan när jag själv sålde via postförskott och även då var det rätt många som inte löste ut sina paket, eller folk som hade skojbeställt i andras namn.
Det var helt menigslöst att försöka få de kunder som hade struntat i att lösa ut sina paket - det kostade med än vad man kunde få in.
Det värsta var när det handlade om frysfoder, växter och liknande - det blev ju förstört.
Obsevera att jag inte på något sätt försvarar att man tar betalt i förskott och sen inte skickar varorna direkt/ eller alternativt skickar tilbaka pengarna om man inte kan levereraAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
JeBoro
Och jag vet att frakten blir dyrare med postförskott med. Men det är en avgift som jag är beredd att betala för att veta att ingen ska blåsa mig på mina pengar. Är ju en svår fråga med för det är ju lika lätt för den som säljer saker att bli blåst på grund av att ingen hämtar ut varorna.
Om man tänker på service så är det ju mycket lättare när man går in i en affär för att handla nåt. Då har man ju bara på någon minut fått en uppfattning av hur bra service den butiken har. Detta är ju lite svårare när man handlar på nätet, man har ju ingen aning första gången man beställer från ett företag.
Så största anledningen att jag inte betalar innan jag har fått mina saker är nog feghet, vill inte bli blåst på mina pengar.Kommentar
-
Nej det förstår jag.
Om man tänker på service så är det ju mycket lättare när man går in i en affär för att handla nåt. Då har man ju bara på någon minut fått en uppfattning av hur bra service den butiken har. Detta är ju lite svårare när man handlar på nätet, man har ju ingen aning första gången man beställer från ett företag.
Så största anledningen att jag inte betalar innan jag har fått mina saker är nog feghet, vill inte bli blåst på mina pengar.
Det egentligen enda sättet dom kan konkurrera på är med priset, service märker man inte förrän man får problem eller har beställt.
Och priserna ÄR låga, problemet för internetbutikerna är att dom inte har råd att hålla lager då det hela tiden dyker upp nya som vill "sno" åt sig av kakan.
En etablerad zooaffär har en helt annan buffert och en trognare kundkrets och därmed kan hålla ett lager!
Handla med förnusft och på tips från andra, eller välj den "lokala" zooaffären, dom kan oftast ta hem saker på beställning om du bara flörtar liteKommentar
-
JeBoro
Kommentar