akvarieaffärer runt om i stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pittbullpleco
    • February 2007
    • 44

    akvarieaffärer runt om i stockholm

    är ständigt på jakt efter nya akvarie affärer och senast upptäckte jag södermalms akvarieaffär och innan det fridhems akvarier men sedan känner jag bara till akvaielagret och några rätt dåliga zoon. det måste väl finnas några till
    mvh pitbullpleco
  • wierdalien
    • February 2003
    • 936

    #2
    södermalms är bra och Janne som äger det är väldigt kunnig och seriös.

    Har funderat på att besöka Fridhems. Hur är det där? Hur e utbudet av guppy där?
    -----------------------

    Kommentar

    • Härja
      • March 2007
      • 298

      #3
      Bromma zoobutik vid bromma flygplats.



      de har inte världens största fiskavdelning, men väääldigt bra. Billigt är det xå...
      www.nittionio.com
      mina egna fotografier

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        Tyresö - Kungs zoo - Arninge - Alba zoo
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • Azeah
          • October 2005
          • 266

          #5
          Globefish, Djurbutiken i haninge, Akvariekällaren, Stuvsta Zoo...
          1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

          Kommentar

          • Matsvin
            • April 2006
            • 254

            #6
            Ursprungligen postat av pittbullpleco
            är ständigt på jakt efter nya akvarie affärer och senast upptäckte jag södermalms akvarieaffär och innan det fridhems akvarier men sedan känner jag bara till akvaielagret och några rätt dåliga zoon. det måste väl finnas några till
            Just när det gäller akvarieaffärer och inte vanliga djuraffärer finns det inte så många olika, men det finns en i Vasastan som är ganska ny, och heter Akvariekällar'n, ligger i korsningen Upplandsgatan/Frejgatan i en källarlokal. Jag har mycket goda erfarenheter av denna affär, mycket välskötta fiskar och trevligt bemötande, stor kunnighet om fiskarna och deras skötsel osv. Dessutom kul att bara gå dit och beundra kassaakvariet som är jättestort och innehåller några häftiga fiskar att titta på
            Öppettiderna påminner om de på Södermalms Akvarieaffär...
            Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

            Kommentar

            • fairing
              • October 2003
              • 574

              #7
              akvarieleasing har mycka bra och kunnig personal,bromma zoo va jag på igår och dom hade black molly för 10:-/st,guldfiskar samma pris och uppåt.
              www.akvarietorget.se

              Kommentar

              • theajesper
                • December 2006
                • 13

                #8
                akvariebutiker

                Vi har oxå besökt akvariekällarn i Vasastan vid ett flertal tillfällen och har bara bra erfarenheter därifrån. Mycket trevlig och kunnig personal.Bra kvalitet på fisken och rena och snygga akvarium. Helt klart värt ett besök!!!!

                Kommentar

                • pittbullpleco
                  • February 2007
                  • 44

                  #9
                  Ursprungligen postat av wierdalien
                  södermalms är bra och Janne som äger det är väldigt kunnig och seriös.

                  Har funderat på att besöka Fridhems. Hur är det där? Hur e utbudet av guppy där?
                  jag tycker personligen väldigt mycket om fridhems, väldigt trevlig och kunnig personal, bra utbud på fiskarna, inte bara de vanligaste utan även andra mindre välkända arter. de har även ett bra utbud på guppys.
                  tips: besök deras hamsida: www.fridhemsakvarier.se
                  som är en riktigt bra hemsida med lista på alla deras fiskar och växter mm.

                  mvh pitbullpleco

                  Kommentar

                  • Hong
                    • February 2007
                    • 61

                    #10
                    Sonla Zoo, Zoo Varuhus(Royal Canin), Skärholmen Zoo, Zoo affär i Södertälje, Djurmagasinet. Lycka till!

                    Kommentar

                    • landstrykeren
                      • July 2006
                      • 440

                      #11
                      Södermals akvarieaffär, den är grym! Var där förra veckan, kan verkligen rekomendera den!

                      Kommentar

                      • bromma_cikliden
                        • March 2006
                        • 39

                        #12
                        kan tipsa om Vinsta Zoo utanför Vällingby... Har just byggt ut och har nu ett hyfsat utbud. Shalle som jobbar där och är chef för akvarieavdelningen är ruggigt bra! mycket kunnig och väldigt trevlig.

                        Vällinby zoo i Vällingby centrum är nog den sämsta butiken med akvariefiskar jag någonsin besökt! var inne där och tittade och kunde räkna till 8(!) döda fiskar på ca 20 akvarier.
                        120 L

                        Palettciklider, Sajicaciklider, Kardinaltetror, Ancistruspar

                        Kommentar

                        • wierdalien
                          • February 2003
                          • 936

                          #13
                          Jag var å kollade in Fridhems akvarie nu i veckan eftersom man hört så mycket bra om den. Och jag har väll inget direkt att klanka på annat än jag tyckte butiken var liten och jag trodde det skulle vara fler kar å större utbud. Har hört så mycket om den att jag trodde det var mycket mer än så. Men i övrigt var det rent fräsht och personalen var trevlig att prata med.
                          -----------------------

                          Kommentar

                          Arbetssätt...